وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کاپوت ماشین چیست

کاپوت ماشین چیست

کاپوت ماشین چیست

 

کاربرد کاپوت ماشین چیست  و چگونه باز می شوند :کاپوت خودرو که در برخی کشورهای دیگر به آن کاپوت نیز می‌گویند، پوشش لولایی است که روی موتور خودروی موتور جلو قرار می‌گیرد.

 

هدف آن دسترسی به موتور برای تعمیر و نگهداری است. کاپوت خودرو معمولا از فولاد و گاهی از آلومینیوم ساخته می شود.

 

در اصطلاح بریتانیایی، کاپوت به پوشش پارچه ای روی محفظه سرنشین خودرو اشاره دارد (که در ایالات متحده به عنوان “سقف” یا “بالا” شناخته می شود).

 

کاپوت ماشین چیست

 

برای بسیاری از وسایل نقلیه موتوری که در دهه‌های 1930 و 1940 ساخته شده‌اند، شباهت به کاپوت واقعی زمانی که باز می‌شود و از جلو مشاهده می‌شود، واضح است.

 

در وسایل نقلیه مدرن، هنوز هم به همان هدف عمل می کند، اما دیگر شبیه پوشش سر نیست.

 

کاپوت ماشین چیست؟

در خودروهای موتور جلو، کاپوت ممکن است در لبه جلو یا عقب لولا شود، یا در مدل‌های قبلی (مانند فورد مدل T) ممکن است به دو بخش تقسیم شود، یکی در هر طرف، که هر کدام در امتداد خط مرکزی لولا شده است.

 

نوع دیگری کاپوت و قوس چرخ را در یک بخش ترکیب می کند و به کل بدنه جلو اجازه می دهد تا در اطراف یک محور نزدیک جلوی خودرو به جلو متمایل شود.

 

کاپوت ها معمولاً از همان موادی ساخته می شوند که بقیه بدنه دارند. این می تواند فولاد، آلومینیوم، فایبرگلاس یا فیبر کربن باشد.

 

با این حال، برخی از شرکت‌های پس از فروش، جایگزین‌های کاپوت فولادی فایبرگلاس یا فیبر کربنی را برای سبک‌تر کردن خودرو تولید می‌کنند.

 

سیستم آزادسازی کاپوت در اکثر خودروها رایج است و معمولاً از یک دستگیره/قفل داخلی کاپوت، یک کابل آزاد کردن کاپوت و یک مجموعه قفل کاپوت تشکیل شده است.

 

دسته قفل کاپوت معمولاً در زیر فرمان، کنار صندلی راننده یا در چارچوب در قرار دارد.

 

برای ماشین‌های مسابقه‌ای یا وسایل نقلیه با کاپوت بازاری (که از سیستم قفل کارخانه استفاده نمی‌کنند)، کاپوت را می‌توان با پین‌های کاپوت نگه داشت.

 

برخی از کاپوت های پس از فروش که دارای سیستم قفل هستند همچنان دارای پین های کاپوت  هستند تا در صورت از کار افتادن قفل، دکمه های کاپوت  را بسته نگه دارند.

 

کاپوت  ممکن است حاوی تزئینات کاپوت ، اسکوپ کاپوت ، برآمدگی برق و/یا جت برف پاک کن باشد.

 

زینت کاپوت چیست؟

زیورآلات کاپوت (یا زیور کاپوت در انگلیسی مشترک المنافع)، که درپوش رادیاتور، طلسم موتور یا طلسم خودرو نیز نامیده می‌شود،

 

یک مدل خاص ساخته شده است که نماد یک شرکت خودروسازی مانند یک نشان است که در قسمت مرکزی جلوی کاپوت قرار دارد. تقریباً از زمان پیدایش اتومبیل ها به عنوان یک زینت استفاده می شده است.

 

آیا تزئینات کاپوت خودرو غیرقانونی است؟

نصب زیورآلات کاپوت  در ایالات متحده غیرقانونی نیست. نه هیچ جا. نه مگر اینکه شما آن را به درستی نصب نکنید و از بین برود و به ماشین آسیب برساند، که خود تزئینات کاپوت را غیرقانونی نمی کند، این با هر جزء خودرو تفاوتی ندارد.

 

نکته دیگر این است که نمی تواند دید شما را مخفی کند. شاید بزرگترین عامل در سقوط زیور آلات کاپوت  ایمنی بود.

 

اروپا با مقررات جدید ایمنی عابران پیاده این اتهام را رهبری کرد. ایده این بود که آن قطعه فلزی فانتزی از آسیب جدی به فرد در هنگام برخورد جلوگیری شود.

 

شاید کمترین نگرانی شما باشد اگر با ماشین برخورد کنید، اما این یک شروع بود.

 

معروف ترین زیور کاپوت  چیست؟

The Spirit of Ecstasy احتمالاً شناخته‌شده‌ترین زیور کاپوت  است که تا کنون وجود داشته است و ریشه‌های آن به اوایل دهه 1900 باز می‌گردد.

 

اما شما می دانید که چگونه کاپوت ماشین را باز کنید، اگر نه، اجازه دهید داخل آن شیرجه بزنیم.

 

چگونه کاپوت ماشین را باز کنیم؟

 

کاپوت ماشین چیست

 

یا به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید یا سعی کنید آخرین باری که نماینده خدمات یا تکنسین کاپوت ماشین شما را باز کرده است را به خاطر بسپارید.

 

آیا از شما خواسته شده است که یک اهرم داخل وسیله نقلیه بکشید؟ یا مستقیم رفتند سر کباب پز جلو؟

 

در مدل‌های جدیدتر، کاپوت اغلب در داخل خودرو، جایی نزدیک به ستون فرمان یا روی زمین در کنار صندلی راننده قرار دارد.

 

(معمولاً کلمه “کاپوت” یا تصویری از یک ماشین با کاپوت باز را می بینید.) در مدل های قدیمی تر، کاپوت در پشت کوره یا سپر قرار دارد.

 

خرید کاپوت خودرو از فروشگاه رایکایدک

 

جهت خرید کاپوت 405 کلیک کنید

جهت خرید کاپوت 206 کلیک کنید

جهت خرید کاپوت تارا کلیک کنید

 

با آزاد شدن کاپوت در داخل خودرو، فشار دهید، فشار دهید یا بکشید تا کاپوت باز شود.

 

با آزاد کردن کاپوت در جلو، به اطراف و از طریق مشبک نگاه کنید و زیر مشبک و پشت سپر را احساس کنید تا یک دسته، اهرم، بازو یا دکمه پیدا کنید.

 

سپس از جلو به عقب و از پهلو به پهلو فشار دهید، فشار دهید یا بکشید تا کاپوت آزاد شود.

 

کاربرد کاپوت ماشین چیست  و چگونه باز می شوند

کاپوت کمی باز می شود اما احتمالاً توسط قفل ایمنی یک اهرم فلزی متوقف می شود که وقتی در یک جهت یا جهت دیگر فشار داده می شود، کاپوت را آزاد می کند تا کاملاً باز شود.

 

با یک دست کاپوت را تا انتهای آن بلند کنید. از طرف دیگر، پس از محکم کردن، فضای بین کاپوت و گریل را احساس کنید. آن را رها کنید و کاپوت را تا انتها بالا بیاورید. در صورت لزوم کاپوت را محکم کنید.

 

اگر کاپوت به خودی خود روشن بماند، خوب است. اگر اینطور نیست، به دنبال تکیه گاه کاپوت  باشید، یک میله فلزی بلند و نازک که به پایین کاپوت  یا لبه پایینی دهانه کاپوت  وصل شده است.

 

میله را پایین بیاورید یا بالا بیاورید (بسته به جایی که باشد) و انتهای آن را در شکافی که برای ثابت نگه داشتن آن در نظر گرفته شده است فرو کنید.

 

اما اگر گیر کرده باشد، چگونه کاپوت ماشین را از بیرون باز کنید؟

 

چگونه کاپوت  گیر کرده را باز کنیم؟

گاهی اوقات، کاپوت باز نمی شود، حتی زمانی که در آن را آزاد کرده باشید

 

چفت جانبی از مراحل زیر برای شل کردن کاپوت و باز کردن آن استفاده کنید.

 

مرحله 1: فشار اضافی روی کاپوت  وارد کنید. با کف دست های باز، کاپوت را به سمت پایین فشار دهید.

 

ممکن است لازم باشد به آن ضربه بزنید، اما از نیروی بیش از حد مانند مشت خود استفاده نکنید، در غیر این صورت خطر فرورفتگی کاپوت خود را دارید.

 

مرحله 2: کمک بگیرید. اگر دوستی دارید که به شما کمک کند، طرف مقابل را در خودرو رها کنید، اهرم داخلی را رها کنید و در حالی که کاپوت را بلند می‌کنید، در وضعیت باز کردن قفل نگه دارید.

 

این روش اغلب در صورتی کار می کند که قفل زنگ زده باشد یا کثیفی یا کثیفی روی آن وجود داشته باشد.

 

مرحله 3: بگذارید موتور گرم شود. هوای سرد اغلب از باز شدن کاپوت جلوگیری می کند زیرا تراکم یخ زده آن را در جای خود نگه می دارد.

 

موتور را روشن کنید تا قطعات یخ زده ذوب شوند. وقتی ماشین شما گرم شد، دوباره کاپوت را باز کنید.

 

پس از باز کردن کاپوت، قفل را تمیز کنید. همچنین ایده خوبی است که با یک مکانیک تماس بگیرید تا قفل را بررسی کند و در صورت لزوم آن را روغن کاری یا تعویض کنید.

 

هشدار: از استفاده از روان کننده به تنهایی خودداری کنید، زیرا نوع نامناسب آن می تواند سنسور اکسیژن را آلوده کند که بر عملکرد موتور شما تأثیر می گذارد.

 

باز کردن کاپوت با یک ضامن ناموفق

گاهی اوقات، چفت ممکن است به دلیل کشیده شدن یا آسیب دیدگی کار نکند.

 

مرحله 1: سعی کنید روی کاپوت  فشار وارد کنید. اگر در حالی که شخص دیگری اهرم داخلی را رها می کند، کاپوت را به سمت پایین فشار دهید، حتی اگر به درستی کار نکند، قفل ممکن است در جای خود کلیک کند.

 

اگر با این مرحله مشکل برطرف شود، کاپوت کمی بلند می شود تا بتوانید به طور معمول آن را باز کنید.

 

مرحله 2: سعی کنید کابل را بکشید. اگر اعمال فشار جواب نداد یا کسی برای کمک در دسترس ندارید، کابل متصل به اهرم داخلی را پیدا کنید و آن را بکشید. ملایم باشید و خیلی سخت نکشید.

 

اگر در این فرآیند کاپوت  باز شود، احتمالاً به این معنی است که کابل باید تعویض شود.

 

مرحله 3: سعی کنید کابل را به خوبی از گلگیر بکشید. ممکن است مجبور شوید کابل ضامن را به خوبی از طریق گلگیر در سمت راننده بکشید. گیره های گلگیر را بردارید و به خوبی به گلگیر برسید تا کابل را بگیرید و بکشید.

 

آموزش بازکردن کاپوت گیرکرده

این روش زمانی کار می کند که کابل به قفل بیرونی وصل شده باشد. اگر به هیچ وجه فشاری روی کابل احساس نمی کنید، نشان دهنده این است که کابل به قفل جلو وصل نشده است.

 

مرحله 4: ابزار رهاسازی کاپوت  را امتحان کنید. اگر همه چیز شکست خورد، می توانید از یک ابزار قلاب کوچک برای رسیدن به زیر کاپوت استفاده کنید و کابل یا چفت را بگیرید تا قفل آن را باز کنید.

 

هشدار: مطمئن شوید که موتور خنک شده است تا هنگام دست زدن به داخل آن، دست‌هایتان نسوزد.

 

اگر در پیدا کردن قفل یا اهرم کاپوت وسیله نقلیه خود مشکل دارید، یا اگر باز کردن آن دشوار یا غیرممکن است، از یک متخصص کمک بگیرید تا آن را برای شما باز کند.

 

کاپوت  در ماشین چیست؟

کاپوت خودرو که در برخی کشورها به آن کاپوت نیز می‌گویند، پوشش لولایی است که روی موتور خودروی موتور جلو قرار می‌گیرد.

 

هدف آن دسترسی به موتور برای تعمیر و نگهداری است. معمولاً از یک چفت پنهان برای نگه داشتن کاپوت استفاده می شود.

 

در انگلیسی بریتانیایی به روکش فلزی روی موتور خودرو، کاپوت می گویند. کاپوت را بلند کردم ببینم مشکل از کجاست. در انگلیسی آمریکایی به آن کاپوت  می گویند.

 

چرا به آن کاپوت ماشین می گویند؟

اصطلاح کاپوت ماشین یک اصطلاح آمریکای شمالی است که عمدتاً در آمریکا و کانادا استفاده می شود.

 

کاپوت  از کلمه انگلیسی قدیم hod گرفته شده است که به معنای کلاه، پوشش نرم برای سر است.

 

جالب توجه است که کاپوت توسط انگلیسی‌زبان‌های بریتانیایی برای اشاره به قسمت بالای پارچه‌ای ضد آب که محفظه سرنشین یک ماشین یا کالسکه را می‌پوشاند، استفاده می‌شود.

 

کاپوت برای ماشین چقدر است؟

هزینه. هزینه تعویض کاپوت  بسته به عواملی مانند برند، جنس و مقدار (در صورت خرید یک ست) متفاوت است.

 

یک کاپوت  جدید به تنهایی می تواند از 100 تا 250 دلار برای شما هزینه داشته باشد. کارگر می تواند 100 تا 250 دلار دیگر را بسته به نرخ در منطقه شما بازگرداند.

 

فروشگاه قطعات بدنه خودرو رایکا یدک

فروشگاه رایکایدک با بیش از ده سال سابقه فروش تخصصی قطعات بدنه خودرو در سال 1400 تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی کرد و بعد از اتمام طراحی سایت رایکا یدک بیش از 2000 محصول را در سایت خود ارائه  کرده است و سئو سایت این مجموعه توسط شرکت سئو فراز انجام شد .

 

فروشگاه لوازم یدکی رایکا یدک به صورت روزانه حتی ایام تعطیل آماده رسیدگی به درخواست و سفارشات مشتریان عزیز میباشد

 

تماس با فروشگاه 09120751713- 09218536962