وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ساخت یک اسپری برای از بین بردن حس خجالت !!

ساخت یک اسپری برای از بین بردن حس خجالت !!
دانشمندان یک اسپری بینی ساختند که می‌تواند احساس خجالت را در انسان از بین ببرد.
مطالعات محققان نشان می‌دهد هورمون اکسیتوسین که به نام هورمون عشق معرف است می‌تواند به افراد خجالتی در کنار گذاشتن این حس منفی کمک کند.
احساس خجالت تاثیر منفی زیادی روی مناسبات اجتماعی انسان‌ها می‌گذارد، اما دانشمندان معتقدند استفاده از هورمون اکسیتوسین می‌تواند در برطرف کردن این حالت و افزایش علاقه به ارتباط و گفتگو با دیگران کمک کند. هم‌چنین این هورمون می‌تواند به افرای که از کمبود‌های عاطفی شدید رنج می‌برند و علائمی مشابه با اوتیسم پیدا می‌کنند نیز کمک کننده باشد.
در حقیقت دانشمندان به دنبال فهمیدن این موضوع بودند که آیا این هورمون که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود می‌توانند میزان ارتباط ما با دیگران را افزایش دهد و ما را اجتماعی‌تر کند یا خیر.
آن‌ها مطالعه‌ای را روی 27 نفر انجام داده و برای تعدادی از آن‌ها این هورمون را تجویز کردند که از طریق اسپری‌های بینی وارد بدن می‌شد.
انجام این مطالعه نشان داد هورمون اکسیتوسین میزان علاقه و حس دلسوزی انسان‌ها نسبت به یکدیگر را افزایش می‌دهد و هم‌چنین علاقه انسان‌ها به داشتن ارتباطات اجتماعی را ارتقاء می‌بخشد.
پروفسور جنیفر بارتز از مدرسه پزشکی مونت سینای در این باره گفت: ما از قبل هم می‌دانستیم اکسیتوسین میزان درک و فهم انسان‌ها از یکدیگر را افزایش می‌دهد. این هورمون خصوصا در مورد افرادی که ارتباطات اجتماعی کافی ندارند تاثیر زیادی از خود نشان داد.