وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هتل شناور گردان در قطر که هزاران گردشگر را جذب کرده است + عکس

هتل شناور گردان در قطر که هزاران گردشگر را جذب کرده است + عکس

هتل شناور گردان در قطر که هزاران گردشگر را جذب کرده است + عکس

 

به گزارش ایران ناز هتلی لوکس و جدید در کشور قطر ساخته شده است که در نوع خود بسیار جالب و شگفت انگیز است. هتل دوستدار محیط زیست شناور در قطر، ارتقاء جایگاه سفر و گردشگری دوستدار محیط زیست را هدف قرار داده است.

 

این هتل دوستدار محیط زیست توسط استودیو طراحی معماری هایری آتاک طراحی شده و با بیش از 35 هزار متر مربع مساحت از 152 اتاق برخوردار خواهد بود. سازه دوناتی شکل عظیم این هتل با پوششی سبز احاطه شده و یک آبشار داخلی مسحور کننده با سقف شیشه ای که ظاهری شبیه گرداب دارد از دیگر ویژگی های ظاهری آن هستند.

 

پایداری هسته اصلی این پروژه را شکل می دهد و تمام جزئیات طراحی حول آن متمرکز شده اند. شکل گردابی سقف در واقع برای جمع آوری آب باران با هدف آبیاری گیاهان و موارد دیگر است، در شرایطی که پنل های خورشیدی و توربین های بادی انرژی پاک مورد نیاز هتل را تامین می کنند. حتی از جریان آب با کمک یک سامانه انرژی جزر و مدی استفاده خواهد شد. همچنین، تصفیه آب دریا و فاضلابی که هتل تولید می کند مد نظر قرار گرفته تا آسیبی به محیط زیست وارد نشود. واحدهای جداسازی زباله نیز در نظر گرفته شده تا با بازیافت موادی مانند ضایعات غذایی از آنها به عنوان کود استفاده شود.

 

این هتل از یک روش تولید انرژی سبز به نام vawtau (توربین بادی محور عمودی و چتر) استفاده می کند که به عنوان یک توربین بادی محور عمودی کار کرده و عملکردی مانند چتر آفتابی روی نوار ساحلی دارد. تا 25 کیلوات انرژی الکتریکی از هر یک از 55 ماژول vawtau قابل دریافت است که از جریان باد ناشی از اختلاف دما بین دریا و خشکی بیشترین استفاده را می کند. فضای سبز هتل نیز به تنظیم دما کمک خواهد کرد، در شرایطی که جریان هوای تازه را به طور طبیعی حفظ می کند.

 

هتل در نزدیکی ساحل و روی یک سری پلتفرم های شناور قرار می گیرد و مهمانان می توانند از طریق یک اسکله متصل به هتل، قایق، یا بالگرد به آن دسترسی داشته باشند. پلتفرم گردان هتل بسیار آرام حرکت خواهد کرد و یک چرخش کامل آن 24 ساعت طول می کشد، از این رو، مهمانان دچار مشکل نشده و می توانند از امکانات رفاهی مانند اسپا، استخر، زمین مینی گلف، و باشگاه ورزشی استفاده کنند. حرکت چرخشی توسط یک سامانه تعیین موقعیت پویا کنترل می شود که از یک سری پیشران ها و پروانه ها همانند آنچه کشتی ها را در مسیر خود نگه می دارد، تشکیل شده است.

 

یک لابی 700 متر مربعی لوکس در مرکز هتل دارای سطوح عمودی شفاف است که اجازه ورود نور طبیعی به داخل را داده و جلوه دیداری زیبایی را ایجاد می کند. هر اتاق هتل دارای بالکن مخصوص خود است و هنگام چرخش آهسته هتل چشم اندازهای مختلفی در معرض دید مهمانان قرار می گیرد.

 

ایده طرح گردابی در مرکز هتل الهام بخش ایجاد پلتفرم چرخان بوده است و همچنین این حرکت به تولید انرژی الکتریکی کمک می کند. این هتل دوستدار محیط زیست به حداقل رساندن تداخل در تعادل اکولوژیکی را از طریق عدم استفاده از سوخت های فسیلی هدف قرار داده است. بررسی ها و مطالعات فنی در زمینه ساخت این هتل ادامه دارند و استودیو طراحی معماری هایری آتاک به واقعیت تبدیل کردن آن تا سال 2025 را مد نظر دارد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره