وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چطور خانه را عایق ضد صدا کنیم؟

چطور خانه را عایق ضد صدا کنیم؟

چطور خانه را عایق ضد صدا کنیم؟

 

در خانه‌ای آرام و ساکت، هر کاری جذاب است! درس خواندن همراه با لیوانی قهوه و چند بیسکوییت خوش‌مزه، می‌تواند کاری لذت بخش باشد اگر سر و صدای بیرون موجب حواس‌پرتی نشود.

 

دورکاری یا انجام پروژه‌های فریلنسری با پس‌زمینه‌ی یک موسیقی کلاسیک یا جاز می‌تواند از کاری طاقت‌فرسا به تجربه‌ای دلنشین تبدیل شود اگر صدای تمرکز بر هم زن وانتی خرید ضایعات با مزاحمت ایجاد نکند.

 

چطور خانه را عایق ضد صدا کنیم؟

 

سوال این است: چطور منزلی داشته باشیم عایق صوت؟ در پاسخ به این سوال اولین چیزی که به ذهن می‌رسد داشتن پنجره عایق با پروفیل در و پنجره یو پی وی سی است.

 

اما راهکارهای بیشتری نیز وجود دارند که به ما کمک می‌کنند خانه‌ای عایق صوتی داشته باشیم. با این مطلب همراه باشید.

 

با این وجود که زندگی کردن در کلان‌شهرهایی مثل تهران مزیت‌های زیادی دارد، معایبی مثل پر سر و صدا بودن خیابان‌ها و محله‌ها و کوچه‌ها را نمی‌توان چشم پوشی کرد.

 

آلودگی صوتی از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ است و وقتی این مشکل بیشتر به چشم می‌آید که نیاز به تمرکز برای انجام کارهای خود داشته باشیم.

 

اما لزوما نیاز نیست وسایل استودیویی خاصی داشته باشیم تا مانع از ورود نویزها به خانه شویم.

 

به جز صداهای بیرون از خانه، تجربه‌ی صدای همسایگان را هم داریم که باعث می‌شود به این فکر کنیم ممکن است صدای محیط خانه‌ی ما نیز برای همسایگان‌مان آزاردهنده باشد.

 

از طرفی دل‌مان می‌خواهد در خانه‌ای که متعلق به خودمان است، آزادی عمل داشته باشیم و مدام نگران ایجاد مزاحمت برای دیگران نباشیم.

 

مقابله با آلودگی صوتی با پنجره یو پی وی سی

به این دلیل که آلودگی صوتی منابع مختلفی دارد، از بین بردن یا کنترل این منابع می‌تواند مانع از ورود آن به خانه ما شود. البته برخی از منابع آلودگی صوتی را نمی‌توان از بین برد.

 

از میان آن‌هایی که در کنترل ما است، صدای تلویزیون است. اما برای مثال نمی‌توانیم صدای هواپیمایی را که نزدیک منزل ما پرواز می‌کند قطع کرد.

 

در چنین مواردی، داشتن دیوارهای عایق و البته در و پنجره دو جداره و سه جداره بهترین راهکار حذف اصوات اضافی است.

 

به دلیل این‌که این نوع در و پنجره ها بیش از یک جداره‌ی شیشه دارند و محیط بین جداره‌ها با گاز آرگون برای عایق‌سازی پر می‌شود، صداها چند برابر کم‌تر امکان ورود پیدا می‌کنند.

 

ضخامت بیشتر پنجره یو پی وی سی و درهای دو جداره و سه جداره نیز باعث می‌شود انتقال صوت سخت‌تر باشد.

 

البته افزون بر شیشه‌های بیشتر، وجود پروفیل یو پی وی سی نیز به بیشتر عایق شدن پنجره و درب شما کمک می‌کند چون فشردگی ماده یو پی وی سی در پروفیل در و پنجره مانع از گسترش و انتقال آلودگی صوتی می‌شود.

 

دلیل اصلی گسترش استفاده از در و پنجره های upvc این است که آن‌ها در برابر سرما و گرما عایق مناسبی هستند و مصرف انرژی را در خانه شما کاهش می‌دهند.

 

اما خوب است بدانیم این در و پنجره ها عایق مناسبی ضد صدا و برای مقابله با سر و صدا و آلودگی صوتی اند. ماده یو پی وی سی در سال ۱۹۱۲ نخستین بار در محیطی آزمایشگاهی به دست آمد.

 

در ساخت این ماده از مشتقات نفتی و سنگ نمک استفاده می‌شود و در انتهای پروسه‌ی تولید، یک نوع پودر سفیدرنگ حاصل می‌شود که از آن برای پروفیل پنجره ضد انتقال صدا، درب شیشه‌ای استخر و احداث آلاچیق‌های مقاوم می‌شود استفاده کرد.

 

همچنین پنجره یو پی وی سی از راه های مقابله با گرد و خاک است که تا ۶۰٪ نیاز به گردگیری را کاهش می‌دهد.

 

چیدمان وسایل خانه با هدف کاهش انتقال صدا

حتما دیده‌اید وقتی در اتاقی خالی هستیم و صحبت می‌کنیم پژواک صدا اتفاق می‌افتد. اما کافی است در این اتاق فرش و تابلو قرار دهیم. انعکاس و پیچیدن صدا در اتاق کاهش می‌یابد.

 

حالا وسایلی به اتاق اضافه می‌کنیم. انتقال صدا بسیار کم‌تر می‌شود. از این پدیده می‌توانیم برای ایجاد سکوت و جلوگیری از ورود صدا به داخل یک اتاق استفاده کنیم.

 

مثلا با قرار دادن کمد لباس و یک کتابخانه دارای کتاب در مجاورت دیواری که انتقال صدا به وسیله‌ی آن رخ می‌دهد، می‌توانید با نویزها مقابله کنید.

 

می‌توانید پس از نصب پنجره دو جداره یو پی وی سی اگر همچنان احساس می‌کنید صدا وارد خانه می‌شود، این کار را برای دیوارهای نگهدارنده‌ی پنجره‌ها انجام دهید. یا برای دیوارهای مشترک با همسایگان از این شیوه استفاده کنید.

 

استفاده از بوم‌های نقاشی، تابلو فرش‌ها و قالیچه‌ها روی دیوار نیز می‌تواند خانه را عایق صدا کند. خوب است همزمان با این کار، به جنبه‌های زیبایی شناسی خانه نیز توجه کنید.

 

مثلا به دلیل عایق‌سازی، خانه خود را پر از وسایل غیرضروری نکنید. ترکیبی از کارکرد و زیبایی همیشه به انسان‌ها کمک کرده است هم به هدف‌شان برسند هم روان خود را به کمک زیبایی آسوده کنند.

 

طبیعتاً هیچ کس نمی‌خواهد خانه‌اش عایق صوتی باشد اما دکوراسیون شلوغ و در هم و برهمی داشته باشد. استفاده از کاغذ دیواری‌های عایق صوتی نیز راه دیگری برای مقابله با انتقال صدا است. این کاغذ دیواری‌ها از مواد قومی ضخیم‌تری تولید می‌شوند که جنبه‌ی آکوستیک اتاق و خانه را افزایش می‌دهد.

 

چطور خانه را عایق ضد صدا کنیم؟

 

آلودگی صوتی اساسا چیست؟

اگر صدایی که به گوش ما می‌رسد ناخواسته باشد و یا بعد از این‌که در مغز رمزگشایی می‌شود به‌عنوان صدای غیر دلچسب درک شود، آن را آلودگی صوتی می‌نامیم.

 

همین‌طور وقتی به مدت زیاد در معرض سر و صدای ممتد قرار می‌گیریم و یا در معرض صداهایی با حجم بالا قرار می‌گیریم، با آلودگی صوتی مواجه هستیم. آلودگی صوتی در مکان‌ها و زمان‌های مختلف می‌تواند بر عصب‌های شنوایی موجودات مختلف به‌ویژه انسان‌ها تاثیر منفی بگذارد.

 

تعویض پنجره قدیمی و نصب پنجره upvc

تحقیقات برند هافمن نشان می‌دهد بسیاری از افراد در پایان نیمه اول هر سال و همچنین در پایان نیمه دوم هر سال تصمیم می‌گیرند از خیر در و پنجره های قدیمی بگذرند و پروفیل در و پنجره  عایق تهیه کنند و پنجره های مدرن مثل پنجره upvc نصب کنند.

 

اما چطور بسیاری از افراد از این کار منصرف می‌شوند؟ یکی از علت‌های آن می‌تواند دغدغه‌ی تخریب دیوارهای خانه‌ی ما که پنجره ها روی‌شان قرار دارند باشد. برای حل این مسئله، برند هافمن راهی به نام طرح تعویض هافمن دارد.

 

با طرح تعویض هافمن شما از مشاوره بهترین کاردان‌های نصب پنجره یو پی وی سی بهره مند می‌شوید و خیال‌تان راحت می‌شود تخریبی در دیوار خانه‌تان رخ نمی‌دهد.

 

بنابراین می‌توانید همین حالا با شماره ۱۶۴۴ تماس بگیرید تا کاردان های هافمن با شما ارتباط بگیرند، اندازه‌ها و ابعاد پنجره شما را بپرسند، طرح پیشنهادی با قیمت پنجره دو جداره مناسب نیاز شما را ارائه دهند و در پایان پس از تهیه متریال، برای نصب در خانه شما حاضر می‌شوند.