وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره کرونا دلتا + علائم آن

همه چیز درباره کرونا دلتا + علائم آن

همه چیز درباره کرونا دلتا + علائم آن

 

به گزارش ایران ناز متخصصان میگویند: علائم کرونای دلتا با کرونای قبلی کاملا متفاوت اسـت. علائم کرونای دلتا با آبریزش بینی، تب و گلو درد آغاز میشود و شبیه سرماخوردگی اسـت ودر کـه در کمتر از ۴۸ ساعت علائم ان خودرا نشان می دهد.

 

۳ الی ۴ روز این علائم وجوددارد و سپس بـه درگیری ریه می‌انجامد. درگیری ریه این نوع جهش یافته از ویروس تا کنون مانند ویروس انگلیسی بوده اسـت.

 

*کرونا دلتا چیست و از کجا شیوع و گسترش پیدا کرده است؟

سازمان جهانی بهداشت در سرتاسر دنیا بـه دنبال شناسایی، ردیابی و محدود کردن ویروس جدیدی از خانواده ویروس کرونا بـه نام«کوید-۱۹» «COVID-19-Delta» اسـت. ویروس COVID-19-Delta هنوز در حال مبتلا کردن افراد زیادی در چین و شیوع در کشور های دیگر دنیا اسـت.

 

این نوع ویروس کرونا در ایران هم در حال پراکنده شدن اسـت. علائم بیماری کرونا دلتا در اکثر مبتلایان بـه این ویروس خفیف اسـت و درمان میشود، اما ممکن اسـت بیماری در برخی دیگر شدیدتر باشد و حتی منجر بـه مرگ شود.

*علائم ویروس کرونا دلتا چیست؟

 

همه چیز درباره کرونا دلتا + علائم آن

 

تا کنون هزاران نفر بـه این ویروس آلوده شده‌اند و افراد زیادی جان خودرا از دست داده‌اند. دراین بین تعدادی از افراد آلوده بـه این ویروس هم درمان شده‌اند. بیشترین میزان فراگیری ویروس در چین مشاهده شده اما موارد بسیار زیادی هم در کشور های دیگر از جمله ایران دیده شده اسـت.

 

با شناخت علائم کرونا و رعایت نکات بهداشتی ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی کـه دراین پست بـه آن‌ها میپردازیم، از سلامت خود و دیگران محافظت کنید.

1-شستن دست ها به صورت روزانه

بـه طور منظم و بادقت دستان خودرا با آب و صابون یا محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید.شستن دست‌ها با آب و صابون یا محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل، ویروس‌هایي را کـه ممکن اسـت بـه دست‌هاي‌ شـما منتقل شده باشند، از بین می برد.

2-فاصله اجتماعی را رعایت کنید

با کسانی کـه سرفه یا عطسه می کنند، حداقل یک متر فاصله داشته باشید.هنگام سرفه و عطسه قطرات ریزی از بینی و دهان افراد بـه بیرون پرتاب میشود. اگر شـما بـه ان‌ها خیلی نزدیک باشید و فرد دیگر مبتلا بـه ویروس باشد، این ذرات ریز کـه حاوی ویروس COVID-19 هستند از طریق تنفس بـه بدنتان وارد می شوند.

3-دستان خود را به بینی ، چشم ها و دهان نزنید

دست‌ها با سطوح مختلفی در تماس هستند و ممکن اسـت ویروس را جذب کنند. زمانی کـه دست‌ها بـه ویروس آلوده شدند، بـه اسانی میتوانند ویروس را بـه چشم‌ها، بینی و دهان انتقال دهند و از این طریق ویروس وارد بدن شـما شده و شـما را بیمار کند.

 

همه چیز درباره کرونا دلتا + علائم آن

4-اگر علائم دارید سریعا به متخصص مراجعه کنید

در صورتی کـه احساس ناخوشی میکنید در خانه بمانید. اگر علائمی مانند سرفه و تنگی نفس را در خود احساس کردید بـه دکتر مراجعه کنید، مراجع مربوط را مطلع کنید و از توصیه‌هاي‌ متخصصین سلامت مربوطه پیروی کنید.

 

متخصصین ملی و محلی شـما بـه روزترین اطلاعات در مورد شرایط منطقه شـما را دارند. اطلاع دادن بـه کمک رسان‌ها کمک می کند کـه شـما را فورا بـه مراکز درمانی مناسب ارسال کنند. اینکار هم برای خودتان بهتر اسـت و هم از انتشار ویروس و عفونت‌هاي‌ دیگر پیشگیری کرده اید.

5-توصیه های مرکز بهداشت را جدی بگیرید

در مورد جدید ترین اطلاعات و اقدامات در مورد ویروس COVID-19 مطلع باشید و توصیه‌هاي‌ مراکز بهداشت یا محل کار خودرا در مورد این کـه چطور از خود و دیگران در برابر ویروس COVID-19 محافظت کنید، جدی بگیرید.

 

مراکز بهداشت هر منطقه بـه روزترین اخبار در مورد انتشار ویروس COVID-19 در منطقه را دارند و میتوانند بهترین منبع برای راهنمایی مردم ان منطقه جهت محافظت از خودشان باشند.

6-نکات سازمان جهانی بهداشت را رعایت کنید

نکات و توصیه‌هاي‌ ایمنی سازمان جهان بهداشت برای افراد ساکن در شهر های آلوده بـه ویروس کرونا جدید یا همان COVID-19 یا افرادی در ۱۴ روز گذشته بـه چنین مناطقی مراجعه کرده‌اند بـه شرح زیر اسـت.

 

اگر برخی علائم کرونا را دارید یا احساس ناخوشی میکنید، حتی اگر علائم جزئی مثل سردرد و آب‌ریزش بینی دارید، تا زمانی کـه علائم برطرف شوند، در خانه بمانید.

 

خودداری از ارتباط با دیگران و مراجعه بـه مراکز درمانی، باعث می شود تا مراکز درمانی کار خودرا بهتر انجام دهند و از شـما و دیگران در برابر احتمال ابتلا بـه ویروس COVID-19 و دیگر ویروس‌ها محافظت کنند.

 

درصورت وجود تب، سرفه و احساس تنگی نفس، فورا بـه دکتر مراجعه کنید چرا کـه ممکن اسـت این علائم بـه دلیل وجود عفونت دستگاه تنفسی یا مشکلات جدی دیگر باشد.

 

دکتر متخصص را در مورد سوابق سفر های اخیر یا هرگونه تماس و بازدید با مسافرین دیگر مطلع کنید. اینکار در فرستادن شـما بـه مرکز دکتری مناسب کمک میکند. همچنین بـه پیش گیری از انتشار احتمالی ویروس COVID-19 و دیگر ویروس‌‌ها کمک می کند.

 

کلام پایانی…

باید بدانید کـه ویروس کرونا مخصوصا کرونا دلتا کـه نسخه جهش یافته ان اسـت احتمال کشنده بودنش تقریباً چیزی حدود ده درصد اسـت ، با این کـه ویروسی مثل ایدز احتمال کشندگی 80 درصد اسـت ، باید این را بدانید کـه کرونا شیوع خیلی سریعی دارد و 10 درصد از جمعیت 80 ملیون نفر شماره و رقم بزرگی اسـت.