وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره سنگ خورشید و خواص و فواید آن

همه چیز درباره سنگ خورشید و خواص و فواید آن

همه چیز درباره سنگ خورشید و خواص و فواید آن

 

*ابتدا بدانیم که سنگ خورشید (Sunstone) چیست؟

به گزارش ایران ناز سنگ خورشید، یک کریستال فلدسپات است. این سنگ، از ترکیبات هماتیت و گوتیت تشکیل شده که به آن در شکست نور کمک می کنند و به همین دلیل، اگر از زوایای مختلف به آن نگاه کنیم، حالتی رنگین کمانی ایجاد می شود.

 

این سنگ، اغلب به رنگ های نارنجی، طلایی، قرمز و قهوه ای و با ظاهری شفاف یافت می شود. سنگ خورشید، سنگ فراوانی و شادی است.

 

همه چیز درباره سنگ خورشید و خواص و فواید آن

 

*سنگ خوش شانسی

برای کسانی که بیشتر سرمایی هستند و دوست دارن گرمای بیشتری احساس کنند، نور خورشید را بیشتر به پوست شان جذب کنند و در ماه های سرد زمستان، انرژی بیشتری پیدا کنند، سنگ خورشید مانند تکه ای از تابستان برای آن هاست!

 

سنگ خورشید به عنوان یک سنگ جادویی از خانواده فلدسپات ها، گاهی اوقات با نام های دیگری از جمله فلدسپات آونتورین (Aventurine Feldspar) یا سنگ دلربا (Goldstone) نیز، شناخته می شود. اما به نظر می رسد که «سنگ خورشید» نام مناسب تری برای این سنگ می باشد.

 

سنگ خورشید، با گرمای نارنجی-طلایی، لایه های درخشان و حالت رنگین کمانی زیبایش هنگام جذب نور، نوعی ارتباط خویشاوندی با خورشید درخشان در آسمان دارد و ویژگی های حیات بخش آن را بازتاب می دهد.

 

سنگ خورشید برای اولین بار در آبدره های نروژ کشف شد؛ گفته می شود که وایکینگ ها از این سنگ درخشان به عنوان قطب نما برای یافتن راه خود از میان آب های آبی به سمت مراتع سرسبز استفاده می کردند.

 

حتی فراتر از متون باستانی نوردیک، گفته می شود که سنگ خورشید، در فرهنگ بومیان آمریکا به عنوان یک سنگ شفابخش زیباست، که قدرت خود را از خون یک جنگجوی مجروح بزرگ به دست آورده است!

 

به طور کلی، سنگ خورشید به گوشه و کنار بسیاری از افسانه ها نفوذ کرده است و حتی یونانیان باستان، معتقد بودند که این قطعه گرم ارزشمند، از خدای خورشید زاده شده است.

 

گفته می شود که سنگ خورشید، در کنار ویژگی های شفابخشی، شادی آوری و جهت دهی به کسانی که در مورد مسیر خود مطمئن نیستند، نیروهای خورشیدی را هم در خود جای داده است.

 

این سنگ می تواند در مکان های تاریک، نور را به ارمغان بیاورد؛ در جایی که سرما وجود دارد، گرما را به ارمغان بیاورد؛ در جایی که انرژی کمی وجود دارد، نشاط و انرژی بالا را ایجاد کند و مانند ویتامین C برای روح عمل کند!

 

این سنگ را می توان علاوه بر نروژ، از سراسر جهان از جمله یونان، روسیه، کانادا، آمریکا و هند نیز، استخراج کرد.

 

همه چیز درباره سنگ خورشید و خواص و فواید آن

 

*با خصوصیات شفابخش سنگ خورشید بیشتر آشنا شوید:

تنها با یک نظر به سنگ خورشید، قلب شما مالامال از انرژی مثبت شده، و غرق در خوش شانسی خواهید شد.

 

این سنگ درخشان طلایی رنگ، غنی از انرژی حیات و جادوی سرزندگی است، و گویی به خاطر ماهیت شادی آورش، لبخند به لب همگان می آورد.

 

برای افرادی که احساس غم و اندوه دارند و در ساعات غروب دلگیر می شوند، سنگ خورشید حس و حال آن ها را دگرگون کرده، در جزء به جزء جسم، ذهن و روح شان، تغییر ایجاد می کند.

 

اگر می خواهید به میزان قدرت این سنگ در ارتباط با چاکرای شبکه خورشیدی بیافزایید، می توانید آن را با سنگ لابرادوریت (Labradorite)، عقیق سرخ، کهربا یا آپاتیت زرد (Yellow Apatite) همراه کنید تا سطح انرژی آن به یازده برسد.

 

*ویژگی های شفابخشی فیزیکی

درست مانند ایستادن زیر نور آفتاب که به انسان حس حیات و بهگرایی می دهد، سنگ خورشید نیز، به خوبی می داند که چطور انرژی شما را بالا ببرد و شما را در مسیر قدرت و خودافزایی قرار دهد.

 

برای افرادی که از اختلال عاطفی فصلی رنج می برند، سنگ خورشید مانند دوزی از ویتامین D برای ذهن عمل می کند تا بتوانید روزهای تیره و تار را به راحتی سپری کنید.

 

برای افرادی که از گلودرد مزمن، معده در، زخم معده یا هر ناراحتی گوارشی یا متابولیسمی دیگری دست و پنجه نرم می کنند، این سنگ قدرت شفابخشی بالایی دارد.

 

این سنگ، از زمان های قدیم، به التیام دردها و مشکلات فیزیکی، از روماتیسم و دردهای مفصلی گرفته تا گرفتگی عضلات و تب، کمک می کرده است.

 

*خصوصیات شفابخشی ذهنی و عاطفی

با داشتن سنگ خورشید، به سمت خود توانمندسازی قدم بر می دارید و قدرت شخصی خودتان را فعال می کنید.

 

این سنگ، به عنوان یک دگرگون کننده خلق و خو، بهترین سنگ شفابخش برای افرادی است که از اختلال عاطفی فصلی رنج می برند.

 

همچنین، برای افرادی که در حفظ حد و حدود و مرزها دچار مشکل هستند، بهترین گزینه است. سنگ خورشید، با تابش نور گرم خود به وجود شما، کمک می کند تا حقایق را به زبان بیاورید و در مواقع لازم، به راحتی «نه» بگویید. همچنین، می تواند شما را از وابستگی ها برهاند.

 

سنگ خورشید، به شما احساس لیاقت و شایستگی می دهد و اطمینان حاصل می کند که از انرژی های منفی در امان هستید و نگرش مثبت خود را در همه حال حفظ می کنید.

 

اگرچه سنگ خورشید، به خاطر احساس خوش بینانه اش معروف است، اما این بدین معنا نیست که تمامی احساسات بد را سرکوب می کند.

 

این سنگ می داند که برای داشتن یک ذهنیت سالم و متعادل، باید طیف کاملی از احساسات وجود داشته باشد.

 

اما همچنین می داند که هوش عاطفی، ناشی از احساسی است که ریشه در خود ارزشی، اعتماد به نفس و این حس که فارغ از هر اتفاقی، می توانم راه حل مناسب را بیابم، دارد.

 

همه چیز درباره سنگ خورشید و خواص و فواید آن

 

*خصوصیات متافیزیکی

درست مانند نور خورشید که سایه ها را در هم می شکند، سنگ خورشید، یک پاک کننده قوی برای انرژی های منفی به شمار می رود و همواره آماده است تا انسدادهای چاکراهای شما را از بین ببرد.

 

این سنگ، چرخه رنگی خود را با چاکرای خاجی، جایی که انرژی منحصر به فرد «چی» شما در آن قرار دارد، به اشتراک می گذارد.

 

چاکرای خاجی، جایی است که نیروی حیات شما در آن جاری می شود و حس و حال و لذت شما از تجربه جهان در آن قرار دارد.

 

وقتی چاکرای خاجی ما باز می شود، می توانیم به راحتی ارتباط برقرار کنیم، با مهر و عطوفت بیشتری رفتار کنیم و آزادانه بخندیم و شاد باشیم.

 

سنگ خورشید همچنین با چاکرای قلب نیز، در ارتباط است. مکانی که به ما می آموزد چگونه عشق بدهیم و عشق دریافت کنیم، و چطور با افرادی که انرژی های سالم و مثبت به سمت ما ساطع می کنند، روابط پایدار و سالم برقرار نماییم.

 

همچنین به ما می آموزد که چطور به دیگران اعتماد کنیم. در بحث اعتماد، می توان گفت که این سنگ با چاکرای چشم سوم نیز، ارتباط دارد و می تواند به باز شدن این چاکرا نیز، کمک نماید؛ جایی که خرد و شهود عمیق ما از آن سرچشمه می گیرد.
سنگ خورشید، سنگ متولدین برج میزان و اسد

 

کسانی که تحت لوای برج میزان متولد شده اند، عاشق درخشش آتشین سنگ خورشید خواهند شد!

 

متولدین برج میزان، به ایده آل گرایی، رویکرد عادلانه و منصفانه به زندگی و ارتباط مهربانانه با آشنایان و غریبه ها معروف هستند.

 

آن ها گاهی ممکن است در بلاتکلیفی گیر کنند، احساس ترحم نسبت به خود داشته باشند و هر کاری بکنند تا از بروز هرگونه درگیری جلوگیری کنند؛ زیزا همیشه ترس وخیم تر شدن شرایط را دارند.

 

سنگ خورشید با تابیدن به این بخش وجودی این افراد، به آن ها کمک می کند. این سنگ، به متولدین برج میزان یادآوری می کند که می توانند قدرت خود را حفظ نمایند و در عین حال، خدشه ای هم به روابط عاشقانه یا دوستانه آن ها وارد نشود.

 

متولدین برج اسد نیز، با شخصیت قوی، خروشان و پر اعتماد به نفش خود، به خوبی با سنگ خورشید تطابق دارند.

 

متولدین این برج، به قلب رئوف، احساس راحتی و خوشخویی مشهورند و قطعا سنگ خورشید می تواند نور خود را به تمام این ویژگی های شخصیتی دوست داشتنی بتابد و آن ها را متعادل سازد.
نحوه استفاده از سنگ خورشید

 

این سنگ مملوء از انرژی مثبت را به زندگی خود بیاورید و بگذارید پرتوهای طلایی آن، به زندگی شما بتاید.

 

به همراه داشتن این سنگ و یا نگهداری آن در خانه، مزایای زیادی به همراه دارد. نور هدایتگر این سنگ، بارقه هایی از امید و انرژی مثبت قوی را به زندگی شما می تاباند.

 

چه این سنگ را در محل عبادت خود قرار دهید، و چه از آن در قالب جواهرات زینتی استفاده کنید، نزدیکی به آن خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و زندگی تان شروع به شکوفایی می کند.

 

*نگهداری سنگ خورشید در خانه یا محل کار چه فوایدی دارد؟

سیستم فنگ شویی، در هارمونی کامل با انرژی سنگ خورشید می باشد. آوردن این سنگ به خانه، آسان ترین راه برای این است که فضای غم انگیز خانه در جهت مثبت دگرگون شود.

 

قرار دادن این سنگ در ارتفاع، نه تنها فضا را به انرژی مثبت بیشتری آغشته می کند، بلکه به تمرکز انرژی معنوی و ایجاد شفافیت نیز، کمک خواهد کرد.

 

همانطور که پیش تر گفته شد، وایکینگ ها به دلیل ویژگی راهنمایی و هدایتگری این سنگ، به آن روی می آوردند.

 

با قرار دادن سنگ خورشید در دفتر، محل کار، استودیو یا هر جایی که احساس می کنید در آن به شفافیت و وضوح ذهنی بیشتری نیاز دارید، می توانید از ویژگی های شفافیت بخشی آن به خوبی بهره مند شوید.

 

*استفاده از سنگ خورشید در قالب جواهرات زینتی

رنگ برنز و طلایی سنگ خورشید با آن سایه های نارنجی و زد زیبایش، به خوبی یادآور پا برهنه قدم زدن در گندم زارهای معطر در زیر آسمانی درخشان، در بعد از ظهری طولانی و است.

 

با انتخاب دستبند، گردنبند یا انگشتر سنگ خورشید، می توانید آن را به پوست خود نزدیک کرده، و از تمام مزایای آن بهره مند شوید.

 

بگذارید ارتعاشات شفابخش، درخشش مثبت و روحیه خوش بینانه این سنگ، به تاریکی های وجودتان نفوذ کند و آن ها را شفا بخشد.

 

اگر می خواهید قدرت و انرژی های شفابخشی این سنگ را دوچندان کنید، می توانید آن را با سنگ ماه (Moonstone) همراه کنید تا به هر دو عنصر ماه و خورشید ادای احترام کرده، و به دوگانگی نور و سایه در وجودتان انرژی دهید.

 

همچنین می توانید ویژگی های محافظتی سنگ هماتیت (Hematite) یا ابسیدین تیره (Obsidian) را به انرژی سنگ خورشید بیافزایید.

 

کسانی که می خواهند انرژی مثبت و شکوه بیشتری از این سنگ به دست بیاورند، می توانند از کارنلیان (Carnelian)، سیترین (Citrine) یا سلنیت (Selenite) به عنوان یک جفت مناسب برای سنگ خورشید استفاده کنند.

 

سنگ خورشید، در ترکیب با آمتیست (Amethyst) می تواند به پاکسازی عمیق چاکرای تاجی شما کمک نماید.

 

افرادی که می خواهند چاکرای چشم سوم خود را قوی تر سازند، می توانند از لابرادوریت (Labradorite) یا دیگر سنگ های عرفانی، به عنوان جفتی مناسب برای سنگ خورشید خود استفاده نمایند.

 

*نحوه پاکسازی و شارژ مجدد سنگ خورشید چگونه است؟

با وجود اینکه سنگ خورشید، دارای طبیعتی درخشان و پاک است، اما باز هم مهم است که آن را به طور منظم تمیز و پاکسازی کرده، و انرژی های آن را شارژ نگه دارید.

 

همه سنگ های کریستالی با انرژی سر و کار دارند و این بدان معناست که سنگ شما دائما در حال جذب انرژی های منفی و افکار سمی است.

 

به جای اینکه بگذارید سنگ تان این انرژی های منفی و سنگینی را به طور طولانی مدت در خود نگه دارد، می توانید با تمیز کردن منظم آن و شارژ انرژی هایش، آن را همواره پر انرژی و متشعشع نگاه دارید.

 

می توانید سنگ خورشید خود را با آغشته کردن به گیاه مریم گلی یا هر گیاه درمانی دیگری که دوست دارید، پاکسازی کنید.

 

همچنین می توانید سنگ خود را در کنار سنگ های دیگر قرار دهید تا انرژی های منفی آن از طریق سنگ های دیگر جذب شود و یا آن را زیر آب گرم ملایم بگیرید تا فورا ارتعاشات منفی آن را از بین ببرید.

 

برای شارژ مجدد انرژی های آن، می توانید سنگ تان را زیر نور خورشید قرار دهید. جای تعجبی نیست که این سنگ، عاشق پرتوهای خورشید است و آن ها را به خود جذب می کند.

 

در زمستان یا در روزهای ابری که نور خورشید شدت زیادی ندارد، می توانید برای شارژ سنگ خورشید، آن را زیر نور مهتاب قرار داده یا درون مقداری خاک غنی دفنش کنید.