وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گم شدن محمد اسکندری در سانحه برخورد قطار +عکس

گم شدن محمد اسکندری در سانحه برخورد قطار +عکس

گم شدن محمد اسکندری در سانحه برخورد قطار

 

چند روزی بیش از سانحه ی غمبار و هولناک برخورد دو قطار تبریز به مشهد و سمنان به مشهد با یکدیگر نمیگذرد. اتفاقی شوم که سبب مرگ  45 نفر و مصدومیت عده زیادی شد.به گزارش ایران ناز این برخورد شدید علاوه بر از ریل خارج شدن قطار سبب آتش سوزی نیز شده بود. حادثه دلخراش تصادف قطار تبريز به مشهد اتفاق دردناکي بود که دل تمام ايراني ها را لرزاند بدتر از تصادف قطار اين هست که هنوز 6 نفر از مسافران جسد هايشان پيدا نشده!

 

يکي از اين ها مهماندار قطار تبريز مشهد آقاي محمد اسکندري هست که جسدش بهد از گذشت 17 روز هنوز پيدا نشده!

 

«محمد اسکندري» مهماندار 30 ساله‌اي است که در حادثه قطار محور سمنان – دامغان مفقود شد و تا امروز که 17 روز از حادثه مي‌گذرد هيچ خبري از او نيست

 

گم شدن محمد اسکندری در سانحه برخورد قطار +عکس

صحبت هاي همسر محمد اسکندري

 

پ«اون شب خيلي ناراحت بود. اصلا حرف نمي‌زد. نشسته بود رو مبل و زل زده بود به ديوارهاي خونه. معمولا آن ساعت‌ها (8، 9 شب) تلويزيون را روشن مي‌کرد و با هم سريال تماشا مي‌کرديم يا اخبار مي‌ديديم. اما اون شب همين‌طور نشسته بود روي مبل و رفته بود تو فکر. دستش را گذاشت رو سينه‌اش و گفت: «قلبم درد مي‌کنه. حالم خوب نيست.»

 

سابقه مريضي يا نفس‌تنگي نداشت. خيال کردم همين‌جوري اين حرف‌ها را مي‌زند، بهش گفتم: «محمد اين حرف‌ها چيه مي‌زني؟ ما را هم ناراحت مي‌کني» گفت: «پريسا دلم يه جوري شده. پاشو بريم خونه آقاجون اينا». زنگ زديم خانه پدرم، خانه نبودند، ديگه خوابيديم.

 

نصف شب از خواب بيدار شدم تا به سلوا (دختر سه ساله‌مان) شير بدهم ديدم بيداره. خلاصه ساعت 6:30 صبح از خواب بيدار شد و رفت که رفت…» پريسا تک تک کلمات اين حرف‌ها را ميان هق هق‌هايي مي‌گويد که راه نفسش را بسته‌اند. «محمد اسکندري» شوهرش است.

 

پشت تلفن کلمات بريده، بريده پريسا به اشک مي‌رسد. تصوير چهره محمد در لحظه‌هاي خداحافظي جلوي چشم‌هايش است. از آخرين تماس تلفني‌شان مي‌گويد: «ساعت يازده و نيم شب تلفني با هم صحبت کرديم گفت قرار بود بروي خانه مادرت اينا، رفتي؟ گفتم آره رفتم. بعد حال سلوا را پرسيد و تلفني با هم صحبت کردند. به سلوا گفت که زود مي‌آيد.» ديگر با هم صحبت نکرديم تا اينکه ساعت 9 صبح يکي از دوست‌هايم که شوهرش در راه آهن کار مي‌کند زنگ زد و گفت که شماره محمد را مي‌خواهد تا به شوهرش بدهد. نگران شدم. شماره را دادم و با موبايلش تماس گرفتم. اما در دسترس نبود. چند ساعت بعد آقاجانم تماس گرفت و گفت که قطار محمد اينها در راه تصادف کرده. هرچه با راه آهن تماس گرفتيم خبري نشد.»

 

صداي سلوا دختربچه سه ساله محمد و پريسا پشت تلفن مي‌آيد. به زور مي‌خواهد گوشي را از مادرش بگيرد و صحبت کند. پريسا مي‌گويد: «سلوا خيلي بهانه پدرش را مي‌گيرد. محمد دقيقا روز تولد سه سالگي سلوا رفت و مفقود شد. گفته بود با کيک تولد سلوا به خانه مي‌آيد. گفت ماه صفر هم تمام مي‌شود و مي‌توانيم با هم تولد دخترمان را جشن بگيريم. قرار بود براي تولد سلوا يک کلاه قشنگ بياورد. اما حالا سلوا پشت سر هم مي‌پرسد: «مامان! بابا چرا از قطار نمياد؟»

گم شدن محمد اسکندری در سانحه برخورد قطار +عکس

 

صحبت هاي خانواده محمد اسکندري مهماندار قطار تبريز که هنوز مفقود است

 

صحبت هاي برادرش:موسي اسکندري با اشاره به حادثه قطار تبريز-مشهد، اظهار داشت: برادرم را در اين سانحه از دست داده‌ام اما هنوز خبري از پيکرش نيست تا يک خانواده را از چشم انتظاري درآورد. وي ادامه داد: هنگامي که اجساد را به پزشک قانوني تبريز انتقال دادند، هر روز به آنجا رفتم تا بلکه خبري از برادرم به دست آورم، روز آخر گفتند تنها 4 جسد باقي مانده است و اميدواريم يکي از آن‌ها محمد شما باشد اما آن قطعه‌ها هم متعلق به اشخاص ديگري بود و پيکرم برادرم شناسايي نشد.

 

برادر «محمد اسکندي» با بيان اينکه رفتار مسئولين بعد از مراسم تشييع پيکرها تغيير يافته است، عنوان کرد: تا آن هنگامي که وزرا و مسئولين بلندپايه سر صحنه بودند،دست‌اندرکاران نيز به ما جوابِ درست حسابي مي‌دادند اما اکنون پزشک قانوني به تلفن ما هم جواب نمي‌دهد،

 

مگر ما جز پيکر محمد چيز ديگري مي‌خواهيم؟ وي توضيح داد: مدام به مديريت بحران استانداري آذربايجان‌شرقي مي‌روم تا پيگير پرونده برادرم شوم اما آن‌ها مي‌گويند ديگر جسدي باقي نمانده است و ما نيز تلاش خود را براي شناسايي پيکر مفقودين مي‌کنيم.

 

آخرين باري که محمد اسکندري ديده شده

 

برادرم 10 سال سابقه‌ي فعاليت در راه‌‌آهن را داشت، اشخاص حاضر در صحنه مي‌گويند روز حادثه به منظور کمک‌رساني به مسافران وارد سالن شماره 4 شد، چندين نفر را بيرون آورد، بازهم که داخل رفت تا گرفتاران سالن شماره 5 را نجات دهد، بر وسعت و شدت حريق افزوده گرديد و بعد از آن هيچ‌کس محمد را نديد.

 

مطالب مرتبط:

 

جزئیات و تصاویر تشییع کشته های حادثه قطار تبریز مشهد + 14 عکس

 

صدای ضبط شده راننده قطار قبل از برخورد +گزارش کامل

 

واکنش شدید علی دایی به برخورد دو قطار +عکس

 

تصاویر و علت برخورد دو قطار در سمنان +فیلم