وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شب در شیراز کجا بریم؟ – دیدنی های شیراز

شب در شیراز کجا بریم؟ – دیدنی های شیراز

شب در شیراز کجا بریم؟ – دیدنی های شیراز

 

شیراز یکی از دیدنی ترین شهرهای ایران است. شب‌های شیراز شب‌های رویایی هستند که با احساسات گردشگران ارتباط عمیقی برقرار می‌ کنند. حافظیه از پربازدیدترین دیدنی‌های شیراز است.

 

عاشقان حافظ در همه جای ایران هستند، اما کسانی که اهل شعر و شاعری هستند می ‌دانند که شب‌های حافظیه حال و هوای دیگری دارد.

 

محال است کسی اهل تاریخ و ادبیات باشد، اما شب‌های حافظیه را در اولویت بازدید خود قرار ندهد. شب‌های حافظیه برای کسانی که اهل شعر هستند، رویایی و بی ‌نظیر است.

 

اگر جزو کسانی هستید که قصد شب‌گردی در شیراز و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن را در شب دارید، مطابق سلیقه ‌تان باید جاهای موردعلاقه خود را برای بازدید در اولویت قرار دهید، زیرا این مکان‌های دیدنی زیبا، متنوع و جذاب هستند و هر یک از لحاظ تاریخی، طبیعی و غذایی ممکن است برای گردشگران در اولویت بازدید قرار گیرند.

 

از بین مناطق تاریخی شیراز برخی از آن‌ها از محبوبیت بیشتری در میان شب گردان شیراز برخوردارند که می‌ توان به حافظیه، دروازه قرآن، باغ‌های زیبای شیراز، خیابان‌های قدیمی، ارگ کریم خانی و عمارت شاپوری اشاره کرد.

 

این بنا‌های باشکوه که نمایانگر معماری اصیل و مهارت بالای گذشتگان هستند در شب جلوه‌ای فوق العاده جذاب و دیدنی به خود می‌گیرند که نباید از دست داد.

 

با آس چارتر همراه شوید تا شما را با مکان‌های دیدنی شیراز در شب آشنا ‌کنیم. شما همچنین می توانید بلیط هواپیما مشهد شیراز را از سایت آُس چارتر تهیه نمایید.

 

خیابان گردی در شیراز

خیابان های شیراز در تایم شب صفای خاصی دارند، از آنجایی که بومیان این منطقه بسیار اهل گشت و گذار هستند اکثر کافه رستوران ها، بستنی فروشی ها، آبمیوه و فروشگاه ها در خیابان های توریستی شیراز تا پاسی از شب خدماتشان را عرضه می کنند.

 

پیشنهاد می کنیم سری به خیابان های لطفعلی خان زند، خیابان دروازه قرآن، بلوار چمران، خیابان انقلاب و معالی آباد بزنید، جوش و خروش این مناطق از سایر نواحی درون شهری بیشتر هستند و در کنار امکانات رفاهی و توریستی بیشتری به چشم میخورد.

 

حافظیه شیراز

حافظیه شیراز جذاب ‌ترین مکان‌های دیدنی شیراز در شب برای گردشگرانی است که اهل شعر باشند. این دسته از افراد شب را در آن سپری می ‌کنند و با حافظ خوانی و تفال به حافظ، شبی خاطره‌انگیز را برای خود رقم می ‌زنند.

 

شب در شیراز کجا بریم؟ - دیدنی های شیراز

 

ارگ کریمخانی

ارگ کریم‌خانی یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شیراز در شب است. از حافظیه تا ارگ کریمخانی در حدود سه کیلومتر فاصله است.

 

قلعه بنای مجموعه، در حدود یک ساعت زمان برای بازدید لازم دارد. ارگ کریمخانی در وسط شهر شیراز یک نگین بی‌بدیل است که زیبایی آن چشم را نوازش می‌دهد؛ اما این فضای داخل ارگ نیست که در دل شب زیباست.

 

آدرس ارگ کریمخانی: شیراز، خیابان کریم ‌خان زند نبش میدان شهدا  یا شهرداری سابق

 

باغ ارم

از مکان‌های دیدنی شیراز در شب، می ‌توان باغ ارم را نام برد. این مکان تفریحی و طبیعت زیبای آن برای هر فردی که شیراز را دیده باشد رویایی و خاطره‌انگیز است.

 

سبک معماری باغ ارم یادآور معماری‌های ایران کهن است و بسیاری بر این عقیده‌اند که شاخصه‌های دوره ساسانی را دارد؛ اما علاوه بر عمارت سه طبقه زیبای باغ، آنچه زیبایی باغ ارم در شب را برای گردشگران جذاب می ‌کند گل‌های زیبا و طبیعت کم ‌نظیر این باغ زیبا است.

 

طبیعت زیبای باغ زیر نورپردازی‌های موجود در شب، فضایی زیبا را برای گردشگران فراهم کرده است که می ‌توانند از دیدن آن لذت ببرند.

 

آدرس باغ ارم: شیراز، بلوار ارم، میدان ارم، خیابان ارم.

 

شب در شیراز کجا بریم؟ - دیدنی های شیراز

 

باغ دلگشا

باغ دلگشا  از باغ‌های قدیمی شیراز در نزدیکی سعدیه است. قدمت این باغ زیبا را به ایران کهن و به عصر ساسانی می ‌رسانند. در داخل باغ عمارتی قرار دارد که در عهد قاجار ساخته شده است.

 

این باغ زیبا نیز جزو مکان‌های دیدنی شیراز در شب است. آنچه این باغ را برای توریست‌ها زیبا می‌ کند طبیعت زیبای آن است. درختان و گل‌های زیبای باغ در فصل بهار، بویژه درختان بهارنارنج با عطر خاصی که دارند فضای این باغ را در شب بسیار دلنشین می ‌کنند.

 

پارک آزادی

پارک آزادی شیراز یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی شب شیراز است. این پارک که در میدان آزادی قرار گرفته یکی از مجهزترین پارک‌های شیراز از لحاظ داشتن امکانات تفریحی هست.

 

زیبایی پارک با وجود امکانات تفریحی که دارد در شب، چندین برابر می ‌شود. وجود سینمای چند بعدی و اتاق فرار در این پارک از مهم‌ترین جاذبه‌های آن است. استشمام هوای دلپذیر در پارک یکی دیگر از شاخصه‌های  جذاب موجود در پارک است.

 

آدرس پارک آزادی: شیراز،منطقه ۱،بلوار آزادی، میدان گاز

 

لونا پارک

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شیراز در شب که طبیعت زیبایی دارد لونا پارک است. این پارک در نزدیکی دروازه قرآن واقع شده است. این پارک کلکسیونی از وسایل بازی را در خود جای داده است.

 

اگرچه وسایل پارک قدیمی هستند، زیبایی خاص خود را دارند. با حضور در لونا پارک، احساس می ‌کنید از یک موزه وسایل بازی زیبا هم دیدن کرده‌اید.

 

دروازه قرآن

دروازه قرآن در شمال شرقی شیراز و در فاصله ده متری مقبره خواجوی کرمانی قرار گرفته و جزو زیباترین مکان‌های دیدنی شیراز در شب است. این نماد زیبا نشان‌دهنده مذهب مردم شهر شیراز است.

 

با اینکه این اثر زیبای شهر شیراز در روز جزییات زیبایی را به نمایش می‌ گذارد، نورپردازی آن در شب، فضای اطراف این دیدنی زیبا را رویایی کرده و جذابیت آن را چندین برابر می ‌کند پیک نیک‌های شبانه‌ در فضای زیبای این بنا، جزو خاطره‌انگیزترین لحظات در شبهای توریستی این شهر است.

 

آدرس دروازه قرآن: شیراز، منطقه 3،آزاد راه شیراز مرودشت

 

شب در شیراز کجا بریم؟ - دیدنی های شیراز

 

بلوار چمران

بلوار زیبای چمران از خاص ‌ترین مکان‌های دیدنی شیراز در شب است. این بلوار که از فلکه دانشجو تا معالی آباد را در بر می ‌گیرد، یک مسیر زیبای طولانی دارد.

 

فضای سبز اطراف این بلوار به وسایل و امکانات تفریحی و ورزشی مجهز است. نورپردازی این فضا در شب سبب می ‌شود که فضای آن بسیار رویایی شود.

 

اگر تا به‌حال این بلوار را تجربه نکرده‌اید، بهتر است بدانید که این مکان به بزرگترین پارک حاشیه ‌ای ایران شهرت دارد. فضای باز اطراف این بلوار و طبیعت آن در شب، قابل توصیف نیست.

 

دیدن این فضا در شب، با وجود آب ‌نماهای موجود در پارک، صدای آب و تماشای مجسمه‌های زیبای پارک در شب، می‌تواند برای شما بسیار جذاب و رویایی باشد.

 

نارنجستان قوام

مجموعه باغ نانجستان قوام از مکان‌های دیدنی شیراز در شب، است. این باغ زیبا یک جاذبه خاص است که با داشتن معماری و طبیعت کم‌نظیر، چشم توریست‌ها را به‌سمت خود هدایت می‌کند.

 

آنچه این بنای زیبا را در شب جذاب می ‌کند، معماری بنا نیست، بلکه طبیعت زیبای باغ و فضای اطراف بناست. این باغ که در شرق خیابان لطفعلی خان زند واقع شده است، میزبان علاقه‌مندان به طبیعت باغ در شب است.

 

آدرس باغ نارنجستان: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، نرسیده به خیابان زینبیه

 

مجتمع خرید خلیج فارس

اگر سلیقه شما مدرن است می ‌توانید مجتمع بزرگ خلیج فارس را انتخاب کنید.

 

این مجتمع بزرگ یکی از دیدنی‌های شیراز است که بازدید از آن در شب، می ‌تواند جذابیت بیشتری برای شما داشته باشد امکانات تفریحی این مرکز خرید متنوع بوده و هتل و سینمای آن بسیار مجهز است.

 

وجود این امکانات و نورپردازی خاص این مرکز خرید، جذابیت آن در شب را چندین برابر می ‌کند. اگر هزینه استفاده از این امکانات برای شما مهم نیست می‌ توانید از گشت و گذار در این مجتمع لذت ببرید.

 

آدرس مجتمع تجاری خلیج فارس:شیراز بلوار دکتر حسابی

 

پارک کوهپایه

پارک کوهپایه نزدیکی دروازه قرآن است. این پارک زیبا به ‌دلیل داشتن غرفه‌های نارنجی چشم توریست‌ها را به‌ سمت خود جذب می ‌کند. از قسمت‌های پرطرفدار پارک جایی است که به‌سمت دروازه قرآن، چشم‌انداز دارد.

 

برای رسیدن به این قسمت باید پله‌های زیاد را به سمت بالا بروید. پارک کوهپایه یکی از مکان‌های دیدنی شیراز در شب، است و شبانه‌های آن جذابیت بیشتری دارد.

 

آدرس پارک کوهپایه: شیراز، دروازه قرآن، به طرف هفت تنان، بلوار چهل مقام

 

پاسارگاد

اگر اهل نجوم و دیدن آسمان شیراز در شب هستید، بهتر است بدانید که مکان‌هایی مانند تخت جمشید و پاسارگاد  جزو بهترین سایت‌ها جهت رویت آسمان شب هستند.

 

با حضور در این مکان‌ها در هنگام شب، می‌ توانید از دیدن زیبایی‌های آسمان لذت ببرید. پاسارگاد از پرطرفدارترین جاذبه‌های توریستی و مکان‌های دیدنی شیراز است.

 

بدون شک کسانی که علاقه‌مند به تاریخ هستند یا برایع ابراز علاقه به کوروش به دیدن پاسارگاد می‌روند شب را برای دیدن این جاذبه تاریخی و ملی انتخاب نمی‌ کنند؛ حضور در شب در این مکان تاریخی، برای کسانی که از دیدن آسمان شب لذت می ‌برند جذابیت کم‌نظیری دارد.

 

آدرس پاسارگاد: استان فارس، مرودشت، میراث جهانی پاسارگاد