وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه مرغ تست کنجدی درست کنیم؟

چگونه مرغ تست کنجدی درست کنیم؟

مرغ تست کنجدی از جمله غذاهایی می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم میباشد. این تست کنجدی مرغ بدون سس و با سس بسیار لذیذ و خوشمزه است.

 

چگونه مرغ تست کنجدی درست کنیم؟

 

مواد لازم برای 4 نفر :

 

مرغ خام بدون استخوان : 200 گرم
سس گوجه فرنگی : 2 ق غ
تخم مرغ : 1 عدد
پودر سیر : 1 ق م
زردچوبه : 1 ق م
پنیر کیبی : 4 عدد یا پنیر خامه ای 60 گرم
کنجد : به میزان لازم
نان تست : به میزان لازم
روغن سرخ کردنی : به میزان لازم

 

چگونه مرغ تست کنجدی درست کنیم؟

 

طرز تهیه :

 

ابتدا استخوان مرغ را جدا میکنیم. بهتر است از سینه مرغ استفاده شود.سپس سس گوجه فرنگی و تخم مرغ را اضافه میکنیم.و با گوشتکوب برقی حسابی میزنیم یا در غذا ساز میریزیم. تا مخلوط یکدست شود.مایه نسبتا سفتی بدست می آید.حالا پنیر را اضافه می کنیم.

 

من پنیر کیبی نداشتم از پنیر خامه ای استفاده کردم.مواد را به خوبی مخلوط میکنیم . میتوان با قاشق هم زد یا از دستگاه استفاده کرد.مخلوط باید کاملا یکدست شود.بعد از اضافه کردن پنیر مخلوط کمی سفت تر و چسبنده می شود.روی تخته مقداری کنجد میریزیم. (حدود 1 پیمانه) و نان تست را به شکل دلخواه برش میزنیم.

 

میتوان مثلثی، مستطیلی، مربعی یا حتی با قالب برش زد.حالا از این مخلوط روی نان تست میمالیم.نان را روی کنجد بر میگردانیم تا کاملا کنجد به مخلوط بچسبد.اگر جایی کنجد نچسبیده با دست کنجد روش میریزیم چون اگر کنجد نداشته باشد هنگام سرخ شدن در روغن می سوزد.ماهی تابه را روی شعله ملایم داغ میکنیم و مقدار کمی روغن درون آن می ریزیم.

 

نان ها را از طرف کنجد سرخ میکنیم.مراقب باشید که حتما حرارت کم باشد چون کنجد زود می سوزد.بعد از سرخ شدن روی دستمال حوله ای آشپزخانه روغن اضافه اش را میگیریم.میتوان طرف دیگر را هم سرخ نمود که در این صورت نان سفت تر می شود و البته جذب روغنش بالاست. پس حواستان به این نکته باشد.در ظرف سرو می چینیم و در صورت تمایل با سس گوجه فرنگی میل میکنیم.با سس و بدون سس بسیار خوشمزه است.