وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه مدرک آرایشگری زنانه بگیریم؟

چگونه مدرک آرایشگری زنانه بگیریم؟

چگونه مدرک آرایشگری زنانه بگیریم؟

 

اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید در زمینه آرایشگری و رشته‌های مختلف آن فعالیت حرفه‌ای کرده و از آن به‌عنوان شغل خود استفاده کنید ابتدا باید مدرک آرایشگری زنانه داشته باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید به‌راحتی وارد بازار کار شده یا یک سالن زیبایی برای خود تأسیس کنید.

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه

 

بنابراین شاید این سوالات برای شما مطرح شده باشد که چگونه مدرک آرایشگری بگیریم؟ چه آموزشگاه آرایشگری زنانه‌ای برای دریافت مدرک معتبر بهتر است؟ گرفتن مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری چقدر هزینه دارد؟

 

ما در این نوشتار قرار است به تمامی سوالات شما پاسخ داده و ابهامات شما در این زمینه را برطرف کنیم. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

مدرک آرایشگری زنانه چیست؟

مدرک آرایشگری زنانه که برخی‌ها آن را با نام دیپلم آرایشگری نیز می‌شناسند نوعی مدرک بوده که توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای و یا آموزشگاه‌های آرایشگری بعد از گذراندن دوره مربوطه، به هنرجویان داده می‌شود.

 

هنرجویان پس از دریافت این مدرک می‌توانند در یک سالن زیبایی مشغول‌به‌کار شده و یا خود دست به تأسیس یک سالن زیبایی بزنند.

 

لازم به ذکر است که معتبرترین مدرک آرایشگری زنانه در کشور ما مدرک فنی‌وحرفه‌ای بوده که بین‌المللی و قابل ترجمه است.

 

انواع مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری زنانه

 

آموزشگاه آرایشگری

 

مدارک ارائه شده توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور به 3 دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.

 

مدرک رسمی سازمان فنی‌وحرفه‌ای

بهترین نوع مدرک سازمان فنی‌وحرفه‌ای، مدرک رسمی است. زیرا این مدرک دارای کد ملی آموزش است و قابلیت ترجمه دارد. همچنین ازآنجایی که سازمان فنی‌وحرفه‌ای عضو سازمان جهانی کار است، تمامی مدارک رسمی آن در هر زمینه‌ای از جمله آموزش آرایشگری زنانه دارای اعتبار بین‌المللی بوده و در تمامی کشورهای عضو این سازمان معتبر و قابل ارائه است.

 

برای گرفتن این مدرک، بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نظر در یک آموزشگاه آرایشگری زنانه تحت نظارت این سازمان، باید در آزمون‌های تئوری و عملی شرکت کرده و نمره قبولی را نیز کسب کنید.

 

مدرک مورد تایید سازمان فنی‌وحرفه‌ای

مدرک مورد تایید سازمان فنی‌وحرفه‌ای مستقیماً از سمت این سازمان به افراد داده نمی‌شود بلکه از سوی آموزشگاه‌های آرایشگری صادر شده و تنها  توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای تایید می‌شود. این مدرک برخلاف مدرک رسمی، بین‌المللی و قابل ترجمه نبوده و نمی‌توان با استفاده از آن برای تأسیس سالن زیبایی نیز اقدام کرد.

 

مدرک گذر مهارتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای

مدرک گذر مهارتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای مدرکی است که بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه، سمینارها، همایش‌ها و… که توسط آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود به افراد داده می‌شود.

 

لازم به ذکر است که برای دریافت این مدرک نیز هیچ آزمونی گرفته نمی‌شود. از طرف دیگر، مدرک گذر مهارتی هیچ کدام از مزایای مدرک رسمی فنی‌وحرفه‌ای مانند قابل ترجمه بودن را نیز ندارد.

 

دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری چه مزایایی دارد؟

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران با مدرک بین‌المللی

 

همان‌طور که اشاره کردیم مدرک رسمی فنی‌وحرفه‌ای بهترین و معتبرترین مدرک آرایشگری زنانه در ایران است. داشتن این مدرک برای هنرجویان و علاقه‌مندان به این حوزه مزایای زیادی در پی دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای آن شامل موارد زیر است:

 

• داشتن اعتبار در بیش از 180 کشور دنیا

• قابل ترجمه بودن برای مهاجرت و دریافت ویزای کاری

• امکان گرفتن پروانه کسب و تأسیس آموزشگاه آرایشگری زنانه

• توانایی تدریس در آموزشگاه‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای

• امکان دریافت وام خوداشتغالی

• امکان معادل‌سازی آن با مدرک دانشگاهی

• فراهم شدن شرایط ادامه تحصیل برای افرادی که موفق به اخذ دیپلم نشده‌اند

• دریافت کارت مربی‌گری

 

چگونه مدرک آرایشگری زنانه بگیریم؟

 

آموزش آرایشگری زنانه

 

معتبرترین مدرک آرایشگری زنانه در کشور ما مدرک فنی‌وحرفه‌ای است. اگر قصد گرفتن این مدرک را دارید در قدم اول باید در یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر و تحت نظارت سازمان فنی‌وحرفه‌ای، در دوره مد نظر خود ثبت‌نام کنید.

 

دوره‌های مختلف آموزش آرایشگری زنانه در این‌گونه آموزشگاه‌ها معمولاً در سه سطح پایه، تخصصی و فوق‌تخصصی برگزار شده و شما می‌توانید بسته به سطح مهارت و توانایی خود در این دوره‌ها شرکت کنید.

 

پس از اتمام دوره آموزشی، از طرف آموزشگاه آرایشگری برای آزمون‌های تئوری و عملی به سازمان فنی‌وحرفه‌ای معرفی می‌شوید. در صورت کسب حداقل نمره و قبولی در آزمون تئوری می‌توانید به مرحله بعد رفته و در آزمون عملی نیز شرکت کنید.

 

بعد از قبولی در آزمون عملی می‌توانید با پرداخت هزینه صدور گواهی‌نامه، مدرک خود را دریافت کنید. صدور مدرک رسمی فنی‌وحرفه‌ای به‌صورت الکترونیکی بوده و حدود 2 ماه طول می‌کشد.

 

بهترین آموزشگاه برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری زنانه چه آموزشگاهی است؟

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران

 

همان‌طور که در متن گفتیم، انواع مختلفی از مدرک آرایشگری وجود دارد. اگر دوست دارید مدرک رسمی فنی‌وحرفه‌ای را دریافت کنید باید به‌دنبال یک آموزشگاه آرایشگری خوب باشید. بهتر است برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، آموزشگاهایی را انتخاب کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

 

• آموزشگاه معتبر بوده و وابسته به سازمان فنی‌وحرفه‌ای باشد

• مدرک آن بین‌المللی و قابل ترجمه باشد

• از مدرسان حرفه‌ای و باتجربه استفاده کند

• برگزاری دوره‌های مختلف آرایشگری در سطوح پایه تا فوق‌تخصصی

• داشتن امکانات و تجهیزات باکیفیت و به‌روز

• برگزاری دوره‌ها به‌صورت عملی

• تضمین ورود به بازارکار

• اجرای کامل سرفصل‌های تعیین‌شده توسط فنی‌وحرفه‌ای

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس یک آموزشگاه معتبر در تهران است که تمامی دوره‌های آرایشگری را از صفرتا صد برگزار می‌کند.

 

اگر به‌دنبال یک آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران با مدرک بین المللی هستید، می‌توانید به سایتwww.golgisamoz.com  مراجعه کرده یا عبارت “آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس” را در اینترنت جست‌وجو کنید.

 

هزینه دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری زنانه

 

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

 

هزینه مدرک فنی ‌و حرفه ای آرایشگری بسته به نوع دوره‌، مواد و وسایل مصرفی متفاوت است، اما به‌طور کلی تعرفه‌های هر دوره توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای تعیین می‌شود.

 

همچنین هزینه هر کدام از سطوح مبتدی، تخصصی و فوق‌تخصصی دوره‌های آموزشی نیز متفاوت است. طبیعتاً هر چقدر دوره آموزشی سطح بالاتری داشته باشد هزینه آن نیز بیشتر است.

 

برخی آموزشگاه‌ها نیز آیتم‌های آموزشی دیگری که خارج از سرفصل‌های تعیین شده توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای هستند به هنرجویان ارائه می‌دهند که باعث می‌شود هزینه دوره افزایش یابد. علاوه‌بر این، موقعیت جغرافیایی آموزشگاه نیز بر قیمت دوره‌ها تأثیرگذار است.

 

آیا بدون گذراندن دوره‌های مربوط به آموزش آرایشگری زنانه می‌توان مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری گرفت؟

برخی از افراد نیز وجود دارند که به‌صورت تجربی و با کار در سالن‌های زیبایی مختلف، در یک زمینه خاص مانند کوتاهی مو، رنگ مو، شینیون یا میکاپ مهارت پیدا کرده‌اند.

 

در نتیجه شاید این سوال برای آن‌ها مطرح شده باشد که آیا بدون گذراندن دوره‌های مدنظر در آموزشگاه‌ آرایشگری زنانه در تهران یا سایر شهرستان‌ها می‌توان در آزمون‌های فنی‌وحرفه‌ای شرکت کرد و مدرک رسمی گرفت؟

 

در پاسخ باید بگوییم که خیر، چنین امکانی وجود ندارد. شرط شرکت در آزمون‌های عملی و تئوری سازمان فنی‌وحرفه‌ای و دریافت مدرک این است که ابتدا در آموزشگاه‌های معتبر آموزش دیده و از طرف آن‌ها به سازمان فنی‌وحرفه‌ای برای آزمون‌های تئوری و عملی معرفی شوید.

 

آیا برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری محدودیت سنی وجود دارد؟

طبق قوانین و مقررات، هنرجویان برای دریافت مدرک فنی‌ و حرفه‌ ای آرایشگری باید حداقل 16 سال داشته باشند.

 

برای چه دوره‌های آموزش آرایشگری زنانه‌ای می‌توان مدرک فنی و حرفه ای گرفت؟

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهرانپارس

 

در آموزشگاه‌های آرایشگری زنانه‌ای که تحت نظارت سازمان فنی‌وحرفه‌ای هستند دوره‌های متعددی برگزار می‌شود که می‌توانید هر یک را به‌تنهایی یا همزمان گذرانده و مدرک رسمی برای هر یک دریافت کنید. برخی از این دوره‌ها عبارتند از:

 

• دوره آموزش گریم و میکاپ

• دوره آموزش آرایش و پیرایش (دیپلم آرایشگری)

• دوره آموزش کوتاهی مو

• دوره آموزش براشینگ مو

• دوره آموزش شینیون مو

• دوره آموزش بافت مو

• دوره آموزش اکستنشن مژه

• دوره آموزش کاشت ناخن

• دوره آموزش طراحی ناخن

• دوره آموزش کراتین مو

• دوره آموزش رنگ و مش

• دوره آموزش مزوتراپی و اسکراب مو

• دوره آموزش پاکسازی پوست

 

سخن نهایی

همان‌طور که در مقاله نیز به آن اشاره کردیم مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری زنانه به‌عنوان معتبرترین مدرک آرایشگری زنانه در ایران شناخته می‌شود، زیرا از طرف سازمان فنی‌وحرفه‌ای بوده، قابلیت ترجمه داشته و بین‌المللی است.

 

برای دریافت مدرک آرایشگری زنانه، در قدم اول باید یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر و وابسته به سازمان فنی‌وحرفه‌ای انتخاب کنید.

 

بعد از ثبت‌نام در دوره مورد نظر و گذراندن آموزش‌های لازم در آموزشگاه آرایشگری، مرحله بعد شرکت در آزمون‌های تئوری و عملی سازمان فنی‌وحرفه‌ای است. بعد از قبولی در آزمون نیز می‌توانید با گذشت چند هفته مدرک رسمی فنی‌وحرفه‌ای را دریافت کنید.