وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

5 تا از محبوب ترین تفریحات مشهد از نگاه مسافرین 1402

5 تا از محبوب ترین تفریحات مشهد از نگاه مسافرین 1402

5 تا از محبوب ترین تفریحات مشهد از نگاه مسافرین 1402

 

مشهد شهری در شمال شرقی ایران به‌دلیل وجود حرم امام رضا (ع) و جاذبه‌های گردشگری بسیار، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

 

آستان قدس رضوی به عنوان یکی از باشکوه‌ترین اماکن مذهبی ایران، نماد مشهد بوده که هنر و دین اسلامی با یکدیگر پیوند زده است.

 

این شهر برخی از زیباترین شگفتی‌های معماری، مکان‌های مذهبی و مناظر طبیعی کشور را در خود جای داده و به‌دلیل شرایط مذهبی، صنعتی و اقتصادی، به عنوان دومین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران پس از تهران محسوب می‌شود.

 

اگر به سفر و تجربه‌‌های جدید و جذاب علاقه‌مند هستید، قطعا شهر مشهد یک مکان مناسب برای شما خواهد بود.

 

تفریحات مشهد ، 5 تا از محبوب ترین تفریحات مشهد از نگاه مسافرین 1402

 

سرزمین موج های آبی با تفریحات مهیج

سرزمین موج‌های آبی مشهد به عنوان اولین پارک آبی استاندارد ایران شناخته می‌شود که در چند سال به‌صورت مداوم توانسته مقام استاندارد کشوری را کسب نماید؛ چراکه پس از هر شیفت تمام سطوح از جمله راه پله‌ها، سرسره‌ها و… به‌صورت کامل مورد شست‌وشو و گندزدایی قرار می‌گیرند.

 

این مجموعه از سه مشخصه‌‌ اصلی تشکیل شده که شامل تفریح همزمان خانم‌ها و آقایان، کنترل همیشگی و مداوم کیفیت آب و کیفیت بالای غذاهای رستوران و کافی‌ شاپ‌ها می‌شود.

 

سرزمین موج‌های آبی مشهد دو پارک مجزا در کنار یکدیگر دارد که آقایان و بانوان می‌توانند به‌صورت همزمان از آن‌ها استفاده کنند و قطعا یکی از مزیت‌های اصلی برای مسافران به‌شمار می‌رود.

 

این مجموعه برای هر سنی امکانات تفریحی خاصی را در نظر گرفته است. از جمله امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به سونای بخار و خشک، حمام ترکی، استخر موج، رودخانه خروشان و… اشاره کرد.

 

همچنین برقراری یک دمای متعادل و یکسان در هوا و آب این مجموعه که برای ایجاد آن از گرمایش از کف استفاده می‌کنند، وجود پرسنل باتجربه و غریق نجات‌های ماهر از دیگر ویژگی‌های این مجموعه به‌حساب می‌آیند.

 

جهت تهیه‌ بلیط سرزمین موج‌های آبی مشهد کافیست که به سایت این مجموعه مراجعه کرده و به‌صورت آنلاین بلیط خود را تهیه نمایید.

 

موج های آبی مشهد

 

باغ وحش وکیل آباد مشهد و بازدید از حیوانات

باغ وحش وکیل آباد یکی از جاذبه‌های دیدنی برای دوست‌داران حیوانات به‌شمار می‌رود.

 

این باغ وحش در قلب مشهد قرار داشته و بیش از 130 گونه جانوری از جمله شیر، ببر، خرس و میمون را در خود جای داده است.

 

این باغ وحش در زمینی به مساحت 37 هکتار بنا گردیده و به بخش‌های مختلفی از جمله پناهگاه پرندگان، خانه‌ خزندگان و آکواریوم تقسیم شده است.

 

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند با قطار از باغ وحش عبور کنند تا حیوانات را از نزدیک مشاهده نمایند.

 

علاوه‌بر حیوانات، باغ وحش وکیل آباد دارای یک باغ گیاه شناسی زیبا با بیش از 200 گونه گیاهی است.

 

این باغ مکانی عالی برای قدم زدن در آرامش محسوب می‌شود و مناظر خیره‌کننده‌ای از دیدنی‌های اطراف را ارائه می‌دهد.

 

باغ وحش مشهد ، 5 تا از محبوب ترین تفریحات مشهد از نگاه مسافرین 1402

 

طرقبه یکی از زیباترین لوکیشن ‌های مشهد

طرقبه منطقه‌‌ای ییلاقی است که در ۱۸ کیلومتری شهر مشهد واقع گردید.

 

این منطقه در فصول بهار و تابستان به‌دلیل برخورداری از سرسبزی بسیار زیبا‌، به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی مشهد شناخته می‌شود و مکانی فوق‌العاده برای سپری کردن روز در آرامش است.

 

علاوه‌بر طبیعت زیبای طرقبه، در این مکان پارکی به نام پونه نیز وجود دارد و خدماتی نظیر رستوران، فروشگا‌ه‌های صنایع‌دستی و محصولات محلی، پمپ بنزین و… را ارائه می‌دهد.

 

از جمله صنایع‌دستی این منطقه می‌توان به سبدهای حصیری، گلدوزی و قالی‌ بافی اشاره کرد. در نزدیکی طرقبه روستاهای دیگری مانند نغندر، کنگ، حصار و جاغرق نیز به چشم می‌خورند که می‌توانید از آن‌ها هم دیدن کنید.

 

طرقبه مشهد

 

آبشار اخلمد، دو آبشار به ارتفاع 85 متر

آبشار آخملد به عنوان یکی از زیباترین عجایب طبیعی مشهد شناخته می‌شود. این آبشار در ۸۰ کیلومتری شهر واقع شده و با ماشین قابل دسترسی است.

 

این آبشار در حدود 85 متر ارتفاع دارد و به دو قسمت تقسیم شده و منظره‌ای خیره‌کننده را خلق کرده است.

 

مناظر اطراف این آبشار نیز بسیار چشم‌نواز هستند و فضای سرسبز و صخره‌های سنگی بر زیبایی این مکان افزوده‌اند.

 

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در استخر طبیعی ایجاد شده توسط آبشار که برای شنایی دلچسب در روزهای گرم بسیار مناسب بوده، آب‌تنی کنید.

 

پارک ملت مشهد و چرخ و فلک مشهور آن

پارک ملت بزرگ‌ترین پارک شهری مشهد است و به عنوان جاذبه‌ای محبوب در بین مردم محلی و گردشگران شناخته می‌شود.

 

این پارک در مساحتی به وسعت 280 هکتار جای گرفته و چندین فعالیت تفریحی را برای بازدیدکنندگان با سنین مختلف ارائه می‌دهد.

 

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این پارک چرخ‌وفلک آن است که مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.

 

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از دیگر وسایل این مجموعه مانند ترن هوایی، تاپ اسپین، آکروجت فضایی و… استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند.

 

به غیر از این وسایل، پارک ملت امکانات ورزشی بسیاری از جمله زمین تنیس، زمین فوتبال و پیست اسکیت را نیز در خود جای داده است.

 

این پارک مکانی عالی برای سپری کردن یک روز به یادماندنی در بیرون از خانه با خانواده یا دوستان محسوب می‌شود و محیطی آرام و مفرح را ارائه می‌دهد.

 

پارک ملت مشهد ، 5 تا از محبوب ترین تفریحات مشهد از نگاه مسافرین 1402

 

https://lahzeakhar.com/تور-مشهد

 

سخن پایانی

مشهد پایتخت معنوی ایران، شهری است که برای تمامی سنین امکانات تفریحی بسیاری را در نظر گرفته که سالانه از میلیون‌ها گردشگر میزبانی می‌کند.

 

از شگفتی‌های طبیعی گرفته تا شگفتی‌های معماری، این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی است.

 

در این راهنما پنج مورد از تفریحات مشهد را شرح داده‌ایم؛ در نتیجه اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بازدید از این مکان‌ها را در برنامه سفر خود بگنجانید و زیبایی‌های این شهر باشکوه را کشف نمایید.