وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پنج اشتباهی که شما را پیرتر نشان می دهد!

پنج اشتباهی که شما را پیرتر نشان می دهد!
بسیاری از خانم ها ناخواسته این اشتباهات را انجام می دهند و پوست شان پیر می شود.

پرهیز از مصرف کرم‌های ضدآفتاب در روزهای تاریک زمستانی یا رفتن به رختخواب بدون پاک کردن آرایش برای پوست بسیار مضر است.

چه خوب است که همه ما چند دقیقه‌ای از روز را به پوستمان اختصاص دهیم تا از بروز چین‌وچروک بیشتر، بروز لکه‌های قبلی خودداری شود.

پنج اشتباه پوستی می‌تواند سبب پیر شدن سریع‌تر پوست می‌شود در حالی که کمی توجه بیشتر موجب می‌شود که پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم.

اشتباه اول:
خیلی‌ خسته‌امروز طولانی را سپری کرده‌اید و بسیار خسته‌اید و آخرین کاری که می‌خواهید انجام بدهید شستن صورت‌تان است. در حالی که این غلط است، شست‌وشوی صورت تنها 2 دقیقه وقت شما را می‌گیرد در صورتی که شست‌وشوی صورت در طول روز و قبل از خواب سبب می‌شود برای چند سال صورتی جوان‌تر داشته باشید. خوابیدن با صورتی پر از عرق و گردوغبار و چربی و وجود مواد آرایشی روی آن می‌تواند سبب بروز آکنه و لکه شود.

اشتباه دوم:
ضدآفتاب مخصوص تابستان است نیازی به ضدآفتاب نیست، الان زمستان است . خیلی‌ها با داشتن این تصور غلط در روزهای تاریک زمستان و پاییز به صورت و دست‌های خود ضد آفتاب نمی‌زنند.

در حالی که اشعه ماورای‌بنفش خوشید همیشه وجود دارد و می‌تواند سبب پیری زودرس پوست شود. اشعه می‌تواند از شیشه هم عبور کند و حتی وقتی ما درون اتاق هستیم از تاثیر اشعه ماورای بنفش خورشید در امان نیستیم. بنابراین هر چه بیشتر بتوانیم پوست‌مان را در مقابل اشعه حفظ کنیم پوستی جوان‌تر خواهیم داشت، بنابراین هر روز حتی در روزهای زمستان از کرم‌های ضدآفتاب یا مرطوب کننده‌های حاوی SPF 30 استفاده کنید.

برای محافظت بهتر نوعی ضدآفتاب را انتخاب کنید که حاوی هم آوبنزین باشند و هم هلیوپلکس، تتانیوم دی‌اکسید یا زنیک اکسید.

اشتباه سوم:
گران هستندمراقبت از پوست و خریدن کرم‌های بهداشتی خیلی هزینه‌بر هستند. این هم یک اشتباه دیگری است که موجب می‌شود افراد کمتر به سلامت پوست‌شان توجه کنند. در حالی که اگر می‌خواهید پولتان را پس‌انداز کنید از دراگ‌استور خرید کنید.

مطالعات نشان می‌دهد که خیلی وقت‌ها باید هزینه‌هایی را کرد تا از هزینه کردن‌های بعدی جلوگیری شود. مراقبت از پوست جزو این هزینه‌هاست. خرید کردن لوازم و مواد آرایشی و محافظتی پوستی شاید کمی گران باشد اما این موجب می‌شود از هزینه‌های درمانی بعدی که حتی گران‌تر هم هست کاسته شود. خرید یک کرم ضدآفتاب ارزان‌تر از هزینه‌ای است که برای خرید داروهای درمانی می‌شود. موثرترین محصولات ضدپیری آلفایی هستند که حاوی رتینوئید، AHAها، پپتیدها ویتامین C و هیالورونیک اسید است.

اشتباه چهارم:
عجله چند بار اقدام کردم اما دیگر خسته شدم خیلی‌وقت‌ها ما انتظار داریم نتایج درمانی زود آشکار شوند در حالی که حداقل 8 هفته طول می‌کشد تا نتیجه خیلی از دستورات پزشکی و درمان‌ها جواب بدهد. پس به داروها و کرم‌های پوستی فرصت بدهید تا تاثیرشان را نشان بدهند.

هر داروی جدیدی را باید 2 ماه بعد امتحان کرد. چرا که پوست لازم دارد تا لایه‌های ضدپیری بسازد. مصرف مداوم و تعویض کرم‌ها و داروهای پوستی می‌تواند سبب التهاب، افزایش خطوط و چروک‌های پوستی و نقاط قهوه‌ای در روی پوست شود.

اشتباه پنجم.
پوستم خیلی حساس است!کرم‌‌ها پوستم را قرمز و حساس می‌کنند. عدم مصرف کرم‌های محافظ پوست و فرار از مصرف آنها و همچنین عدم توجه به بهداشت پوست موجب می‌شود که سلول‌های مرده روی پوست انباشته شده و پوست چروکیده‌تر شود.

 
در حالی که حذف این لایه‌های مرده، موجب نرمی پوست و روشن شدن پوست می‌شود. البته مالش شدید پوست هم می‌تواند به قرمزی و حساسیت آن منجر شود. برای همین باید با صابون‌های ملایم و حاوی گلیکولیک اسید یا اگزفولیتور و دستمال‌های نرم پوست‌تان را بشویید. از مالش شدید پوست با پارچه‌های خشن بپرهیزید.