وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کدام ویژگی های چمن مصنوعی خرید آن را توجیه می‌کند؟

کدام ویژگی های چمن مصنوعی خرید آن را توجیه می‌کند؟

کدام ویژگی‌های چمن مصنوعی خرید آن را توجیه می‌کند؟

 

هر روز به طرفداران چمن مصنوعی افزوده می‌شود که البته محبوبیت آن به خاطر مزایای فراوانش است. این چمن اثر مثبتی روی محیط‌زیست می‌گذارد، چون دیگر نیاز به استفاده از آفت‌کش‌های سمی نیست و همچنین آسیب‌بالقوه‌ای را که نتیجه کوددهی بیش‌ازحد به چمن است کاهش می‌دهد.

 

کدام ویژگی‌های چمن مصنوعی خرید آن را توجیه می‌کند؟

 

هرچند هنوز هم افرادی هستند که از داشتن فضایی با چمن طبیعی و نگهداری از آن لذت می‌برند و در هر فصلی و شرایطی حاضرند برای آن زمان و هزینه صرف کنند اما برای کسانی که وقت کافی ندارند و دنبال صرف هزینه کمتر هستند، بهترین گزینه چمن مصنوعی است.

 

اینکه بین چمن طبیعی و مصنوعی کدام یک گزینه برتر است و باید فضای اصلی یک ملک را اشغال کند، کاملا به سلیقه یک فرد بستگی دارد.

 

چون با آنکه هر دو برای زیباتر کردن فضا یا اهداف تفریحی استفاده می‌شوند اما از بسیاری جهات به ‌جز ظاهر، با هم متفاوت هستند. ما در ادامه ‌این مقاله ویژگی‌های چمن مصنوعی را بررسی می‌کنیم و سپس با قیمت چمن مصنوعی آشنا می‌شویم.

 

چمن مصنوعی چیست ؟

تاریخ اولین تحقیقاتی که روی تولید چمن مصنوعی برای اهداف ورزشی انجام گرفت، سال 1960 و در مرکز تحقیقاتی فلوریدا، کارولینای شمالی و آلاباما آمریکا بود. اولین زمین دارای این چمن به‌صورت آزمایشی در سال 1964 در مدرسه‌ای در شهر رود آیلند بهره‌برداری شد.

 

از طرفی اولین طرح‌هایی که برای چمن مصنوعی در نظر گرفته‌ بودند، سادگی بالایی داشتند و در آن‌ها ویژگی زیبایی و تزئینی به‌چشم نمی‌خورد. در حقیقت محصول نهایی مانند فرش سبزی از جنس نایلون بود که آن را روی زمین کشیده باشند.

 

امروزه چمن مصنوعی از الیافی ساخته می‌شود که پلیمری و از ترکیبات پلاستیک هستند.‌ این الیاف در ضخامت و تراکم مختلف و از مواد گوناگون ساخته می‌شوند.

 

چمن مصنوعی در مساحت‌های زیاد، جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی است و توانسته محدودیت‌های آن را رفع کند. از طرفی ‌این محصول کاربردها و تنوع بالایی دارد که آن را به انتخابی مناسب برای محیط‌های گوناگون تبدیل کرده است.

 

چمن مصنوعی همچنین از نظر زیبایی کاملا شبیه چمن طبیعی به نظر می‌رسد و محصولی که امسال تولید می‌شود با مدل‌های سال‌های پیش بسیار تفاوت دارد. چون هر ساله فناوری و فرایند تولید این نوع چمن بهبود پیدا می‌کند و باعث ایجاد چمنی می‌شود که از نظر ظاهری و عملکردی بسیار نزدیک‌تر به نوع طبیعی است.

 

چمن مصنوعی چیست ؟

 

ویژگی‌های چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نسبت به نوع طبیعی دارای مزایا و ویژگی‌های فراوان است که در زیر به قسمتی از آن اشاره می‌کنیم.

 

1. دوام بالا

چمن مصنوعی از مواد اولیه‌ای ساخته می‌شود که در مقابل تغییر حرارت و کشیده شدن ضربه و اصطحکاک، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. الیاف به کاررفته در این چمن رنگ ثابتی دارند و چون بعد از نصب، نیاز به جابه‌جایی ندارد و به‌راحتی می‌توانید از آن نگهداری کنید، از دوام بالایی برخوردار است.

 

2. تنوع زیاد

چمن مصنوعی همراه با تنوع بالایی از سبک، ارتفاع و رنگ روانه بازار می‌شود. برای هر کاربرد نوعی از ضخامت و تراکم الیاف طراحی می‌شود و در حال حاضر طیف گسترده‌ای از این محصولات را می‌توانید در بازار پیدا کنید.

 

چمن مصنوعی ورزشی و تزیینی دو نوع از پرکاربردترین انواع این چمن‌ها هستند. از کاربردهای این چمن می‌توانیم به استفاده در کنار استخر، بالای سقف، زمین‌های بازی کودکان، زمین‌های ورزشی، بالکن‌ها، رستوران‌ها، دفاتر اداری و هتل‌ها اشاره کنیم.

 

3. سرسبزی همیشگی

از دیگر مزایای مهم چمن مصنوعی، بی‌نیاز بودن آن به بهره‌مندی از نور آفتاب است. به‌همین علت در هر فصلی و در محیط‌های سایه و بدون نور نیز همیشه سرسبزی خود را حفظ می‌کند و محیط را زیباتر نشان می‌دهد.

 

تراکم، یک‌دستی و کاشت راحت نیز از دیگر مزایای چمن مصنوعی هستند که آن را به گزینه‌ای چشم‌نواز و محبوب تبدیل می‌کنند.

 

4. عدم نیاز به نگهداری

چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی تقریبا بدون نیاز به نگهداری است.‌ همین ویژگی باعث می‌شود بازگشت سرمایه اولیه از خرید چمن مصنوعی بالا باشد. چون این چمن همیشه سبز و با طراوت به نظر می‌آید و برای ماندگاری آن نیازمند نگهداری مدام و صرف وقت و هزینه فراوان نیست.

 

از طرفی نیازی به کوتاهی آن، آبیاری، تغذیه و نور ندارید و دغدغه تهیه ابزار‌آلات نگهداری از چمن را نیز نخواهید داشت. پس از نصب این چمن در مکان موردنظر، برای افزایش طول عمرش فقط باید آن را بشویید و طبق راهنمای شرکت تولیدکننده، شانه یا برس بکشید.

 

5.   هزینه پایین

چمن مصنوعی در ابتدا برای نیاز مراکزی مانند مدرسه‌ها و باشگاه‌های ورزشی با مساحت زیاد به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها طراحی شد اما به علت مقرون به‌صرفه‌بودن قیمت آن، در مصارف خانگی نیز راه پیدا کرد.

 

از آن‌جایی که چمن مصنوعی نیاز به جابه‌جایی، آبیاری، کود دادن و هرس کردن ندارد و مشکل رشدنکردن بذر چمن در زمین‌های غیرحاصلخیز را نیز حل کرده است، برای خانواده‌ها انرژی، زمان و هزینه کمتری به‌همراه دارد.

 

از طرفی این محصول به تجهیزات معمولی مراقبت از چمن نیز نیاز ندارد. با حذف ماشین‌های چمن‌زنی هزینه نگهداری‌ از این ابزارآلات کم می‌شود و از فضای خود می‌توانید برای اهداف دیگری استفاده کنید.

 

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله کیفیت مواد اولیه ساخت چمن، کمیت مواد سازنده و تکنولوژی به‌کار رفته در ساخت آن. با توجه به کاربری و سطح نیاز مصرف‌کننده، چمن مورد نظر انتخاب می‌شود.

 

هر چمن مصنوعی ویژگی ساخت منحصربه‌فردی دارد که بر قیمت آن اثر مستقیمی می‌گذارد و بدون در نظر گرفتن مواردی مانند نوع چمن مصنوعی، کیفیت الیاف و … نمی‌توان برای آن قیمت ثابت در نظر گرفت.

 

خبر خوب اینکه بهترین قیمت های چمن مصنوعی در بازار را می‌توانید در سایت خانه چمن پیدا کنید.

 

کدام ویژگی‌های چمن مصنوعی خرید آن را توجیه می‌کند؟

 

خرید چمن مصنوعی

امروزه چه به‌صورت حضوری و چه آنلاین، می‌توانید برای خرید چمن مصنوعی اقدام کنید. برای ‌اینکه بدانید چه کیفیت و کمیتی برای محیط مورد نظر شما مورد نیاز است، می‌توانید از کارشناسان سایت‌های فروش کمک بگیرید.

 

همچین زمان خرید آنلاین توصیه می‌کنیم نگاهی نیز به نظر سایر کاربران بیاندازید. شما می‌توانید این چمن را بر حسب کاربری، سبک، شکل و کیفیت آن سفارش دهید.

 

همچنین پیش از خرید باید ابعاد محیط موردنظر خود و نحوه استفاده از چمن را مد نظر قرار دهید. یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین برای خرید چمن مصنوعی، سایت خانه چمن است که در بخش بعد مزایای سفارش از آن را توضیح می‌دهیم.

 

سخن پایانی

چمن طبیعی سالیان سال انتخاب اول برای استفاده در محیط‌های گوناگون بوده است. اثرات زیست‌محیطی و تاثیر مثبت این چمن بر حیات‌وحش و جلوه زیبای بصری و توانایی آن برای بهبود کیفیت هوا را نمی‌توان نادیده گرفت اما با بحران اکنون دنیا در تامین آب شیرین، استفاده از این چمن با محدودیت بیشتری روبه‌رو شده است.

 

به‌همین علت از سال ۱۹۶۰ که چمن مصنوعی به بازار معرفی شد تا به امروز، تقاضا برای آن رو به افزایش بوده است. این چمن به خاطر مزایای فراوانی که در این مقاله توضیح دادیم، متقاضیان زیادی دارد.

 

هنگام انتخاب از بین این چمن و نوع طبیعی آن باید به اولویت‌ها و نیازهای خود دقت کنید. همچنین مهم است که خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید.

 

خانه چمن یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها برای خرید چمن مصنوعی است که مزایایی مانند امکان ارسال به تمام نقاط کشور، ضمانت اصالت محصولات، ضمانت کیفیت، گارانتی بازگشت وجه و اعتماد توسط برندهای بزرگ، این فروشگاه را متمایز کرده‌ است.