وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اثر جالب همنشینی با زنان زیبا بر سلامت مردان

اثر جالب همنشینی با زنان زیبا بر سلامت مردان
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند كه «گپ زدن» با زنان جذاب اثر خوبی بر روحیه مردان می گذارد زیرا سبب افزایش هورمون هایی می شود كه در تندرستی مؤثر است.

پژوهشگران دریافته اند كه تنها حضور یك جنس مخالف كافی است تا میزان هورمون های تستوسترون و كورتیزول را كه با شادابی مردان در پیوند نزدیك است، افزایش دهد.

از سوی دیگر همنشینی با مردان دیگر اثر وارونه دارد و میزان هر دو ماده را كاهش می دهد.

پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا كه یافته های آن ها به تازگی منتشر شده، جستجوی خود را بر این موضوع متمركز كردند كه دریابند آیا انسان تا چه میزان مانند دیگر جانداران واكنش هایی كه با انگیزه های جفت خواهی در پیوند است نشان می دهد.

این پژوهش روی ۱۴۹ دانشجوی پسر بین ۱۵ تا ۲۴ ساله انجام شد و در آن از هفت دانشجوی دختر بین ۱۸ تا ۲۲ سال استفاده شده بود.

پس از یك دیدار كوتاه پنج دقیقه ای از مردان مورد آزمایش خواسته شد كه به میزان جذابیت این زنان نمره بین ۱ تا ۷ بدهند. میانگین این نمره ۵. ۸۳ بود.

نمونه آب دهان شركت كنندگان در این پژوهش علمی كه در آغاز كار دهان خود را با مایع دهان شو شسته بودند پس از ۲۰ تا ۴۰ دقیقه دیدار آنها با زنان، مورد آزمایش قرار گرفت و دانشمندان دریافتند كه تنها با ۵ دقیقه گفت و شنود با یك زن جذاب میزان تستوسترون مردان ۱۴ درصد افزایش یافته بود و كورتیزول، هورمون ضد استرس موجود در بدن آنها ۴۸ درصد.

همین میزان نشست با مردان سبب كاهش به ترتیب دو درصد و هفت درصد این هورمون ها شد.

پژوهش روی جانداران نیز همین نتیجه گیری را تأیید می كند.

تستوسترون با میل جنسی مردان و همچنین شادابی آنها پیوند تنگاتنگی دارد. این هورمون ها همچنین سبب افزایش انرژی می شوند.

هورمون كورتیزول نیز هوشیاری را افزایش می دهد و همزمان سبب آرامش اعصاب می شود. گفته می شود این دو هورمون با هم حالتی به وجود می آورند كه انسان حس می كند زنده تر است.

دكتر جیمز رونی و همكاران او كه این پژوهش ها را سرپرستی كرده بودند، بر این باورند كه این افزایش هورمونی بسیار مشابه مورد جانداران است.

دكتر لسلی نپ، یك انسان شناس متخصص زیست شناختی دانشگاه كمبریج می گوید این واكنش ها تكاملی است و در پیوند با جفت یابی است. او می افزاید: همه این ها بر می گردد به مسئله سكس. میزان بیشتر تستوسترون با افزایش فعالیت های جنسی در پیوند است، و از سوی دیگر كورتیزول كمك می كند انرژی متمركز شود و انسان به كمك آن بتواند بر نگرانی های خود فائق شود.

اوج میزان تستوسترون در نخستین سال های دهه بیست سن آدمی است و پس از آن رو به كاهش می گذارد. مردان متأهل یا كسانی كه با شریكی زندگی می كنند، دارای میزان كمتری از هورمون تستوسترون هستند تا دیگر مردانی كه ازدواج نكرده اند.

یافته ها نشان می دهد كه به محض اینكه مردی با زن جذابی روبه رو می شود، مغز فرمانی می فرستد به غدد هیپوفیز ترشح كننده و میزان تستوسترون را افزایش می دهد.