وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره شوره ابرو و مژه + 5 راه درمان

همه چیز درباره شوره ابرو و مژه + 5 راه درمان

همه چیز درباره شوره ابرو و مژه + 5 راه درمان

 

وجود شوره چه داخل مو و چه روی ابرو و مژه ها ناراحت کننده و خجالت آور است. برخی افراد به قدری از مشکلات مزمن شوره رنج می برند که رفت و آمد آنها در اجتماع را با مشکلاتی مواجه کرده است. اگر فکر می کنید این مشکل خود به خود رفع می شود، اشتباه می کنید.

 

آیا شما شوره روی ابروها هم وجود دارد؟ بله، شوره می تواند روی مژه های شما هم تاثیر بگذارد. این یک نگرانی جدی یا مساله سلامتی نیست، اما قطعا می تواند آزاردهنده باشد. برخی درمان های طبیعی وجود دارند که می توانید در خانه برای رفع شوره امتحان کنید.

همه چیز درباره شوره ابرو و مژه + 5 راه درمان

 

*شوره به چه علت ایجاد میشود؟

شوره سر به دلیل خشکی یا چربی پوست که در معرض باکتری استافیلوکوکوس یا قارچ مالاسزیا قرار دارد، ایجاد می شود. شوره بر روی ابروها و مژه ها هم به این دلیل ایجاد می شود:

1-درماتیت سبوره ای

درماتیت سبوره ای یک بیماری مزمن است که شوره سر چرب و پوسته پوسته را همراه با پوست قرمز ایجاد می کند که ناشی از واکنش نامنظم سیستم ایمنی چند گانه با استرس است.همچنین در ناحیه ابرو دچار خارش شدید همراه با ورقه های شوره زرد می شوید.

 

2-خشکی پوست

خشکی پوست شدید باعث خارش ابرو و خشک شدن پوست آن می شود که منجر به ایجاد سلولهای مرده و ورقه ورقه شده می شود .این قسمت ایجاد می شود و همچنین پوست قرمز و خارش دار می شود.

 

3-بلفاریت ( آماس پلک چشم)

بلفاریت آماس پلک چشم است که در آن غده های چربی مسدود و باعث قرمزی می شوند. این بیماری از عفونت باکتریایی، خشکی چشم، عفونت قارچی و یا موخوره ناشی می شود. این شوره می تواند زبر و آزار دهنده باشد.

 

برای درمان شوره ابرو برخی از روشهای درمان خانگی طبیعی بسیار موثر هستند. اگر شوره ابروی شما در مراحل اولیه است و یا تنها با تولید سبوم یا خشکی بیش از حد پوست ایجاد شده است، به سادگی می توان از روشهای درمان طبیعی معرفی شده در این بخش از سلامت ایران ناز استفاده کرد. اما در شرایط حاد بهتر است به پزشک مراجعه نمائید.

 

*در ادامه میتوانید 5 راهکار موثر و عالی برای درمان شوره را در ایران ناز مطالعه کنید.

1.استفاده از روغن بادام

روغن بادام به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کنندگی درمانی شگفت انگیز برای رفع شوره خشک است .این روغن برای درمان شوره فوق العاده عمل می کند و به عنوان روغن نرم کننده سلول های مرده و پوست اطراف پلک ها را پاک می کند. با مرطوب کردن ابرو ، پلک ها شوره را کاهش دهید.

-موادی که لازم است:

روغن بادام 1 قاشق سوپ خوری

-دستور العمل استفاده:

روغن را داخل کاسه ای بریزید و چند ثانیه آن را گرم کنید.با دو انگشت خود روغن را به آرامی داخل ابروها با حرکات دایره ای ماساژ دهید.کمی روغن روی پلک ها و مژه های خود بمالید.روغن را در طول شب قرار دهید.آن را صبح با آب بشویید. این کار را هر شب برای رفع شوره انجام دهید.

* کمپرس گرم

در صورتی که شوره ناشی از بلفاریت دارید کمپرس گرم بسیار عالی عمل می کند. زیرا التهاب می تواند موجب درد متوسط تا شدید شود و کمپرس آب گرم اعصاب را تسکین و ورم را کاهش می دهد. همچنین آلودگی و روغن را که روی ابروها یا مژه ها انباشته شده است را نیز از بین می برد.

-موادی که لازم است:

آب و حوله نرم

-دستور العمل استفاده:

آب را در یک کاسه کوچک حرارت دهید.پارچه نرم را داخل آب داغ فرو کنید و سپس آب اضافی را فشار دهید.پارچه را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و فشار کمی اعمال کنید.این کار را دوباره انجام دهید.این کار را حدود 3 تا 5 دقیقه انجام دهید تا خارش و ورم رفع شود.

* روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی به عنوان یک درمان عالی برای رفع شوره زیر ابروها و مژه ها عمل می کند.

-موادی که لازم است:

یک قاشق چای خوری روغن درخت چای و پنبه

-دستور العمل استفاده:

روغن درخت چای را چند ثانیه گرم کنید.توپ پنبه را در روغن فرو کنید و آن را روی ابروها و مژه های خود بکشید.به آرامی آن را ماساژ دهید و بگذارید بماند.در عرض چند دقیقه آن را بشویید.این درمان را دو یا سه بار در روز برای دریافت نتیجه بهتر تکرار کنید.

 

همه چیز درباره شوره ابرو و مژه + 5 راه درمان

 

*ژل آلوئه ورا خالص

یکی از بهترین روش های درمان شوره ابرو و مژه که در بخش سلامت نمناک معرفی شده است این نسخه گیاهی است ؛ آلوئه ورا درمانی موثر برای شوره است چون می تواند به طور همزمان پاک سازی کند و تسکین دهد. هم چنین می تواند کیسه های ترشحی مو را تحریک کند تا رشد مو را بهبود دهد.

-موادی که لازم است:

ژل آلوئه ورا خالص- 1ق چایخوری و پنبه

-دستور العمل استفاده:

از پنبه و یا انگشتان خود برای استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پلک ها و ابروها و کمی زیر ابروها استفاده کنید و به مدت 5 دقیقه قرار دهید وبا آب گرم بشویید.این کار را هر شب برای رفع طولانی شوره تکرار کنید.

 

* روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین روغن ها است که می تواند پوست را مرطوب و هیدراته کند. این کارنیز به کاهش پوسته پوسته شدن پوست اطراف پلک ها کمک می کند. اگر ابروها شوره دارد، این درمان خانگی برای شما مناسب است.

-موادی که لازم است:

روغن زیتون 1 قاشق چای خوری و آب گرم و لیف

-دستور العمل استفاده:

روغن زیتون را به آرامی روی ابروها ، پلک ها ، مژه های ماساژ دهید.حالا لیف حمام را در آب گرم فرو کنید و آب اضافی را فشار دهید.لیف حمام گرم را بر روی ابروها ، چشم ها قرار دهید و تا 10 تا 15 دقیقه نگه دارید و با آب گرم بشویید این کار را روزانه برای دریافت بهترین نتیجه تکرار کنید.