وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فناوری های ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

فناوری های ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

فناوری های ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

 

ارز دیجیتال شکل جدید پول است که امروزه برای تسهیل معاملات و افزایش سرعت تراکنش‌ها از آن استفاده می‌شود.

 

روزانه بر تعداد افراد حاضر در بازار کریپتوکارنسی که به این نوع سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند، افزوده می‌شود؛ به همین دلیل آشنایی با انواع اصلاحات بازار و همچنین فناوری‌های مختلف امری بسیار ضروری است؛ زیرا عدم آشنایی با تکنیک‌های بازار قطعا با شکست و از دست رفتن سرمایه روبه‌رو می‌شوند.

 

قبل از شروع هر معامله‌ای باید بدانید که ارز دیجیتال چیست؟ انواع و کاربردهای هر یک را بدانید. برای پی بردن به مفهوم دقیق هر یک از موارد نام برده در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

ارز دیجیتال چیست

 

ارز دیجیتال چیست؟

به‌طور کلی به هر ارزی که به صورت دیجیتال تولید یا استفاده شود، ارز دیجیتال می‌گویند. بنابراین ارزهای دیجیتال مفهومی بسیار کلی هستند و حتی مدت‌ها قبل از ظهور بلاکچین و رمزارزها در سیستم‌های بانکی استفاده شده‌‌اند.

 

تفاوت ارز دیجیتال با کریپتوکارنسی در نوع تولیدشان است. کریپتوکارنسی‌ها همانطور که از نام‌شان پیداست، به وسیله فرایند رمزنگاری تولید و بر بستر بلاکچین مبادله می‌شوند.

 

بنابراین به زبان ساده، رمزارزها در دسته‌بندی ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند، اما لزوما هر ارز دیجیتالی، رمزارز نیست.به‌طور کلی به هر ارزی که به صورت دیجیتال تولید یا استفاده شود، ارز دیجیتال می‌گویند.

 

بنابراین ارزهای دیجیتال مفهومی بسیار کلی هستند و حتی مدت‌ها قبل از ظهور بلاکچین و رمزارزها در سیستم‌های بانکی استفاده شده‌‌اند. تفاوت ارز دیجیتال با کریپتوکارنسی در نوع تولیدشان است.

 

کریپتوکارنسی‌ها همانطور که از نام‌شان پیداست، به وسیله فرایند رمزنگاری تولید و بر بستر بلاکچین مبادله می‌شوند. بنابراین به زبان ساده، رمزارزها در دسته‌بندی ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند، اما لزوما هر ارز دیجیتالی، رمزارز نیست.

 

ارز دیجیتال به هرنوع ارزی که به‌صورت دیجیتال تولید شده است، اطلاق می‌شود. این نام که از گذشته‌های دور در سیستم بانکی مورد استفاده قرار می‌گرفت، مفهوم آن با کریپتوکارنسی هماهنگ است.

 

تنها تفاوت این دو در نوع تولیدشان است. رمزارز نیز انواع مختلفی دارد که در دسته‌های ارزهای مختلف قرار می‌گیرند و نوعی ابزار پرداخت الکترونیکی هستند که از نظر ماهیت همانند پول‌اند.

 

کاربران از طریق این ارزها می‌توانند پرداخت‌های خود را با امنیت بالا و بدون اتلاف وقت یا حمل فیزیکی پول انجام دهند. در واقع دلیل پرطرفدار بودن انواع ارزهای دیجیتال نیز همین امر است.

 

مترادف‌های ارز دیجیتال چیست؟

این کلمه، معادل‌های مختلفی دارد که شامل پول دیجیتال، رمزارز، کریپتوکارنسی یا کریپتو هستند.

 

کلیه این اسامی بیانگر پول دیجیتالی هستند که ماهیت فیزیکی ندارند و به شکل دیجیتال مبادله می‌شوند.

 

باتوجه‌به تغییرات بازار از ابتدا تا کنون، شاهد پیشرفت چشمگیر و کاربردهای متنوعی برای ارزها بوده‌ایم که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

 

• انتقال پول

• کسب درآمد

• ذخیره ارزش

• انجام معاملات ناشناس

• دور زدن تحریم‌ها

 

مهم‌ترین فناوری‌های ارز دیجیتال

از آن‌جایی که امروزه ارزهای دیجیتال، یکی از روش‌های اصلی سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی یا سایر بازارهای مالی هستند، فناوری‌های پیشرفته‌ای جهت چندبرابر کردن این دارایی‌ها وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از این فناوری‌های نوین خواهیم پرداخت.

 

قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)

قرارداد هوشمند یک قرارداد خود اجراست و نوعی شرایط توافقی بین خریدار و فروشنده است که به سبب آن، کد و قراردادهای موجود در آن در سراسر یک شبکه بلاکچین غیر متمرکز توزیع می‌شود.

 

این قراردادها اجازه می‌دهند که معاملات و توافقات بین طرف‌های ناشناس، به‌صورت مسکوت و بدون نیاز به یک مرجع مرکزی خارجی، عملی شوند.

 

قابلیت انتقال امن

کریپتو تراکنش‌های خود را با هر نقطه‌ای از جهان به آسانی پرداخت پول نقد در یک فروشگاه، تنظیم می‌کند؛ به‌طوری‌که کاربران می‌توانند در کسری از ثانیه ارزهای دیجیتال خود را به‌سرعت و با هزینه کم به هر نقطه‌ای انتقال دهند.

 

حریم خصوصی

هنگام پرداخت با ارز دیجیتال، نیازی به ارائه اطلاعات شخصی غیر ضروری نیست و کلیه اطلاعات مالی شما از اشتراک‌گذاری با اشخاص ثالث مانند بانک‌ها، خدمات پرداخت، تبلیغ‌کنندگان و آژانس‌های رتبه‌بندی اعتبار محافظت می‌شود.

 

ارز دیجیتال چیست

 

فناوری‌های ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

فناوری‌ها از رمزنگاری توسط کلیدهایی به نام کلید عمومی و کلید خصوصی برای انتقال مالکیت کوین استفاده می‌کنند.

 

در واقع کلید خصوصی یک رمز عبور فوق‌العاده امن است که نیازی به اشتراک‌گذاری با کسی ندارد و به وسیله آن می‌توان ارز را در شبکه بلاکچینی ارسال کرد.

 

کلید عمومی مرتبط را نیز می‌توان آزادانه و ایمن، با دیگران در شبکه به اشتراک گذاشت.

 

احتمال اینکه فردی از طریق کلید عمومی بتواند کلید خصوصی شما را حدس بزند، غیرممکن است. در ادامه مقاله به بررسی دقیق عملکرد این دو کلید خواهیم پرداخت.

 

کلیدهای خصوصی

کلید خصوصی که به جهت اثبات مالکیت رمزارزها خلق شده‌اند، تنها توسط صاحب کیف پول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کلید خصوصی به‌عنوان رمزی برای کیف پول رمزنگاری شده عمل می‌کند، به همین دلیل بهتر است مخفی بماند؛ زیرا اگر شخصی به این کلید دسترسی پیدا کند، مثل این است که به تمامی رمزارزهای موجود در آن کیف پول دسترسی دارد و می‌تواند هر کاری، انجام دهد.

 

کلیدهای خصوصی از عدد و حرف تشکیل شده‌اند که نگهداری آن غیرممکن است. با این حال برای سهولت کار، بسیاری از ارائه‌دهندگان کیف پول بخش یا رشته‌ای از کلمات تصادفی را به دیگران اختصاص می‌دهند که از آن‌ها برای باز کردن قفل وجوه خود استفاده کنند.

 

کلید خصوصی در داخل نرم‌افزار پشت این رشته کلمات پنهان شده است. در صورت ایجاد شک و شبه در خصوص آشکار شدن این رمز، می‌بایست هرچه سریع‌تر اقدام به تعویض آن شود.

 

کلیدهای عمومی

کلید عمومی نیز برای ارسال ارز دیجیتال به کیف پول افراد استفاده می‌شوند. به بیان ساده این کلیدها برای تایید تراکنش‌ها و اثبات مالکیت یک آدرس بلاک چین استفاده می‌شود.

 

شما برای ارسال رمزارز برای شخصی دیگر، نیاز به داشتن آدرس آن شخص دارید و هنگام ارسال کریپتو به آن آدرس، کلید خصوصی شما برای اثبات اینکه مالک آن هستید، مورد نیاز است.

 

این فناوری‌های نوین بیان می‌کند که، کلید عمومی خود را به‌عنوان آدرس پستی در نظر بگیرید. در این حالت چنانچه توسط هر کسی جستجو شود، تراکنش‌ها یا حتی پیام‌هایی به آن آدرس ارسال خواهد شد.

 

در واقع این اطلاعات می‌تواند توسط شما با هرکسی درمیان گذاشته شود؛ اما فرد به هیچ‌ عنوان اجازه برداشت پول از حساب شما را نخواهد داشت.

 

با این حال، اگر رمزارزهای خود را در یک کیف پول صرافی (مانند کوین بیس یا بایننس) یا نزد یک متولی نگهداری می‌کنید، جای نگرانی نیست؛ زیرا با وجود آن که شرکت، کلید خصوصی شما را برای شما نگه می‌دارد؛ ولی حساب وجوه شما توسط خودتان کنترل می‌شود.

 

فناوری‌های ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

 

ارزهای دیجیتال محبوب با فناوری‌های نوین

سالانه به تعداد علاقمندان به سرمایه‌گذاری روی یک ارز و به دنبال آن‌ها، کمپانی‌های موافق با شرایط بازار ارزها زیادتر می‌شود.

 

این شرایط به همراه ظهور نظریه‌ها و قوانین جدید، مانند فناوری‌های مختلف سبب شده است که این سرمایه‌گذاری، بهترین گزینه جهت موفقیت و کسب سود باشد.

 

برای عملکرد بهتر باید با انواع فناوری پول‌های دیجیتال آشنا باشید تا بتوانید در بازار به خوبی و در جهت سود بیشتر پیش روید.

 

مطالب ذکر شده تنها جهت آگاهی و افزایش دانش سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بیان شده و هیچگونه تبلیغ یا تشویقی برای خرید کوین مربوطه نیست؛ زیرا هرگونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود، تا از بروز ضرر جلوگیری به عمل آید.

 

https://wallex.ir/blog/what-is-cryptocurrency/