وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی پروژه‌های متاورسی سودده در سال 2022

معرفی پروژه‌های متاورسی سودده در سال 2022

معرفی پروژه‌های متاورسی سودده در سال 2022

 

در آینده دیگر فقط دنیای فیزیکی وجود نخواهد داشت، بلکه ما در یک دنیای دیجیتالی و مجازی نیز زندگی خواهیم کرد.

 

اگر به این حرف اطمینان ندارید، بهتر است سری به اخبار متاورس بزنید:

ساخت پروژه متا توسط مارک زاکربرگ، ورود برندهای معروف به متاورس، خیز شرکت‌های فناوری برای ساخت متاورس اختصاصی خودشان و پروژه‌هایی که هم اکنون کار خود را شروع کردند تا مردم را در جهان مجازی خودشان غرق کنند.

 

حتماً شما هم می‌خواهید بدانید از کدام پروژه‌های متاورس می‌توانید بیشترین سود را به دست بیاورید، پس در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین پروژه‌های متاورسی برای سال 2022 را باهم بررسی کنیم.

 

دیسنترالند (Decentraland)

بدون شک پروژه متاورس دیسنترالند یکی از پلتفرم‌هایی است که باید در این لیست حضور داشته باشد. دنیای متاورس دیسنترالند از 90,000 قطعه زمین تشکیل شده است.

 

ناگفته نماد که این پروژه یکی از دلایل رونق بازار املاک مجازی در سال 2021 بود. دیسنترالند بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده است.

 

در این دنیای مجازی می‌توانید بازی کنید، به ساخت و ساز بپردازید و آیتم‌های خود را در قالب NFT به فروش برسانید. این پروژه متاورس در فوریه 2020 راه‌اندازی شده و در همین مدت زمان کوتاه به یکی از پرچم‌داران متاورس تبدیل شد.

 

دیسنترالند سه توکن اختصاصی دارد؛ مانا، لند و استیت. ارز دیجیتال مانا (MANA) یک توکن ERC20 است و توکن‌های لند (LAND) و استیت (State) که به صورت NFT هستند.

 

سندباکس (Sandbox)

حتماً نام پروژه سندباکس هم در یک سال اخیر به گوشتان خورده است، اخیراً شرکت‌های بزرگی مانند آدیداس در سندباکس زمین مجازی خریده‌اند.

 

به همین دلیل پروژه سندباکس (Sandbox) را باید یکی از پیشتازان این صنعت دانست. سندباکس نیز بروی بلاکچین اتریوم ساخته شده است.

 

در این پروژه نه تنها می‌توانید سرگرم شوید و بازی کنید، بلکه می‌توانید با خرید و فروش زمین‌های مجازی درآمد هم کسب کنید، البته برای این کار به یک سرمایه اولیه نسبتاً سنگین نیاز دارید.

 

گفتنی است، دنیای مجازی سندباکس بسیار شبیه به بازی ماینکرفت است. در این متاورس کاربران می‌توانند آزادانه به گشت و گذار بپردازند، زمین بخرند و در آن به ساخت و ساز بپردازند.

 

توکن SAND ارز دیجیتالی اصلی متاورس محسوب می‌شود. علاوه بر این مالکیت زمین‌ها و آیتم‌های داخل بازی به صورت توکن NFT در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

بازی استار اطلس (Star Atlas)

استار اطلس (Star Atlas) یک بازی بلاکچینی چند نفره آنلاین است که در فضا اتفاق میفتد.

 

در این بازی استراتژیک که در سال‌ ۲۶۲۰ اتفاق می‌افتد، بازیکن‌ها با نقش‌آفرینی در کاراکترهای خاص خود به گشت و گذار در فضا می‌پردازند، به‌وسیله سفینه‌های فضایی به اقصی نقاط کهکشان پرواز کرده و بر سر استخراج منابع طبیعی و دارایی‌ها با سایر تیم‌ها رقابت می‌کنند.

 

پروژه استار اطلس و توکن‌های این بازی بر بستر شبکه بلاکچینی سولانا ساخته شده است، که به دلیل توان پردازشی نسبتاً مناسب و هزینه‌ تراکنش‌های پایین، زیرساخت‌های فنی این بازی را تأمین می‌کند.

 

ارز دیجیتال ATLAS، برای پرداخت‌ها و مبادلات درون بازی استفاده می‌شود. کاربران باید آیتم‌های داخل بازی مانند سفینه‌ها (Ships)، خدمه (Crews)، تجهیزات (Equipment)، زمین (Land) و غیره که در بازار پلیس اطلس ارائه می‌شوند را به‌وسیله رمزارز ATLAS تهیه کنند؛ البته هزینه‌‌های تعمیرات، استخراج منابع و تأمین سوخت سفینه‌ها هم با توکن ATLAS پرداخت می‌شود.

 

سین سیتی (Sin City)

 

معرفی پروژه‌های متاورسی سودده در سال 2022

 

در بازی متاورسی سین سیتی (Sin City) شما باید یک باند مافیای بسازید، در خیابان‌ها گردش کنید، با باندهای رقیب بجنگید و دارایی و ملک خریداری کنید.

 

به کمک فناوری بلاکچین قوانین مالیاتی خاصی در این بازی وجود دارد که می‌تواند تعیین کند چه کسی رئیس گروه باشد.

 

ارز دیجیتال بازی سین سیتی، توکن SIN  است. بازیکنان این امکان را دارند تا با رقابت در فعالیت‌های متنوع دنیای تبهکاران و یا سایر بازی‌هایی که در راستای ساخت امپراتوری آنها صورت می‌گیرد، برای خود توکن SIN  جمع‌آوری کنند.

 

هرچه فعالیت بیشتری در دنیا تبهکاران انجام دهند، توکن SIN  و  NFT های بیشتری می‌توانند جمع‌آوری کنند.

 

از توکن SIN، هم برای خرید زمین‌های این بازی استفاده می‌شود و هم بازیکنان، جهت توسعه امپراتوری خود به آن نیاز دارند.

 

البته کاربردهای این توکن در بازی بسیار متنوع‌تر از این حرف‌هاست و می‌توان از آنها برای شرکت در بازی‌های کازینو و یا پرداخت هزینه سلاح‌های مورد نظر نیز استفاده کرد.

 

همچنین، هولدرهای این توکن، این امتیاز را دارند تا در راستای طرح‌های توسعه و آینده این توکن نیز حق رأی داشته باشند.

 

متاورس بلاکتوپیا

 

معرفی پروژه‌های متاورسی سودده در سال 2022

 

متاورس بلاکتوپیا یک آسمان‌خراش 21 طبقه‌ای واقعیت مجازی است، که به‌ عنوان نمادی از ۲۱ میلیون بیت کوین ساخته شده است.

 

این آسمان‌خراش که بر روی شبکه پالیگان (Matic) ساخته شده، قصد دارد تجربه متفاوتی از واقعیت مجازی را برای کاربران رقم بزند.

 

ایده متاورس واقعیت مجازی Bloktopia، راه‌اندازی یک مرکز آموزشی-سرگرمی (Edutainment) برای همه کاربران در هر سطحی از دانش رمزنگاری است.

 

از فرصت‌های درآمدزایی موجود در این متاورس، می‌توان به خرید املاکی تحت عنوان Bloks نام برد. مالکان می‌توانند این املاک را بفروشند یا به دیگر کاربران اجاره دهند.

 

مکان‌های اولیه شامل طبقات ۱، ۶ و ۲۱ است که امکان خرید آن‌ها در آینده‌ای نه چندان دور فراهم می‌شود.

 

امکان درآمدزایی منفعلانه، تبلیغات و کسب سود از طریق استیکینگ یا سپرده‌گذاری توکن BLOK نیز فراهم است.

 

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

 

معرفی پروژه‌های متاورسی سودده در سال 2022

 

ما عادت داریم متاورس را به صورت سه بعدی ببینیم، با این حال پروژه‌ی اکسی اینفینیتی یک متاورس دو بعدی است.

 

در اکسی اینفینتی بازیکنان هیولاهایی به نام اکسی را پرورش می‌دهند و با آنها مبارزه می‌کنند.

 

گیمرها با انجام این کار ارز دیجیتال رایگان بدست می‌آورند و از آن برای خرید و فروش آیتم‌های داخل بازی استفاده می‌کنند.

 

اکسی اینفینیتی شباهت زیادی به بازی معروف پوکمون (Pokemon go) دارد. با این تفاوت که بر بستر بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود.

 

دو ارز دیجیتال به نام توکن‌های SLP و AXS در اکسی اینفینیتی وجود دارد. این بازی بر اساس سیستم Play-to-Earn است یعنی هر چه بیشتر بازی کنید بیشتر درآمد خواهید داشت. مالکیت آیتم‌های دیجیتالی نیز با NFT مشخص می‌شود.

 

الین ورلدز (Alien Worlds)

بازی Alien Worlds یک بازی رایگان است که بازیکنان در آن نقش یک کاوشگر فضایی با نام ماینر (Miner) را بر عهده می‌گیرند.

 

بازیکنان به یک سری ابزار استخراج مجهز هستند و می‌توانند سیاره‌ای را برای کاوش و استخراج تریلیوم یا همان توکن (TLM) انتخاب کنند.

 

توکن TLM ارز دیجیتال بومی بازی Alien Worlds است. شما با استخراج در سیاره‌های مختلف، ارز دیجیتال الین ورلدز دریافت می‌کنید.

 

مقداری که به دست می‌آورید به عواملی همچون ابزارهای استخراجی که دارید، سیاره‌ای که از آن استخراج می‌کنید و گلدان ماینینگ موجود در سیاره‌ای که در آن بازی می‌کنید، بستگی دارد.

 

بسته به ابزار و دستگاهی که از آن برای استخراج استفاده می‌کنید، استخراج ارز دیجیتال الین ورلدز بین ۲ تا ۳ ثانیه تا ۲ تا ۳ دقیقه طول می‌کشد.

 

کلام پایانی

در یکی دو سال اخیر پروژه‌های متاورس در قالب بازی‌های بلاکچینی و دنیاهای مجازی به اوج محبوبیت رسیدند و اکنون کمتر کسی است که واژه متاورس به گوشش نخورده باشد.

 

فعالان صنعت کریپتو آینده روشنی را برای این فناوری انقلابی متصور هستند و همین باعث شده کاربران به فکر سرمایه‌گذاری روی این پروژه‌ها بیفتند.

 

شما نیز می‌توانید با خرید ارز دیجیتال از تبدیل روی پروژه‌های معرفی شده در این مقاله سرمایه گذاری کنید و سود خوبی در آینده برای خود رقم بزنید.