وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چطور بچه ها را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

چطور بچه ها را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

چطور بچه ها را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

 

کتاب خواندن راهی عالی برای استراحت کودکان و رفتن آنها به دنیایی متفاوت است. در اینجا چند روش را عنوان کرده ایم که والدین می توانند توسط آنها کودکان را به مطالعه علاقه مند کنند.

 

چگونه مطالعه و کتاب خواندن را وارد زندگی کودکمان کنیم؟

 

چگونه مطالعه و کتاب خواندن را وارد زندگی کودکمان کنیم؟

 

خواندن برای بچه ها بسیار خوب است. وقتی کتاب خواندن بخشی از روال زندگی خانواده ها باشد، مهارت های زبانی بچه ها رشد می کند.

 

کتاب ها به والدین هم کمک می کنند تا ارزش های مهم را آموزش دهند. اگر کودکان نمی توانند به تنهایی کتاب بخوانند شما می توانید آن را به یک کار خانوادگی تبدیل کنید.

 

روش های علاقه مند کردن کودکان به مطالعه:

 

روش های علاقه مند کردن کودکان به مطالعه

 

1. الگوی خواندن: اگر بچه ها ببینند شما درحال خواندن هستید، احتمالا خودشان کتابی را برمی دارند و شروع به خواندن می کنند.

 

الگوی خواندن

 

2. قبل از خواب با هم کتاب بخوانید: در پایان روز زمان با کیفیتی با همدیگر داشته باشید. خواندن با صدای بلند به کودکان کمک می کند تا کلمات را زنده کنند. درمورد داستان با هم صحبت کنید.

 

قبل از خواب با هم کتاب بخوانید ، چطور بچه ها را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

 

سوالاتی از این قبیل بپرسید: “فکر می کنید بعد چه اتفاقی می افتد؟” می توانید بعضی شب ها همه چیز را عوض کنید و از کودکتان که مدرسه می رود بخواهید برای شما کتاب بخواند.

 

3. کودکان را عضو کتابخانه کنید: برخی از کتابخانه ها برنامه های کتاب خوانی به همراه بازی و جایزه دارند تا آنها را مشغول و علاقه مند کنند.

 

کودکان را عضو کتابخانه کنید

 

4. هر نوع خواندنی خوب است: به بچه ها بگویید خواندن مهم است. مهم نیست آنها به چه چیزی علاقه مند هستند. هیچ محدودیتی وجود ندارد. داستان، زندگی نامه، مجلات کودکان، کتاب های طنز یا حتی کتاب آشپزی.

 

هر نوع خواندنی خوب است ، چطور بچه ها را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

 

5. یک گوشه دنج برای مطالعه انتخاب کنید: یک گوشه دنج و راحت در منزل شما می تواند به منطقه مطالعاتی خانوادگی تان تبدیل شود.

 

یک گوشه دنج برای مطالعه انتخاب کنید

 

6. با دوستان کتاب بخوانید: یک باشگاه کتابخوانی با دوستان می تواند راهی برای یادگیری و به اشتراک گذاری دیدگاه های مختلف به بچه ها بدهد. بچه ها می توانند درمورد کتاب، شخصیت های مورد علاقه شان یا اینکه به نظرشان کتاب چگونه می توانست متفاوت تر تمام شود صحبت کنند.

 

با دوستان کتاب بخوانید ، چطور بچه ها را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

 

7. کتاب ها را در اطراف خود قرار دهید: اگر همیشه کتابی در دسترس باشد بچه ها احتمالا یکی را برمی دارند و می خوانند حتی برای چند دقیقه.

 

کتاب ها را در اطراف خود قرار دهید

 

8. با کتاب بیرون بروید: مثلا در ماشین یا زمانی که در مطب دکتر منتظر هستید با خودتان کتاب ببرید. کتاب ها به جای تبلت و گوشی گزینه بسیار خوبی است.

 

با کتاب بیرون بروید ، چطور بچه ها را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

 

9. به عنوان هدیه کتاب دهید: دوستان و خانواده می توانند برای تولد یا مناسبتهای دیگر کتاب هدیه دهند.

 

به عنوان هدیه کتاب دهید