وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذای رژیمی فلفل دلمه ای شکم پر

غذای رژیمی فلفل دلمه ای شکم پر

غذای رژیمی فلفل دلمه ای شکم پر

 

با ما همراه باشید تا در این بخش از ایران ناز طرز تهیه غذایی رژیمی و خوشمزه و سالم را بیاموزید. در این قسمت از ایران ناز با طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر آشنا میشویم. درون این فلفل ها با گوشت و برنج پر میشود. با اين کار سبزيجات را در کنار طعم هاي فوق العاده اي ميل خواهيد کرد. سعي کنيد فلفل دلمه اي هاي بزرگي انتخاب کنيد تا فضا براي پر کردنشان مهيا باشد.

 

همچنين قبل از اضافه کردن سس سعي کنيد ابتدا آن را به جوش بياوريد. مطمئنا از اين غذاي خوشمزه در کنار خانواده لذت خواهيد برد.

 

مواد لازم:

 

100 گرم برنج نيمه پخته
4 عدد فلفل دلمه اي متوسط
340 گرم گوشت چرخ کرده
يک فنجان پياز خرد شده
يک دوم فنجان جعفري خرد شده تازه
يک قاشق چاي خوري پودر فلفل
يک دوم قاشق چاي خوري نمک
يک هشتم قاشق چاي خوري ترکيب ادويه جات
دو فنجان سس گوجه فرنگي و ريحان
يک دوم فنجان پنير پارمسان رنده شده
يک دوم فنجان سرکه
اسپري پخت يا مقداري روغن

 

روش پخت:

 

فر را تا دماي 450 درجه فارنهايت گرم کنيد.برنجي که به صورت نيمه پخته آماده کرديد کنار بگذاريد.

 

در حالي که برنج ها را مي پزيد، بالاي فلفل دلمه اي ها را ببريد و کنار بگذاريد. دانه ها و داخل فلفل دلمه اي ها را تميز کنيد. فلفل ها را از طرف قسمتي که بريده ايد روي يک سيني پخت که با پلاستيک پوشانده شده قرار دهيد. فلفل ها را دو دقيقه و در بالا ترين درجه مايکروفر کنيد تا نرم شوند.

 

يک ماهي تابه نچسب بزرگ را روي شعله متوسط رو به بالا حرارت دهيد. گوشت و 5 مورد بعد از آن در ليست مواد اوليه ( گوشت چرخ کرده تا ترکيب چند ادويه) را به ماهي تابه اضافه کنيد. به مدت 4 دقيقه يا تا زماني که گوشت مقداري قهوه اي رنگ شود به پختن ادامه دهيد، محتويات ماهي تابه را مرتب بهم بزنيد. ماهي تابه را از روي حرارت برداريد، برنج، يک دوم فنجان از سس گوجه و ريحان و پنير را به ترکيب گوشت اضافه کنيد. خوب بهم بزنيد تا با هم ترکيب شوند.

 

وقتي گوشت در حال پختن است يک و يک دوم فنجان سس گوجه و ريحان باقي مانده را در يک ماهي تابه کوچک با سرکه ترکيب کنيد و روي شعله به جوش بياوريد.

 

حدود سه چهارم فنجان از ترکيب گوشت را با قاشق، داخل فلفل ها قرار دهيد. فلفل ها را داخل سيني هاي پختي که با اسپري پخت يا مقداري روغن چرب کرديد قرار دهيد. ترکيب سس گوجه و ريحان با سرکه را به ماهي تابه اضافه کنيد و با فويل بپوشانيد.

 

فلفل ها را در دماي 450 درجه فارنهايت به مدت 20 دقيقه بپزيد. فويل را از رويشان برداريد و اجازه دهيد 5 دقيقه برون پوشش بپزند تا کمي قهوه اي رنگ شوند. فلفل ها را با سس سرو کنيد و درب فلفل ها را نيز رويشان قرار دهيد.

 

اطلاعات تغذيه اي:

 

مواد گفته شده در اين دستور غذايي براي چهار وعده مي باشد. هر وعده شامل يک عدد فلفل دلمه به همراه محتوياتش است.اطلاعاتي که در ادامه خواهد آمد مربوط به يک وعده از اين غذا مي باشد:

 

کالري: 347
کالري از چربي در يک وعده: 20 درصد
چربي در يک وعده: 7.9 گرم
چربي اشباع در يک وعده: 3.9 گرم
چربي غيراشباع در يک وعده: 2.6 گرم
چربي داراي حلقه هاي غير اشباع در يک وعده: 0.7 گرم
پروتئين در يک وعده: 26.6 گرم
کربوهيدرات در يک وعده: 39.9 گرم
فيبر در يک وعده: 4.6 گرم
کلسترول در يک وعده: 55 ميلي گرم
آهن در يک وعده: 4.1 ميلي گرم
سديم در يک وعده: 747 ميلي گرم
کلسيم در يک وعده: 284 ميلي گرم

 

مطالب مرتبط:

 

دستور پخت دلمه مرغ و سیب زمینی پنیری

 

نحوه ی درست کردن دلمه گوجه فرنگی