وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه در یک مدت زمان کوتاه سرمایه خود را دو برابر کنیم؟؟ به جمع باغداران باغستان گردو پیوندید

چگونه در یک مدت زمان کوتاه سرمایه خود را دو برابر کنیم؟؟ به جمع باغداران باغستان گردو پیوندید

چگونه در یک مدت زمان کوتاه سرمایه خود را دو برابر کنیم؟؟ به جمع باغداران باغستان گردو پیوندید

 

اگر شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید دارایی خود را در یک مدت زمان مشخص چند ساله به چند برابر برسانید، با این حال می‌خواهید یک سرمایه گذاری کاملا امن و منفعل را تجربه کنید، یکی از مشخص‌ترین گزینه‌ها پیش روی شما احداث باغ میوه مخصوصاً باغ گردو است که در چند سال گذشته عرضه و تقاضای میوه گردو بسیار روی بورس بوده است.

 

یکی از مهمترین ویژگی‌های سرمایه گذاری بر روی باغ گردو این است که در مدت زمان سه الی حداقل صد ساله شما می‌توانید از درآمد سالیانه این سرمایه گذاری نهایت استفاده را ببرید، ولی مهمترین ویژگی که باعث شده است تا بسیاری از اقتصاددانان در چند سال گذشته بر روی احداث این باغ تاکید خیلی زیادی داشته باشد پتانسیل تکرار تصاعدی میزان درآمد باغ گردو است.

 

البته اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار پیشنهاد ویژه برای افرادی که می‌خواهند سرمایه گذاری داشته باشند، دارید می‌توانید در کامنت‌ها نظر خود را ثبت کرده و در این مورد بحث و گفتگوی داشته باشیم، ولی من به عنوان یک محقق بعد از به دست آوردن اطلاعات زیادی میدانی از طرف کشاورزانی که در دهه گذشته باغ اقتصادی و تجاری خود را احداث کرده‌اند، به این نتیجه رسیدم یک سرمایه گذاری بسیار پرسود برای خود و خانواده باغدار خواهد بود، همچنین به عنوان کارآفرین حداقل برای ۲۰ الی ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد می‌کند.

 

چگونه در یک مدت زمان کوتاه سرمایه خود را دو برابر کنیم؟؟ به جمع باغداران باغستان گردو پیوندید

 

دلیل اصلی حمایت مسئولین جهاد کشاورزی از احداث باغ گردو

همانطور که می‌دانید بیشتر مسئولین اقتصادی و کشاورزی به دنبال حمایت از کشاورزان و باغدارانی هستند که به احداث باغ تجاری گردو مشغول می‌باشند.

 

از آنجایی که ایران رتبه سوم در تولید گردو و رتبه هفتم و هشتم صادرات گردو در جهان را کسب کرده است، بنابراین می‌توان گفت یکی از محصولات با ارزش صادراتی غیر نفتی در کشور ایران گردو و دیگر محصولات خشکبار محسوب می‌شود و با صادرات این محصولات ارز آوری مناسبی برای کشور انجام می‌شود.

 

ویژگی‌های بارز گردو

گردو از لحاظ ظاهر به دو دسته پایه بلند و پایه کوتاه تقسیم بندی می‌‌شود، گردو پایه بلند معمولا ارتفاع آن ۳۰ متر و پهنایش حدود ۱۸ متر است، در عوض گردوهای پایه کوتاه حداکثر تا ۶ متر ارتفاع دارند، از این رو رسیدگی به آنها کار بسیار راحتی برای باغدار محسوب می‌شود چون حرص کردن و برداشت محصول در ارتفاع پایین راحت می‌باشد.

 

از دیگر ویژگی‌های مهم درخت گردو که بهتر است به آن اشاره کنیم تنوع نژادی و ارقام نهال گردو است، به طوری که شما می‌توانید درخت گردو را در گرمترین منطقه و سردترین منطقه کشور به راحتی کشت و از باردهی آن نهایت استفاده را ببرید، البته کاملاً مشخص است، شرایط نامساعد باعث می‌شود تا در میزان باردهی آن تاثیر منفی بگذارد.

 

فراموش نکنیم نهال گردو به دو صورت دیرگل و زودگل عرضه می‌شود یا به زبان ساده بخواهیم توضیح دهیم نهال گردوی گرمسیری و نهال گردوی سردسیری با مشخصه‌های متفاوتی به فروش می‌رسد که باعث شده تا دست کشاورزان و باغداران در انتخاب آنها باز باشد.

 

همین امر باعث شده تا بیشتر باغ‌های احداث شده برای کسب درآمد بالا موفق شده و باردهی خوبی برای کشاورزان به ارمغان بیاورد.

 

چگونه در یک مدت زمان کوتاه سرمایه خود را دو برابر کنیم؟؟ به جمع باغداران باغستان گردو پیوندید

 

نهال گردو گرمسیری:

نژاد گرمسیری نهال گردو جزو نهال‌های زود گل محسوب می‌شود، معمولاً از اواخر اسفند تا اواسط فروردین ماه گلدهی خود را آغاز کرده و مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شده تا بیشتر کشاورزان در مناطق گرمسیری باغ گردو را احداث کنند، مقاومت بالای گردو در برابر آفت‌ها هست، که نسبت به نهال‌های میوه دیگر قابل مقایسه نیست، نژادهای گوناگون نهال گرمسیری گردو وجود دارد و کشاورزان بعد از به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز می‌توانند نسبت به خرید این نهال‌ها اقدامات لازم را انجام دهند؛ ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ متر از سطح دریا بهترین گزینه برای کاشت نهال گرمسیری محسوب می‌شود.

 

نهال گردو سردسیری:

نهال‌های دیرگل گردو را به عنوان نهال سردسیری می‌شناسد معمولاً از اواسط فروردین تا اواخر آن گلدهی خود را آغاز می‌کند به خاطر دیر گل بودن تنش‌های هوایی که در فروردین ماه اتفاق می‌افتد بر روی گل‌های نهال گردو تاثیر نمی‌گذارد. از ویژگی‌های نهال گردوی سردسیری می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر سرمایه بهاره، سرمای شبانه، یخبندان زمستانی و بیماری‌های قارچی و باکتریایی اشاره کرد.

 

آشنایی با ارقام متفاوت گردو

گردو تیره ای از گیاهان است که ارقام متفاوت آنرا می توانید از نهالستان­های معتبر خریداری کنید بنابراین توصیه می­شود قبل از خرید ارقام نهال گردو را بشناسید:

 

• نهال ژنوتیپ پالیز 

• نهال گردو چندلر

• نهال گردو اسراِیلی

• نهال گردو فرنود

 

کدام روش تکثیر برای احداث باغ گردو مناسب است؟

اگر بخواهیم به طور دقیق به روش تکثیر درخت گردو بپردازیم این درخت به دو صورت روش بذری و روش پیوندی تکثیر می‌‌شود.

 

• روش تکثیر بذری:

آسانترین روش تکثیر گردو روش بذری است، در عوض به عنوان طولانی‌ترین روش نیز یاد می‌شود، یعنی یک کشاورز اگر بخواهد از طریق تکثیر بدری باغ خود را احداث کند حداقل بین ۸ تا ۱۲ سالگی باید منتظر بماند تا اولین میوه درخت خود را ببیند.

 

از ویژگی‌های مثبت کاشت بذری مقاومت بالای این نوع درختان در برابر بیماری‌ها هست، از این رو این ارقام را با نام درختان وحشی می‌شناسد ولی ویژگی منفی این نوع درختان میوه آنها است، معمولا میوه درختان بذری بی‌کیفیت بوده و باردهی زیادی ندارند، شما برای ارتقاء کیفیت درختان بذری مجبور هستید تا عمل پیوند را بر روی آن انجام دهید.

 

• روش تکثیر پیوندی

باغدارانی که به دنبال سرمایه گذاری مطمئن و امن هستند یک روش بسیار مناسب و اصولی برای احداث باغ خود انتخاب می‌کنند و آن هم خرید نهال‌های پیوندی از نهالستان‌های معتبر است، کشاورز و باغدار با این کار می‌تواند ۵ الی ۷ سال انتظار برای رشد درختان بذری را به صفر برساند.

 

در برخی از موارد نهال‌های پیوندی همان سال اول، دوم و سال سوم باردهی خود را آغاز می‌کند، همچنین هزینه‌ای که مجبور هستید برای پیوند درختان بذری صرف کنید، دیگر لازم نیست.

 

میزان باردهی نهال‌های پیوندی حداقل دو الی سه برابر نهال‌های بذری و کیفیت آن نیز چند برابر است، از مهمترین ویژگی‌های مثبت نهال‌های پیوندی به این نکته می‌توان اشاره کرد که نهال‌های اصلاح شده و ژنوتیپ به گرده افشانی نیاز چندانی ندارند، چون گل‌های ماده و نر بر روی درخت وجود دارد و به عنوان یک درخت کاملاً خود سازگار شناخته شده است.

 

البته در احداث باغ‌های تجاری جهت چند برابر کردن باردهی باغ و اطمینان خاطر در هشت ردیف یک ردیف رقم نهال گرده افشان کاشته می‌شود.

 

• نهال‌های اصلاح شده

نهال گردو پیوندی به عنوان بهترین گزینه برای کاشت محسوب می‌شود، ولی یک عیب بزرگ دارد که کشاورزان را از کاشت نهال‌های گردو پیوندی منع می‌کند، آن هم خشک شدن نهال گردو پیوندی بعد از کاشت در باغات می‌باشد، بخصوص در مناطق سردسیر و مناطقی که تنش‌های هوایی بالایی دارد، در حال حاضر ارقام نهال گردو اصلاح شده مانند ژنوتیپ پالیز وجود دارد که نیاز به پیوند ندارند و مانند ارقام پیوندی خیلی پربار می‌باشند به طوری که در هر هکتار ۸ الی ۱۰ تن گردو با پوست خشک تولید می‌کنند.

 

تاثیر بافت خاک در احداث باغ گردو

یک باغدار موفق قبل از احداث باغ خود موارد مهمی را در نظر می‌گیرد و مهمترین مورد در احداث باغ، بافت خاک و میزان زهکشی آن است، اگر شما زحمت خیلی زیادی بر روی کاشت نهال بکشید و بافت خاک شما مناسب نباشد، زهکشی آن به خوبی انجام نشود بعد از مدتی ریشه‌های درخت گردو به دور یکدیگر تنیده شده و نمی‌توانند به عمق خاک نفوذ کند، به همین خاطر باعث پوسیدگی و از بین رفتن ریشه می‌شود.

 

چگونه در یک مدت زمان کوتاه سرمایه خود را دو برابر کنیم؟؟ به جمع باغداران باغستان گردو پیوندید

 

خرید نهال گارانتی دار از بزرگترین سایت نهالستان غیر حضوری در ایران

کشاورزان برای اینکه بتوانند خرید تضمینی و با کیفیت انجام دهند می‌توانند به بزرگترین سایت نهال فروشی غیرحضوری در ایران مراجعه کرده و این محصول را با گارانتی دو ساله و تضمین قیمت خریداری کنند، نهال‌هایی که در این نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال فروخته می‌شود، علاوه بر تضمین کیفیت شرایط خاصی دارند که باعث رضایت کشاورزان خریداری شده است:

 

• نهال‌های خریداری درست در وقت و زمان تعیین شده به دست کشاورزان رسیده است.

• نهال‌های خریداری شده در یک بسته بندی معتبر که مانع صدمه به نهال‌ها شده است حمل و نقل می‌شود.

• قیمت نهال‌های عرضه شده در این نهالستان کاملا اقتصادی و ارزان می‌باشد.

• نهال‌ها همگی دارای لیبل از جهاد کشاورزی، کارت سلامت، کارت گارانتی و کارت قرنطینه است.

 

کلام آخر

کشاورز و باغدارانی که به دنبال سرمایه گذاری بر روی احداث باغ هستند در مرحله اول باید موقعیت مکانی باغ خود را مشخص کرده و سپس به فکر خرید نهال با کیفیت باشند، در غیر اینصورت متحمل خسارت خیلی زیادی خواهد بود‌، شایان ذکر است که گردو از جمله خشکبار محسوب می‌شود و همیشه بازار فروش خیلی خوبی دارد، خالی از لطف نیست که بدانید نهال‌ بادام نیز مانند نهال گردو جزء ارقام اقتصادی می‌باشد و میوه‌ی بادام نیز جزء خشکبار محسوب می‌شود به طوری که بازار فروش بادام هم در ایران و هم در خارج از کشور، بسیار عالی است.

 

شما برای کسب اطلاعات بیشتر  و خرید نهال بادام و نهال گردو و نهال میوه در زمینه مراحل احداث باغ می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید و با کارشناسان خبره، مجرب و تحصیل کرده در این زمینه در تماس باشید.

 

تماس:

09141832393

09144501003

 

جهت اطلاعات بیشتر به سایت برتر نهال مراجعه فرمایید

www.bartarbanahal.ir