وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره قیمت ابزارهای چاپی برای برندینگ و تبلیغات

همه چیز درباره قیمت ابزارهای چاپی برای برندینگ و تبلیغات

همه چیز درباره قیمت ابزارهای چاپی برای برندینگ و تبلیغات

 

کسب‌وکارهایی که روی برندینگ و تبلیغات کار می‌کنند، باید به همه جزئیات توجه داشته باشند و در هر موقعیتی،‌ برندشان را به مشتریان معرفی کنند.

 

استفاده از ابزارهای چاپی و آنلاین در کنار یکدیگر به شما کمک می‌کند برند، محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید.

 

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که کسب‌وکارها هنگام تبلیغات و برندسازی به آن توجه می‌کنند، هزینه‌ای است که صرف می‌شود. آن‌ها باید با برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی درست، همه اقدامات مورد نیاز برای تأثیر روی مخاطبان را انجام دهند.

 

در این گزارش از ایران‌ناز درباره قیمت محصولات چاپی صحبت می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که هزینه این دسته از تبلیغات به چه معیارهایی بستگی دارد. همچنین روش‌هایی برای کاهش هزینه تبلیغات چاپی را بیان می‌کنیم.

 

همه چیز درباره قیمت ابزارهای چاپی برای برندینگ و تبلیغات

 

عوامل موثر بر قیمت ابزارهای چاپی برای تبلیغات و برندینگ چیست؟

قیمت محصولات چاپی به نوع آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت چاپ پاکت که طرح‌های ساده‌ای دارد، نسبت به کاتالوگ که به طراحی و چاپ حرفه‌ای نیاز دارد، مناسب‌تر است.

 

پس پیش از هرچیز، برای برآورد قیمت باید مشخص کنید که به چه محصولاتی نیاز دارید و سپس ویژگی‌هایشان را تعیین کنید. در ادامه عواملی که به صورت کلی روی قیمت محصولات چاپی تأثیر می‌گذارند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

هزینه طراحی

بعضی از محصولات چاپی کاربردی به‌جز تبلیغات دارند. به عنوان مثال چاپ فاکتور رسمی برای ثبت قیمت محصولات و جزئیات محصولات خریداری‌شده، انجام می‌شود. بعضی دیگر از ابزارهای چاپی مانند کاتالوگ یا پوستر، کاربرد تبلیغاتی دارند و محصولات و خدمات شما را به صورت مستقیم به مشتریان معرفی می‌کنند.

 

محصولات کاربردی مثل فاکتور، معمولا طراحی خاصی نیاز ندارند. تنها کافی است نام برند، لوگو و اطلاعات تماس کسب‌وکارتان را در قسمت بالای فاکتور چاپ کنید و در بخش‌های دیگر، جزئیات محصول فروخته‌شده را بنویسید. بنابراین هزینه‌ای برای طراحی پرداخت نمی‌کنید.

 

در مقابل، محصولاتی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید طراحی خلاقانه و حرفه‌ای داشته باشند. به عنوان مثال یک پوستر زمانی توجه مشتری را جلب می‌کند که ایده‌ای خلاقانه داشته باشد و مخاطب را برای بررسی محتوای پوستر ترغیب کند.

 

ایجاد چنین طرح خلاقانه‌ای به ایده‌پردازی، طراحی حرفه‌ای و چاپ باکیفیت نیاز دارد و یک کار تیمی است؛ به همین دلیل قیمت چنین محصولی بالاتر خواهد بود.

 

جنس و گرماژ کاغذ

متریالی که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد، از دیگر معیارهای تأثیرگذار بر قیمت است. کاغذهای چاپ در جنس‌های گوناگون موجود هستند. متداول‌ترین جنس‌هایی که برای تبلیغات چاپی و ابزارهای برندینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از:

 

● کاغذ تحریر

● کاغذ گلاسه

● کاغذ کرافت

● کاغذ کتان

 

کاغذ تحریر ارزان‌ترین متریالی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، گرماژ کاغذ است. گرماژ ضخامت و مقاومت کاغذ را مشخص می‌کند.

 

هرچقدر گرماژ کاغذ بیشتر باشد، ضخیم‌تر است و استحکام بیشتری دارد؛ اما هزینه آن هم بالاتر است. کاغذها از گرماژ ۸۰ تا ۳۰۰ گرم در بازار موجود هستند.

 

پوششی که برای کاغذها انتخاب می‌کنید نیز در قیمت چاپ تأثیر دارد. شما می‌تواند برای کاغذها پوشش سلفون مات یا شفاف در نظر بگیرید. با ایجاد پوشش، استحکام کاغذ حتی در برابر رطوبت‌ هم افزایش پیدا می‌کند و برای طولانی‌مدت کاربردی خواهد بود.

 

بعضی از مشتریان برای کاهش هزینه‌ها، پوشش سلفون را حذف می‌کنند. اگر قصد دارید از محصول چاپی خود برای مدت طولانی یا در فضای آزاد استفاده کنید، این کار اشتباه است. زیرا کاغذ بدون پوشش، بعد از مدت کوتاهی پاره می‌شود و دیگر کاربردی نخواهد بود.

 

جنس و گرماژ کاغذ

برندینگ و تبلیغات

 

تکنیک‌های به کار رفته در چاپ

تکنولوژی‌های جدید امکان چاپ محصولات زیباتر و باکیفیت‌تر را فراهم کرده است. با استفاده از تکنیک‌های چاپی می‌توانید زیبایی ظاهری محصولات چاپی مورد نظرتان را افزایش دهید، اما با حذف این تکنیک‌ها می‌توانید محصول مورد نظرتان را با هزینه مناسب‌تر سفارش دهید.

 

در ادامه توضیحاتی درباره تکنیک‌های چاپی که برای محصولات مختلف به کار می‌رود، ارائه می‌دهیم.

 

● چاپ برجسته: در این روش بعضی از بخش‌های روی جلد به صورت برجسته است. این تکنیک برای محصولاتی که مشتری از نزدیک به آن‌ها نگاه می‌کند، کاربرد دارد.

 

● چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب: در این روش بخشی از طرح با رنگ طلایی یا نقره‌ای براق چاپ می‌شود که ظاهر لوکس‌تر و زیباتری برای محصول ایجاد می‌کند.

 

● UV موضعی: در این روش بخش‌هایی از طرح زیر اشعه UV قرار می‌گیرد تا ظاهر براق‌تر و متفاوت از سایر بخش‌ها داشته باشد و نتیجه نهایی زیباتر جلوه کند.

 

دقت داشته باشید که این تکنیک‌ها بیشتر برای محصولات تبلیغاتی کاربرد دارد. محصولات مثل فاکتور یا پاکت نامه، جز در موارد خاص، به این تکنیک‌ها نیازی ندارند و به همین خاطر با قیمت مناسب‌تر چاپ می‌شوند.

 

روش چاپ

در حال حاضر چاپ به دو روش دیجیتال و آفست انجام می‌شود. روش جوهرافشان هم شیوه جدیدی است که در ایران هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. چاپ دیجیتال برای تیراژ پایین به کار می‌رود، زیرا هم هزینه بالایی دارد و هم سرعت آن خیلی زیاد نیست.

 

چاپ آفست کاربردی‌ترین روش برای چاپ ابزارهای مختلف است. روش آفست برای تیراژ متوسط و بالا کاربرد دارد. با چاپ آفست هزینه تمام‌شده برای محصول مناسب‌تر خواهد بود.

 

روش آفست امکان اجرای تکنیک‌های چاپی که در قسمت‌های قبل نام بردیم را دارد و همچنین نتیجه نهایی را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. سرعت چاپ افست در تیراژ بالا، از چاپ دیجیتال بیشتر است.

 

بسیاری از چاپخانه‌ها تنها خدمات چاپ به صورت آفست را ارائه می‌دهند و تنها در موارد محدود از چاپ دیجیتال استفاده می‌کنند.

 

تیراژ

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت چاپ، تیراژ است. هرچقدر تیراژ بالاتر باشد، چاپخانه امکان ارائه تخفیف بیشتر یا دریافت هزینه مناسب‌تر را خواهد داشت. تیراژ بالا، هزینه کلی سفارش را افزایش می‌دهد، اما قیمت تمام‌شده برای هر محصول ارزان‌تر خواهد بود.

 

تکنیک‌هایی برای کاهش هزینه‌های چاپ

انتخاب ویژگی‌های محصولات چاپی، نقش مهمی در کاهش یا افزایش هزینه‌ها ایفا می‌کند. البته گاهی اوقات مشتریان برای صرفه‌جویی در هزینه، اشتباهاتی مرتکب می‌شوند که کیفیت کارشان را پایین می‌آورد و تأثیر مورد نظرشان را ایجاد نمی‌کند.

 

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما در کاهش هزینه‌های چاپ بدون افت کیفیت محصول نهایی کمک می‌کند.

 

● از کاغذهایی با گرماژ پایین‌تر استفاده کنید. برای محصولاتی مثل کاتالوگ نیز می‌توانید برای قسمت جلد، کاغذهای مرغوب با گرماژ بالا انتخاب کنید و برای بخش‌های داخلی از کاغذهای ارزان‌تر استفاده کنید.

 

● محصول مورد نظر را با توجه به موقعیت و کاربرد مورد نظر چاپ کنید. به عنوان مثال برای نامه‌نگاری‌های اداری، نیازی به چاپ پاکت فانتزی با کاغذ گلاسه ۲۰۰ گرم نیست. برای چنین کاربردی پاکت ملخی با کاغذ تحریر ۸۰ گرم کفایت می‌کند.

 

● ثبت یک سفارش در تیراژ بالا مقرون‌به‌صرفه‌تر از ثبت چند سفارش در تیراژ پایین و طی مدت طولانی است.

 

● سفارش چاپ خود را به مجموعه‌هایی که به صورت عمده کار می‌کنند، بسپارید. این مجموعه‌ها مواد اولیه را در حجم بالا و با قیمت مناسب‌تر تهیه می‌کنند، به همین دلیل می‌توانند با هزینه کم‌تری محصول مورد نظرتان را چاپ کنند.

 

تکنیک‌هایی برای کاهش هزینه‌های چاپ

برندینگ و تبلیغات

 

بررسی‌های کارشناسان ایران‌ناز نشان می‌دهد چاپخانه فرتاک یکی از بهترین مراکز ایران برای ثبت سفارش تبلیغات چاپی و محصولات مورد نیاز برای برندینگ است.

 

این مجموعه خدمات گوناگونی در زمینه چاپ کاتالوگ ، فاکتور، پاکت ، بروشور و سایر محصولات ارائه می‌دهد. فرتاک به صورت عمده فعالیت می‌کند، به همین خاطر خدمات خود را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد.

 

این مجموعه همچنین امکان ثبت سفارش اینترنتی را دارد و سفارشات را به مقصد مورد نظر مشتریان ارسال می‌کند. برای بررسی قیمت محصولات مختلف، وارد سایت چاپ فرتاک شوید و در صورت نیاز به راهنمایی، با شماره‌های تماس درج‌شده در سایت تماس بگیرید.