وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مقایسه تخصصی و تحلیل ارزش خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

مقایسه تخصصی و تحلیل ارزش خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

مقایسه تخصصی و تحلیل ارزش خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

 

باتری یو پی اس از قطعاتی است که در دستگاه های یو پی اس استفاده می‌شود و این باتری را شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی تولید می‌کنند.

 

شما برای خرید باتری یو پی اس لازم است برندهای داخلی و خارجی تولید کننده را بررسی کنید و طبق بودجه‌ای که دارید و همچنین در نظر گرفتن هدف استفاده از باتری، یک برند را انتخاب نمایید.

 

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه تخصصی و تحلیل ارزش خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی بپردازیم تا شما را برای انتخاب باتری، راهنمایی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

باتری یو پی اس چیست و کاربردهای آن

یو پی اس، نوعی دستگاه الکترونیکی است که برای تغذیه تجهیزات الکتریکی در مواقعی که برق قطع است یا اختلال در برق وجود دارد، استفاده می‌شود.

 

این دستگاه برای عملکرد صحیح خود نیازمند باتری یو پی اس مناسب می‌باشد. باتری یو پی اس، توانایی تامین برق تجهیزات الکتریکی را به صورت مداوم و با قدرت بالا را داراست و در زمانی که برق شهری به دلیل قطعی یا نوسان دچار مشکل شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

این باتری در ظرفیت های گوناگون در بازار موجود است و خریداران باید با در نظر گرفتن نوع نیاز خود از باتری که می‌تواند برای مصرف خانگی، تجهیزات اداری، تجهیزات پزشکی، دیتا سنتری، صنعتی و … باشد، باتری با ظرفیت مناسب را تهیه نمایند.

 

انواع تکنولوژی ساخت بهترین باتری یو پی اس

برای مقایسه تخصصی و تحلیل ارزش خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی، بهتر است با انواع تکنولوژی ساخت این باتری آشنا شوید که عبارتند از :

 

باتری‌های سرب اسیدی

باتری‌های سرب اسیدی از بهترین باتری‌های یو پی اس هستند. این باتری تشکیل شده از یک یا چند سلول سرب اسیدی است که به وسیله محلول سولفات داخل یک مخزن پلی پروپلین قرار دارد.

 

باتری سرب اسیدی از نظر قیمتی، ارزان تر از باتری‌های نیکل کادمیوم و لیتیومی است و با توجه به قابلیت اطمینان بالایی که دارد، خرید آن ارزشمند است.

 

همچنین باتری یو پی اس سرب اسیدی در برابر شوک و لرزش نیز از مقاومت خوبی برخوردار است و با توجه به مشخصاتی که دارد، می‌تواند برای اهداف مختلفی همچون پزشکی، صنعتی، دیتاسنتری و … مورد استفاده قرار بگیرد.

 

باتری‌های نیکل کادمیوم

باتری‌های یو پی اس نیکل کادمیوم مناسب استفاده در کاربری های خاص هستند. این باتری‌ها از یکسری ویژگی‌ها برخوردار می‌باشد که عبارتند از :

 

• طول عمر بالا

• افت ولتاژ بسیار کم در زمان دشارژ

• استقامت بالا در برابر تنش های الکتریکی و مکانیکی

• مقاوت داخلی کم

• مناسب مکان هایی با درجه حرارت بالا و پایین

 

موارد فوق، ارزش خرید باتری نیکل کادمیوم را بالا می‌برند اما این باتری دارای برخی معایب هم می‌باشد که لازم از این معایب به شرح زیر اطلاع یابید :

 

• خود دشارژی بالا

• مصرف بسیار بالا آب مقطر

• نیازمند تعویض الکترولیت در دوره های زمانی کوتاه

• قیمت بالاتر نسبت به باتری سیلد اسید

 

باتری‌های لیتیوم یونی

نوع سوم از باتری یو پی اس، باتری لیتیوم یونی می‌باشد که برخی مزایا و معایب به شرح زیر را دارد :

 

• چگالی انرژی بالا

• طول عمر باتری بالا

• وزن سبک

• شارژ سریع

• تحمل خوب در دمای بالا

 

معایب باتری لیتیوم یونی نیز به شرح زیر می‌باشند :

 

• هزینه بالا

• خطر انفجار

• خودتخلیه

 

مقایسه تخصصی و تحلیل ارزش خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

 

نکات مهم خرید بهترین باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

برای خرید بهترین باتری یو پی اس از برندهای ایرانی و خارجی، باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. در ادامه، توجه شما را به این نکات جلب می‌کنیم :

 

قیمت باتری

خرید باتری یو پی اس با توجه به طور عمر، کیفیت ساخت و ولتاژ آن متفاوت است اما باتری‌هایی که کیفیت و ظرفیت بهتری دارند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند البته شما مجبور نیستید که هزینه بالایی برای خرید باتری یو پی اس بپردازید به عنوان مثال در کاربری‌هایی مثل تامین برق دوربین مداربسته، لوازم خانگی و کامپیوتر شخصی، خرید یک باتری یو پی اس کیفیت مناسب با قیمت پایین تر، کفایت می‌کند.

 

برای خرید باتری قیمت مناسب با کیفیت معقول، می‌توانید از برندهای ایرانی خرید کنید. باتری یو پی اس صبا، باتری یو پی اس یوفو، باتری یو پی اس سپاهان و باتری یو پی اس سهند، بهترین انتخاب‌هایی هستند که می‌توانید داشته باشید.

 

ویژگی‌ها و قابلیت های باتری

نکته بعدی برای خرید باتری یو پی اس از یک برند ایرانی و خارجی، ویژگی‌ها و قابلیت های باتری است.

 

یک باتری خوب از ویژگی های زیر برخوردار است :

• قابلیت ضد اشتعال : باتری یو پی اس ضد اشتعال در مواقع آتش سوزی، خطرآفرین نخواهد شد و باعث تشدید آتش سوزی نمی‌شود. باطری ضد اشتعال در صورت آتش‌سوزی، در خود جمع می‌شود و آتش به وجود آمده را در خود از بین می‌برد اما اگر باتری ضداشتعال نباشد، هیدروژن داخل آن عامل تشدید آتش سوزی و انفجار خواهد بود.

 

• عمر باتری : باتری‌های یو پی اس حتی نمونه های خارجی، طول عمر مشخصی دارند و شما در زمان انتخاب باتری باید بررسی کنید که طول عمر آن چقدر است. باتری‌های یو پی اس با کیفیت تر که قیمت بیشتری هم دارند، معمولا دارای طول عمر 2 برابری نسبت به باتری‌های معمولی هستند.

 

• زمان شارژ مجدد برای انتخاب یک باتری یو پی اس، بررسی کنید که چقدر طول می‌کشد تا باتری شارژ شود و حتما هم باتری با تاریخ تولید جدید تهیه کنید زیرا باتری هر چقدر که از عمر آن می‌گذرد، بیشتر طول می‌کشد تا شارژ شود.

 

کاربری مورد استفاده

برای مقایسه تخصصی و تحلیل ارزش خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی باید کاربری مورد استفاده را در نظر بگیرید زیرا کاربری‌های این باتری شامل دو بخش حساس و غیرحساس است و برای کاربری‌های حساس نیاز است که از باتری با کیفیت‌تری استفاده شود.

 

متاسفانه باتری یو پی اس از برخی برندهای ایرانی، پاسخگوی نیاز صنایع بزرگ و تجهیزات پزشکی نیست و برای این موارد باید از باتری یو پی اس خارجی با کیفیت استفاده کرد.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

در مقایسه تخصصی و تحلیل ارزش خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی این موضوع را در نظر داشته باشید که خدمات پس از فروش باتری‌های ایرانی در دسترس بیشتری قرار دارند و اگر این موضوع برای شما مهم است، بهتر است باتری از برند ایرانی انتخاب کنید.

 

چرا خرید باتری‌های یو پی اس خارجی؟

خرید باتری یو پی اس از برندهای خارجی، هزینه بیشتری دارد اما چرا باید برای خرید باتری از برندهای خارجی، هزینه بیشتری بپردازید؟

 

بهترین باتری‌های یو پی اس در مقایسه با باتری‌های ایرانی، کیفیت بهتری دارند و از طول عمر بالاتری برخوردار هستند.

 

در کاربری‌های حساس پزشکی، دیتاسنتری و صنعتی، این باتری‌ها گزینه مناسب‌تری هستند همچنین به دلیل آنکه طول عمر بیشتری دارند، نیاز آنها به تعویض و نگهداری کمتر است.

 

قابلیت های ویژه مثل ضد اشتعال بودن، استاندارد 10HR ، عملکرد بهتر و … خرید باتری‌های یو پی اس خارجی را ارزشمند کرده‌اند اما قیمت بالاتری هم دارند.

 

البته تمام باتری‌های یو پی اس خارجی، از کیفیت بالا برخوردار نیستند. برخی برندهای خوب باتری یو پی اس خارجی عبارتند از:

 

• باتری یو پس اس MEGAMAX

• باتری یو پس اس LONG

• باتری یو پی اس HITACO

• باتری یو پی اس VOLTAMAX

• باتری یو پی اس FIAMM

 

چرا خرید باتری‌های یو پی اس ایرانی؟

 

چرا خرید باتری‌های یو پی اس خارجی؟

 

خرید باتری یو پی اس ایرانی نیز با برخی مزایا همراه است از جمله آنکه :

 

• با خرید باتری یو پی اس از برندهای داخلی، به اشتغال زایی داخل کشور کمک می‌کنید.

• قیمت باتری‌های یو پی اس ایرانی مناسب‌تر است.

• اگر باتری یو پی اس ایرانی شما نیاز به تعویض داشته باشد، آسان‌تر می‌توانید باتری جدید را پیدا کرده و تعویض کنید.

• باتری یو پی اس ایرانی در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل، دسترسی سریع‌تری به پشتیبانی فنی دارد.

 

چرا خرید باتری‌های یو پی اس ایرانی؟

 

سخن پایانی

با مقایسه تخصصی و تحلیل ارزش خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی می‌توانیم به این نتیجه برسیم که باتری‌های داخلی گزینه مناسبی برای رفع نیازهای معمولی هستند و اگر قیمت مناسب باتری برای شما اولویت دارد،

 

خرید از برند ایرانی را توصیه می‌کنیم اما باید در نظر داشته باشید که باتری‌های خارجی از برندهای خوب، کیفیت بهتری به نسبت اکثر باتری‌های یو پی اس ایرانی دارند.

 

مرجع: مهندسی و بازرگانی هانیکا