وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دیدار دوستانه برزیل و ایران کار رؤسای جمهور

دیدار دوستانه برزیل و ایران کار رؤسای جمهور
ایران در شادی بازی بزرگ با برزیل فرو رفته است. همه این دیدار تدارکاتی را قطعی می‌دانند. فیفا بازی ایران‌ و برزیل را در تقویم خود جای می‌دهد. علی کفاشیان و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال همه چیز را قطعی می‌دانند اما به ناگهان یک نفر این وسط پیدا می‌شود و می‌گوید…
 
رودریگو پایوا سخنگوی فدراسیون فوتبال برزیل در سائوپائولو به خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید: «اعلام رسمی این بازی منوط به امضای قرارداد بین دو فدراسیون فوتبال ایران و برزیل است.» او در ادامه جمله‌ای می‌گوید که با جمله اولش در تناقض است: «برزیل بعد از بازی با ایران، قرار است یک دیدار دوستانه دیگر برگزار کند اما حریف آن هنوز مشخص نشده است.»

خراسان : رودریگو پایوا سخنگوی فدراسیون فوتبال برزیل در سائوپائولو به خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید: «اعلام رسمی این بازی منوط به امضای قرارداد بین دو فدراسیون فوتبال ایران و برزیل است.» او در ادامه جمله‌ای می‌گوید که با جمله اولش در تناقض است: «برزیل بعد از بازی با ایران، قرار است یک دیدار دوستانه دیگر برگزار کند اما حریف آن هنوز مشخص نشده است.»

در ایران بازی برزیل قطعی است. رسانه‌های مختلف از روز دوشنبه گمانه‌زنی‌های خود را در این زمینه آغاز کردند و برخی از روزنامه‌ها نوشتند، مقامات سیاسی زمینه برگزاری این دیدار دوستانه را فراهم کردند تا ترابیان سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال بگوید: «خیر، مناسبات سیاسی دخالتی در برگزاری دیدار ایران و برزیل ندارد.» اما خبرگزاری‌های برزیل دقیقا در نقطه مقابل قرار دارند. تایمز لایو در شهر‌ سائوپائولو گزارش داد، رؤسای جمهور دو کشور در برگزاری این دیدار تدارکاتی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

 
این خبرگزاری در گزارش خود آورده است، ایران و برزیل روابط سیاسی بسیار مطلوبی با هم دارند و در سفر اخیر لوئیس ایناسیو لولا داسلیوا به تهران مقدمات برگزاری این دیدار تدارکاتی فراهم شده است. ترابیان با رد این مسئله می‌گوید: «برگزاری این مسابقه تنها به واسطه این بوده که فدراسیون فوتبال برزیل متوجه نتایج خوب اخیر تیم ایران شده بود و همچنین ایجنت رسمی ما بسیار فعال عمل کرده و موفق شدیم برگزاری این بازی را نهایی کنیم.»

سؤال مهمی که وجود دارد این است؛ «تلویزیون ایران حق پخش بازی 15 مهر ماه را از اسپانسر مسابقه می‌خرد؟» ترابیان می‌گوید: «ما حتی پخش تلویزیونی این بازی را هم نداریم. صدا و سیما در حال تلاش است با خرید حق پخش این بازی، مسابقه را از تلویزیون نشان دهد.»‌‌ گفته می‌شود حق پخش این دیدار نزدیک به 6 میلیارد تومان است؛ رقمی که بی‌شک برای صدا و سیما بسیار سنگین خواهد بود.

 
ترابیان این موضوع را تکذیب می‌کند: «متأسفانه بعضی افراد با مطرح کردن این‌گونه مباحث، قصد دارند ارزش کار زیبای فدراسیون فوتبال را پایین بیاورند. به‌طور حتم مسئولان صدا و‌سیما مذاکراتی را با این شرکت انجام‌ خواهند داد و این بازی را به‌طور مستقیم پخش می‌کنند.»‌

 حسین ذکایی دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش سازمان صداوسیما هم با تأیید حرف‌های ترابیان می‌گوید: «تاکنون حق پخش تلویزیونی دیدار تیم‌های ایران و برزیل اعلام نشده است. باید مذاکرات را با فدراسیون انجام دهیم و هم اکنون نمی‌توانیم در مورد این موضوع تصمیم بگیریم.»