وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره ازدواج استیجاری

همه چیز درباره ازدواج استیجاری

همه چیز درباره ازدواج استیجاری

 

ازدواج استیجاری یکی از انواع ازدواج های موقت محسوب می شود که معمولا حالت مخفیانه دارد. متاسفانه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و کمرنگ شدن تعهد مردان در ازدواج باعث شده مردانی که تمکن مالی دارند خارج از چارچوب ازدواج دائم به سمت انواع مختلف ازدواج های موقت روی بیاورند.

 

ازدواج دائم ، سنگ بنای خانواده و همراهی زن و مرد است که در کنار هم به پیشرفت و بالندگی برسد. زن و مرد در بستر ازدواج دائم به عالی ترین و انسانی ترین شکل ، نیازهای جسمی و فطری خود را برای رسیدن به کمال و سعادت برآورده می کنند.

 

با افزایش هزینه های زندگی و تورم بی سابقه ای که در ایران ایجاد شده است و عدم فرهنگ سازی مناسب برای حفظ و اهمیت بنیان خانواده و تبعیض هایی که در ازدواج رسمی برای زن و مرد ایجاد میشودبه خصوص تعریف تعهد در ازدواج دائم برای مردان و داشتن امکان قانونی و شرعی چند همسری برای مردان ، عدم اختیارات قانونی مناسب و یکسان برای زنان در ازدواج و ترس از پرداخت مهریه برای مردان ، روز به روز فاصله جوانان با ازدواج دائم بیشتر می شود و انواع روابط دیگر جایگزین ازدواج دائم شده است و جوانان به دنبال روابط نامتعارف جایگزین ازدواج دائم هستند از جمله ، ازدواج سفید ، ازدواج ساندویچی و ازدواج استیجاری !

*اصلا بدانیم که ازدواج استیجاری چیست؟

ازدواج استیجاری ، زیر مجموعه ازدواج موقت است که در آن یک مرد دارای تمک مالی برای همسر یا همسران دوم خود ، خانه ای مستقل اجاره می کند.

 

ازدواج استیجاری به این معنی است که مرد برای همسر دوم خود که معمولا همسر موقت است خانه اجاره می کند. همسر دوم در این خانه استیجاری ساکن شده و مرد برای گذران وقت و رفع نیاز جنسی به خانه استیجاری مراجعه می کند.

 

همه چیز درباره ازدواج استیجاری

 

*جوانان به چه علت ازدواج استیجاری انجام میدهند؟چرا ازدواج استیجاری رواج یافته است؟

متاسفانه اجازه شرعی که به مردان برای داشتن چند همسر و صیغه یا همسر موقت داده شده است یکی از عوامل زمینه ساز افزایش ازدواج استیجاری است که باعث ناراحتی مخالفان ازدواج موقت شده است زیرا این گونه روابط را منجر به اشاعه فحشا می دانند.

 

امروزه بحث ازدواج موقت برخلاف گذشته متداول نبوده و به دلیل تبعیض اجتماعی زیادی که بین زن و مرد ایجاد می کند و بحث رعایت اخلاقیات و انسانیت و تعهد در ازدواج را به صورت غیر منصفانه ای فقط بر دوش زن می گذارد ، کاری ناپسند شمرده می شود و نسل فعلی با تحولی که در نحوه نگرششان ایجاد شده ، روی خوشی به ازدواج موقت نشان نمی دهند و معمولا مرد متاهلی که اقدام به ازدواج موقت می کند را فردی منفور می دانند.

 

از این رو ازدواج استیجاری معمولا به صورت مخفیانه صورت می گیرد و زنی که وارد چنین رابطه ای می شود صرفا میتواند توقعات مالی خود را رفع کند و جایگاه شخصیتی و انسانیتی مقبولی در جامعه و خانواده شوهر نخواهد داشت و از این رو ممکن است دچار صدمات روحی و عقده های درونی شود که در آینده برایش خطرساز خواهد شد.

 

*تغییر الگوی ازدواج استیجاری در ایران چگونه است؟

به نظر کارشناسان الگوی ازدواج در ایران تغییرات زیادی با گذشته دارد. با وجودی که در فرهنگ ایرانی تاکید بر ازدواج دائم و زندگی متاهلی و متعهدانه می شود ولی این الگو با توجه به مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی که در ایران رواج پیدا کرده است و عدم فرهنگ سازی مناسب و نبود برنامه ریزی های کلان اقتصادی که بستر لازم برای ازدواج دائم را فراهم کند ، جوانان روز به روز بیشتر به سوی روابط غیر متعهدانه پیش می روند که میتواند منجر به نابودی بنیان خانواده شود.

 

از مهم ترین دلایل کاهش آمار ازدواج دائم ، مشکلات زیاد اقتصادی ، عدم ثبات ارزش پول ملی و نابسامانی های اجتماعی را می توان نام برد. با وجود هزینه های بسیار بالایی که برای ازدواج دائم ، مراسم و خرید لوازم و اجاره خانه های سنگین ، تمایل جوانان برای زیر بار رفتن و پرداخت این هزینه ها کمتر می شود.

*عوامل مهم موثر در ایجاد ازدواج استیجاری

تمام ازدواج های نامتعارف در واقع چرخه ای برای براندازی خانواده محسوب می شوند. مردی برای تامین نیازهای جنسی خود به سمت زنی به جز همسر دائم خود می رود و زنی دیگر برای تامین نیازها و رفع مشکلات مالی خود به سمت مردی که توانایی تامین مالی او را داشته باشد کشیده می شود.

1- در مواردی که مردان متاهل به دلیل تنوع طلبی جنسی در این چرخه می افتند ، احتمال از هم پاشیدن خانواده بسیار بالا می رود.

2- عدم ثبات ارزش پول ملی و تورم روز افزون و در نتیجه افزایش مشکلات اقتصادی

3- بالا رفتن سن ازدواج

4-تغییر معیارهای دختران برای زندگی کنار یک مرد و داشتن استقلال مالی و زندگی

5- گرایش مردان به ازدواج رنگین کمانی و ارتباط هم زمان با چند نفر

6- گرایش دختران به داشتن زندگی لاکچری و هزینه های گزاف آن

7- افزایش بی بند و باری در مردان و گرایش به سمت ازدواج موقت و استیجاری

8- افزایش نامتعارف میل جنسی با دیدن فیلم های غیر اخلاقی

9-تغییر معیار دختران از اخلاق ، ایمان و اصالت خانوادگی به ثروت و خوش تیپ بودن

10- تغییر معیار پسران از اخلاق و نجابت و اصالت خانوادگی به ، زیبایی و ثروت

11- عدم توانایی تامین مخارج زندگی زن سرپرست خانوار که او را به سوی ازدواج استیجاری یا سفید سوق می دهد.

موارد بالا میتوانند مهم ترین عوامل بروز ازدواج استیجاری باشد.

 

همه چیز درباره ازدواج استیجاری

 

پنهانی بودن ازدواج و این که مرد به صورت تمام وقت در اختیار خانواده باشد میتواند به راحتی هر زمان که دلخواه خودش بود و به صورت موقت به همسرش مراجعه کند و نیازی به حضور دائمی در خانه ندارد هم یکی از عوامل مهم روی آوردن مردان به ازدواج استیجاری باشد.

 

از اینکه تا انتهای این مقاله با ایران ناز همراه بودین از شما متشکریم.