وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حافظه زنان بیشتر و بهتر از حافظه مردان!

حافظه زنان بیشتر و بهتر از حافظه مردان!
پژوهشگران انگلیسی در تحقیقات خود نشان دادند که حافظه زنان بیشتر و بهتر از حافظه مردان عمل می‌کند.
محققان دانشگاه کمبریج خبر بدی را برای مردان فراموشکار دارند: هرگز قولی به همسرتان ندهید چون آنها هرگز آن را فراموش نمی‌کنند و تا پایان عمر منتظر عملی شدن آن می‌مانند!
این محققان تاکنون با انجام تحقیقاتی بر روی چهار هزار و 500 نفر به این نتایج دست یافته اند و برای تائید بررسیهای خود قصد دارند تعداد داوطلبان را به 10 هزار نفر برسانند.
تمامی‌افراد شرکت کننده در فاز اول این تحقیقات از هر دو جنس زن و مرد بین سنین 48 تا 90 سال بودند.
نتایج این تحقیقات نشان دادن که زنان به طور متوسط آزمایشات را با 9/5 خطای کمتر نسبت به مردان انجام دادند.
همچنین این بررسیها یک پیوند محکم را میان حافظه و آموزش نشان داد به طوری که شرکت کنندگانی که تحصیلات خود را پس از 18 سالگی رها کرده بودند به طور متوسط 20 خطا کمتر از کسانی داشتند که در 16 سالگی ترک تحصیل کرده بودند.

در این تحقیقات یک تست رایانه ای با عنوان "یادگیری جفتهای متداعی کانتب" را که به طور معمول برای آزمایش حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر استفاده می‌شود به کار گرفتند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "برپایه این اطلاعات ما می‌توانیم تعیین کنیم که آیا عملکرد حافظه یک فرد نرمال است یا خیر. این اطلاعات، حافظه را برپایه سن، جنس و سطح آموزش فرد ارزیابی می‌کند.
براساس گزارش دیلی تلگراف، این تحقیقات توضیح می‌دهد که چرا مردان هرگز تاریخ مناسبتهای مهم مثل سالگرد ازدواج و روز تولد همسرشان را به یاد نمی‌آورند.
این پژوهشگران افزودند: "آقایان! به شما توصیه می‌کنیم که مراقب حرفهایی که در طول سالیان دراز به یک خانم می‌گویید باشید، چون آنها هرگز هیچ چیز را فراموش نمی‌کنند!"