وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مزایا شستشوی فرش با مواد نانو در قالیشویی!

مزایا شستشوی فرش با مواد نانو در قالیشویی!

مزایا شستشوی فرش با مواد نانو در قالیشویی!

 

قالیشویی های معتبر و با کیفیت از مواد شوینده نانو برای شستشوی فرش استفاده میکنند، البته هزینه استفاده از مواد نانو آن قدری بالا است که هر قالی شویی توان خرید آن را ندارد ولی هستند کارخانه هایی که برای مشتریانشان از این مواد استفاده کنند، مثلا یک قالیشویی مشهد چند سالی است که میدانیم از شوینده های درجه یک برای شستشوی فرش های دستباف و ابریشم استفاده میکند.

 

مزایا شستشوی فرش با مواد نانو در قالیشویی!

 

البته استفاده از شوینده های نانو برای همه فرش ها مقرون به صرفه نیست و بهتر است برای فرش هایی که به اعلاشویی نیاز دارند یا گران قیمت هستند استفاده شود.

 

افراد معمولا با این ذهنیت فرش را به قالیشویی میسپارند که ظاهر تمیزی پیدا کند، غافل از اینکه در بطن تا و پود قالی ممکن است کلی باکتری، میکرو و قارچ وجود داشت باشد.

 

خیلی از بیماری ها مخصوصا بیماری های پوستی از طریق فرش منتقل میشود  و خانم های خانه دار فکر میکنند با یک بار سپردن فرش به قالیشویی همه این میکروب ها از بین میرود ولی غافل از اینکه نوع شستشوی فرش در هر قالیشویی متفاوت است و هر قالیشویی از تجهیزات پیشرفته برای شستشو استفاده نمیکند.

 

گاها دیده میشه که خیلی از افراد به دلیل بالا بودن قیمت قالیشویی توانایی تماس با قالیشویی را ندارند و مجبورند فرش را در خانه بشورند، پیشنهاد میشود اگر نمیتوانید از مواد شوینده نانو استفاده کنید از شوینده های معمولی استفاده کنید ولی برای خشکشویی فرش حتما آن را زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید چرا که نور و گرمای خورشید یکی از بهترین کشنده های قارچ و باکتری است.

 

همیشه قبل از تماس با قالیشویی کمی راجع به قالیشویی مد نظر تحقیق کنید و هنگام تماس از پروسه جستجو بیشتر بپرسید در واقع به نوعی مشاوره بگیرید، بپرسید چند روش شستشو دارند، بعضی از مواد شستشو حتی باعث افزایش طول عمر فرش هم میشوند، چه بسا بهتر است که با کمی پرداخت هزینه بیشتر طول عمر فرش خود را تضمین کنید.

 

شوینده نانو چیست؟

در حالت کلی این شوینده برای شستشوی فرش دستباف، شستشوی فرش ماشینی، شستشوی موکت، پتو و حتی لباس هم استفاده میشود، برای هر مقدار مصرفی که نیاز دارید یعنی مصرف خانگی یا صنعتی در بازار پیدا کنید.

 

در تولید شوینده‌های نانو از نانوامولسیون تری­ گلیسیرید بر پایه آب استفاده می‌­شود که از الک برای ساخت آن استفاده نشده و آسیبی به فرش ها وارد نمی کند، یکی از دلایلی که میگویند بعد شستشو با مواد نانو فرش ما دیگر کثیف نمیشود به این دلیل است که مواد نانو دارای خواص آنتی استاتیک بوده و به گردوغبار اجازه نمی‌دهند بر روی سطح فرش تجمع کنند ولی این جمله به این معنی نیست که این ماندگاری برای همیشه وجود خواهد داشت، در واقع نسبت به دیگر شوینده ها ماندگاری بیشتری دارد.

 

آیا همه قالیشویی ها از مواد نانو استفاده میکنند؟

 

آیا همه قالیشویی ها از مواد نانو استفاده میکنند؟

همانطور که پیش تر بیان شد، فقط قالیشویی های مکانیزه و تمام اتوماتیک از این مواد شوینده استفاده میکنند، کمتر پیش می آید که قالیشویی های سنتی یا نیمه اتوماتیک توان استفاده از مواد نانو را داشته باشند.

 

تنوع موادی که در شستشوی فرش استفاده می شود خیلی زیاد است و این موضوع به این معنی نیست که هر کارخانه قالیشویی که از از مواد نانو استفاده نکند بی کیفیت است ولی مواد نانو یک امتیاز مثبت در شستشو است.

 

مواد شوینده زیادی داریم مثل: شامپو فرش، پودر صابون، پودر لباسشویی دستی، شامپو های نانویی و مواردی دیگر که هر کدام مزیت و معایبی را هم به همراه دارند.

 

معایب استفاده از مواد نانو در شستشوی فرش

مواد نانو با تمام مزیت های خوبی که دارد معایبی هم به همراه دارد که در مقابل مزیت هایش ناچیز است و میتوان از آن گذشت.

 

اولین و مهمترین مشکل آن قیمت بالای آن است که همه قالیشویی ها توان خرید آن را ندارند و نمیتوانند برای مشتریانشان استفاده کنند.

 

البته اغراق های زیادی هم از مواد نانو شده که متاسفانه حد و اندازه آن در برخی مواقع قلوی بیش نیست، مثلا اکثرا برای تبلیغ کار خود می گویند اگر فرش را با مواد نانو بشویید دیگر کثیف نمیشود که این یک ادعا بی اساس است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره