وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چطور لکه رژلب مایع را از روی فرش یا موکت پاک کنیم؟

چطور لکه رژلب مایع را از روی فرش یا موکت پاک کنیم؟

چطور لکه رژلب مایع را از روی فرش یا موکت پاک کنیم؟

 

وقتی عجله دارید، اغلب اوقات اینطور است که مقداری از لوازم آرایشی به خصوص رژلب مایع از دست لیز می خورد و بر روی فرش مخمل خواب دار و گران قیمت می ریزد.

 

چطور لکه رژلب مایع را از روی فرش یا موکت پاک کنیم؟

 

همچنین اگر کودکی در خانه دارید که بازی کردن با لوازم آرایشی را به بازی کردن با اسباب بازی ترجیح می دهد، اغلب ریختن مقداری رژلب مایع بر روی فرش عادی است.

 

درواقع تفاوتی نمی کند که چرا و چطور رژلب مایع شما بر روی فرش یا موکت ریخته است. به هر حال لکه رژلب روی فرش بسیار ناخوشایند است و ظاهر فرش را بسیار زشت جلوه می دهد. لکه رژلب بر روی فرش نه تنها ظاهر بدی دارد، بلکه روی الیاف فرش نیز تأثیر می گذارد.

 

بدون شک همه ما با دیدن لکه قرمز رژلب بر روی فرش ، احساس آشفتگی می کنیم. با این حال، از بین بردن لکه های لوازم آرایشی بر روی فرش چندان دشوار نیست به شرطی که پس از دیدن لکه بلافاصله برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

 

در این مقاله نکات و ترفندهای ساده ای را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید با استفاده از آنها لکه های آرایش را از روی فرش پاک کرده و فرش خود را همچون روز اول، نو کنید.

 

چطور لکه رژلب مایع را از روی فرش یا موکت پاک کنیم؟

 

نحوه از بین بردن لکه های رژ لب مایع از فرش و موکت

از آنجایی که بیشتر رژلب ها به خصوص رژ های مایع حاوی مقدار زیادی چربی هستند تا از خشکی لب جلوگیری کنند، لکه هایی که توسط آن ها ایجاد می شود یکی از سخت ترین لکه ها هستند.

 

راه های زیادی برای از بین بردن لکه های رژ لب از روی فرش و موکت وجود دارد، که شاید استفاده از خدمات بهترین قالیشویی در پونک قالیشویی توحید بهترین راه است.

 

اما چنانچه قصد دارید لکه رژلب را خودتان در منزل پاک کنید، در اینجا یکی از مطمئن ترین، ساده ترین و سریع ترین روش ها را به شما آموزش خواهیم داد.

 

آنچه که شما نیاز دارید:

برای پاک کردن لکه رژلب مایع از روی فرش یا موکت، ابتدا مواد و وسایل زیر را آماده کنید:

 

. اسپری پاک کننده رنگ یا الکل مالشی

. یک یا چند پارچه سفید

. مخلوطی از شوینده و آب

. دستکش

. حوله

 

مراحل انجام کار:

به یاد داشته باشید که همواره بهترین روش برای پاک کردن انواع لکه ها به خصوص لکه های رنگی از فرش ها، استفاده از خدمات قالیشویی های معتبر همچون قالیشویی فرش دستباف در ولنجک است. اما چنانچه قصد دارید تا خودتان مراحل پاک کردن لکه را دنبال کنید، می توانید طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

 

1. رژلب اضافی را پاک کنید

اولین قدم برای پاک کردن هر نوع لکه ای، برداشتن مقدار اضافی مواد از روی فرش است. برای این منظور به کمک یک چاقوی کند (چاقوی کره خوری) یا یک قاشق، رژ لب مایع اضافی را از روی فرش بردارید تا از ایجاد لکه بیشتر جلوگیری شود.

 

توجه کنید که این کار را باید بلافاصله پس از ریختن رژلب بر روی فرش انجام دهید تا مواد و رنگ ها بیش از این وارد الیاف نشوند و پاک کردن لکه آسان تر شود.

 

2. از محلول های پاک کننده رنگ یا الکل مالشی استفاده کنید

ابتدا دستکش بپوشید. این کار برای محافظت از دستان تان ضروری است. پارچه سفید را بردارید و در محلول پاک کننده رنگ یا الکل فرو ببرید. پارچه را از ظرف خارج کرده و بچلانید تا اضافه محلول از آن خارج شود.

 

این کار باعث می شود تا مقدار زیادی الکل یا محلول پاک کننده رنگ بر روی فرش نریزد و از آسیب به آن جلوگیری کند. همچنین می توانید از اسپری های مخصوص پاک کننده رنگ استفاده کرده و آن را بر روی محل لکه اسپری کنید. دقت کنید مقدار زیادی از محلول بر روی لکه نریزید.

 

چنانچه از استفاده محلول بر روی فرش مطمئن نیستید و یا قصد پاک کردن لکه از فرش های ابریشمی را دارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا محلول را بر روی یک قسمت خارج از دید مثل بخش زیر مبلمان یا صندلی ها امتحان کنید. در صورتی که باعث از بین رفتن رنگ فرش نشد، سپس برای پاک کردن لکه رژ استفاده کنید.

 

چطور لکه رژلب مایع را از روی فرش یا موکت پاک کنیم؟

 

3. لکه را پاک کنید

پارچه را به آرامی و محکم روی لکه های رژ از بیرون به داخل بکشید. این کار از گسترش لکه جلوگیری می کند.

 

مطمئن شوید که لکه را مالش نمی دهید. مالش دادن لکه باعث نفوذ بیشتر رنگ به داخل الیاف خواهد شد و به هم ریختگی بیشتر می شود.

 

هنگامی که در حال پاک کردن رژ از روی فرش هستید، پارچه کثیف می شود. دائما قسمت های تمیز را با بخش های کثیف شده پارچه تعویض کنید و لکه را به خوبی تمیز نمایید. (از پارچه هایی استفاده کنید که دیگر نیازی به آن ها ندارید)

 

مراحل 2 و 3 را تا پاک شدن کامل لکه تکرار کنید.

 

4. محل را آبکشی کنید

برای از بین بردن پاک کننده رنگ یا الکل مالشی، محل را با مخلوط شوینده و آب شستشو دهید. یک ظرف پر از شوینده و آب را بردارید. یک دستمال تمیز را در محلول فرو کنید و لکه را تمیز کنید. دقت کنید که الکل یا مایع پاک کننده رنگ کاملا از فرش خارج شود.

 

5. محل را خشک کنید

به کمک یک حوله یا دستمال تمیز، محل را کاملا خشک کنید. در صورتی که با وجود انجام دادن مراحل ذکر شده لکه هنوز از بین نرفته است، از خدمات قالیشویی در زعفرانیه قالیشویی توحید استفاده کنید.

 

قالیشویی مکانیزه

قالیشویی های مکانیزه همچون قالیشویی پونک با در اختیار داشتن دستگاه های پیشرفته و تمام اتوماتیک می توانند انواع لکه ها را عمیقا از بین ببرند. قالیشویی محدوده ولنجک خدمات متنوع، سریع و با کیفیتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید ضمن دارا بودن شعب مختلف از جمله قالیشویی محدوده شهرک غرب در سرتاسر تهران و کرج، با بهره مندی از تکنسین های حرفه ای و کاربلد می تواند با بالاترین کیفیت انواع فرش های شما را شستشو دهد.

 

ما می توانیم در اسرع وقت سفارشات شما را انجام دهیم و با خدمات تضمین شده، خیال شما را آسوده گردانیم.

Tohidcarpet.ir