وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روغنی بسیار مفید برای جلوگیری از ریزش مو

روغنی بسیار مفید برای جلوگیری از ریزش مو
یك متخصص تغذیه گفت: ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری می‌كند و پوست سر را سالم نگه می‌دارد.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: رزماری (اكلیل كوهی) گیاهی مناسب برای میانسالان است و درمان دردهای عضلانی و رماتیسمی مفید است.

وی گفت: اكلیل كوهی یك بوته همیشه سبز است و به دمای سرد حساس است. به دلیل داشتن ماده شیمیایی به نام كارنسیك اسید است و دارای مزه خاصی است. این ماده با دیگر فیتوكمیكال‌ها مانند لیكوپن گوجه فرنگی تركیب می‌شود و سلول‌های سرطانی را می‌كشد.

صفوی گفت: از اكلیل كوهی به عنون چاشنی در غذاها استفاده می‌شود و اگر به خوبی خشك شود داخل شیشه‌های غیرقابل نفوذ به مدت طولانی نگهداری می‌شود.

وی اضافه كرد: روغن رزماری یك روغن محرك است كه بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مركزی اثر مؤثری دارد و در سهولت ترشح و دفع صفرا مفید است. در بیماری‌های یرقان و نارسایی كبد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف رزماری (اكلیل كوهی) برای برطرف كردن ضعف عمومی و خستگی مفرط برای افرادی كه دوره نقاهت را می‌گذرانند.

صفوی افزود: مصرف موضعی این روغن می‌تواند، موجب بروز خارش و قرمزی شود و ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری می‌كند و پوست سر را سالم نگه می‌دارد.