وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کاهش استرس در منزل بدون پرداخت هیچ هزینه گزاف

کاهش استرس در منزل بدون پرداخت هیچ هزینه گزاف

کاهش استرس در منزل بدون پرداخت هیچ هزینه گزاف

 

فشار روانی تنش یا استرس در روان‌شناسی به معنی فشار و نیرو است. تنش و هر محرکی که در انسان، ایجاد تنش کند، استرس‌زا یا عامل تنیدگی نامیده می‌شود.

 

استرس، فشار روانی و احساسیِ بیش از حد تحمل فرد است. در واقع، استرس، هنگامی ایجاد می‌شود که نتوان با فشارهای کوچک کنار آمد.

 

استرس در افراد مختلف، متفاوت است؛ ممکن است که عاملی برای فردی ایجاد استرس کند؛ ولی در فرد دیگر، به هیچ عنوان استرس ایجاد نکند.

 

هر چیزی می‌تواند جزو این فشار کوچک باشد؛ مثلاً مشکلات مربوط به اقتصاد، کار، درس، آبرو…. و هر چیزی می‌تواند جزو این فشار کوچک باشد؛ مثلاً مشکلات مربوط به اقتصاد، کار، درس، آبرو….

 

استرس می‌تواند روی رفتار یا عملکرد بدن، تأثیر بگذارد؛ حتی برخی می‌گویند که می‌تواند روی اندام و زیبایی صورت نیز اثرگذار باشد.

 

کاهش استرس در منزل بدون پرداخت هیچ هزینه گزاف

 

علائم استرسِ تفکرِ نگران‌کننده، شامل اضطراب، مشکلات خواب، عرق کردن، از بین رفتن اشتها و مشکل در تمرکز حافظه است و می‌تواند سبب به وجود آمدن بعضی بیماری‌ها مانند ms بشود.

 

یک مطالعه جدید نشان داده است که حضور در طبیعت برای حداقل ۲۰ دقیقه در روز می‌تواند تأثیرات شگفت‌انگیزی روی سلامت روان انسان داشته باشد.

 

به گفته دانشمندان، نشستن یا قدم زدن در یک پارک می‌تواند سطح هورمون استرس شخص را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آنها امیدوارند که این مطالعه بتواند متخصصان بهداشت و درمان را تشویق کند تا به جای قرص‌های شیمیایی به تجویز “قرص‌های طبیعت” برای تسکین استرس بیماران بپردازند.

 

این مطالعه شامل یک آزمایش روی ۳۶ نفر از کسانی بود که در شهر زندگی می‌کردند و حداقل ۱۰ دقیقه یا بیشتر در هفته به تعداد حداقل ۳ بار در هفته در طبیعت وقت می‌گذراندند. شرکت کنندگان این کار را طی دو ماه انجام دادند.

 

این اختیار به شرکت کنندگان داده شد که زمان و جایی که می‌خواهند در طبیعت وقت بگذرانند را خودشان انتخاب کنند و مدت اقامت در طبیعت را نیز به دلخواه تنظیم کنند. بنابراین محققان قادر بودند مدت مطلوب گذران وقت در طبیعت را شناسایی کنند.

 

برای اندازه‌گیری اثر این کار که به اصطلاح مصرف “قرص‌های طبیعت” نامیده می‌شود، دانشمندان نمونه‌های بزاق شرکت کنندگان را هر دو هفته یک بار برای اندازه‌گیری سطح کورتیزول می‌گرفتند.

 

محققان دریافتند که صرف تنها ۲۰ دقیقه وقت در مکان‌هایی که طبیعت حضور پررنگ‌تری دارد، مانند پارک‌های محلی یا کوهستان‌های جنگلی، میزان کورتیزول را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

افرادی که ۳۰ دقیقه در طبیعت وقت گذراندند کاهش بیشتری در هورمون استرس خود داشتند. اما بیش از ۳۰ دقیقه چندان تأثیر بیشتری نشان نداد.

 

لازم به ذکر است که در طول این آزمایش از شرکت کنندگان خواسته شده بود تا هیچ‌گونه فعالیتی مانند تمرین ورزشی، کتاب خواندن و یا استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند نداشته باشند.

 

مطالعات متعددی ارتباط حضور در طبیعت و کاهش استرس را دریافته‌اند. با این حال، این اولین بار است که یک مطالعه به طور مشخص تعیین کرده است که چقدر زمان برای کاهش قابل توجه میزان استرس در طبیعت لازم است.

 

به گفته محققان، هدف این مطالعه ارائه شواهد کافی و متقاعد کردن متخصصان مراقبت‌های بهداشتی به تجویز “قرص‌های طبیعت” به عنوان بخشی از درمان بیماران است.

 

“مری‌کارول هانتر” استاد دانشگاه میشیگان و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: این اولین تخمین در مورد مدت زمان لازم حضور در طبیعت برای کاهش استرس در شرایط زندگی روزمره است.

 

*راهی که بسیار در درمان استرس موثر است و هیچ هزینه ای برای شما ندارد مدیتیشن است.

 

کاهش استرس در منزل بدون پرداخت هیچ هزینه گزاف

 

مدیتیشن تعادل خاصی را به بدن و روحتان باز می گرداند، که ناشی از کاهش تعداد دم و بازدم و تمرکز بر فعالیت های درونی است.

 

اگر شما این تمرین ذهنی را به طور دقیق مورد مطالعه قرار داده باشید، در خواهید یافت که فرهنگ های مختلف موجود در سراسر جهان از مدیتیشن استفاده کرده اند و هنوز هم از آن استفاده می کنند. م

 

کاهش استرس در منزل بدون پرداخت هیچ هزینه گزاف

 

قابل ذکر است که مراقبه دارای تکنیک های فراوانی است و بسته به پیچیدگی شان، بعضی از آنها به آشنایی خاصی با این سنت و درک درستی از آن نیاز دارند.

 

با این حال، برای شروع، نیازی به مطالعه ی چیزی جز دستورالعمل های ارائه شده در این مقاله وجود ندارد. اما اگر مدیتیشن برای شما هیجان انگیز است و می خواهید به سطوح پیشرفته ی آن دست یابید، پس می توانید به تحقیق و جست و جو در مورد آن بپردازید.

 

یکی از مهم ترین جنبه هایی که برای موفقیت در مدیتیشن و به دست آوردن حداکثر مزایای آن باید در نظر گرفته شود این است که شما باید این تمرین ذهنی را به صورت روزانه انجام دهید.

 

حتی اگر تنها می توانید ۱۰ یا ۱۵ دقیقه هر روز، صبح یا شب، این کار را انجام دهید باز هم خوب است زیرا بدنتان به این موضوع که هر روز مدیتیشن داشته باشید عادت می کند.

 

هنگامی که این تمرین ذهنی به بخشی جدایی ناپذیری از روال روزمره تان تبدیل شود، به وضوح تفاوت هایی را که در زندگیتان به وجود خواهد آمد به چشم خواهید دید.

 

چارلز دویمگ در کتاب “قدرت عادت” بیان می کند که عادت تاثیر فراوانی در دستیابی به موفقیت دارد و عادت کردن به کارهای خوب کنار گذاشتن آن ها را دشوار خواهد ساخت اما هر عادت به آرامی و در طول زمان به بخش جدایی ناپذیر وجودمان تبدیل می شود.

 

بهتر است در ابتدا فقط ۵ دقیقه در روز مدیتیشن داشته باشید و بعد از یک هفته آن را به ۱۰ دقیقه در روز برسانید و سپس در نهایت ۱۵ دقیقه در هر روز مدیتیشن داشته باشید.

 

کاهش استرس در منزل بدون پرداخت هیچ هزینه گزاف

 

در بعضی موارد ممکن است حتی تصمیم بگیرید که این کار را برای بیشتر از ۱۵ دقیقه در روز انجام دهید.

 

خب بهتر است در ابتدا زیاد سخت گیر نباشید و اگر یک روز مدیتیشن نداشتید آن قدرها به خودتان سخت نگیرید.

 

همیشه یک نگرش مثبت داشته باشید که می توانید این کار را هر زمان که خواستید انجام دهید، چرا که شما شایسته بهترین ها هستید و در نهایت به اهدافتان دست خواهید یافت.

 

مهم ترین مزیت مدیتیشن این است که رایگان است. در واقع برای انجام آن نیازی به خرید هیچ چیز ندارید. شما در حال حاضر همه ی چیزهای لازم برای برگزار نمودن یک جلسه مدیتیشن موفق را دارید و فقط کافی است در این تمرین ذهنی مهارت یابید.

 

پس از چند تلاش، خواهید دید که می توانید به سرعت در مدیتیشن مهارت پیدا کنید و به راحتی آن را هر روز انجام دهید.

 

یکی دیگر از مزیت های مراقبه این است که می توان آن را در خانه و در هر زمانی که خواستید انجام دهید. شما مجبور نیستید در یک زمان خاص بر سر کلاس حاضر شوید و مجبور نیستید آن را در زمان خاصی به پایان برسانید.

 

مدیتیشن در گذشته در فرهنگ های مختلف برای ایجاد انرژی مثبت و مقابله با اضطراب و استرس مورد استفاده قرار گرفته است.

 

کاهش استرس در منزل بدون پرداخت هیچ هزینه گزاف

 

این تمرین ذهنی یک روش اثبات شده است که به طور حتم می تواند زندگی شما را بدون خرج کردن حتی یک ریال متحول سازد. اما این کار به تلاش و کوشش مداوم نیاز دارد.

 

در حقیقت مهارت یافتن در هیچ کاری آسان نیست و برای مدیتیشن نیز درست همانند کارهای دیگر باید وقت بگذارید. بهتر است در ابتدا اندکی در مورد روش های مختلف مدیتیشن و تاثیر هر کدام اطلاعات کسب نمایید.

 

یکی از برجسته ترین روش های مدیتیشن در اینجا ذکر شده، اما اشتباه نکنید. این فقط آغاز راه است و شما راه طولانی ای را در پیش دارید.

قبل از دستیابی به تکنیک های واقعی، به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی تواند تضمین کند که روش های مراقبه ای که برای دیگران موثر بوده اند برای شما نیز مثمر ثمر باشند بنابراین برای انجام مراحل اولیه بهتر است با یک فرد حرفه ای تماس بگیرید.

 

هر توصیه ای که در اینجا ارائه شده، جایگزین راهنمایی های حرفه ای نیست. این حرف ها بدین معنا نیست که مدیتیشن روش موثری نیست، اما بسته به وضعیت خاص شما ممکن است به مهارت های خاصی نیاز باشد. بهتر است همیشه با انتظاراتتان منطقی برخورد کنید و از یک روش انتظار معجزه نداشته باشید.