وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مجسمه آمن هوتپ سوم در مصر کشف شد

مجسمه آمن هوتپ سوم در مصر کشف شد
به گزارش میراث آریا، به گفته مسئولان مصری، نیم تنه بالایی مجسمه جد «توتنخ آمون» در شهر «الاقصر» كشف شده است.كاوش‌های طولانی‌مدت در سایت بزرگ «الاقصر» در نهایت به كشف مجسمه «آمن هوتپ سوم» منتهی شد.
 
باستان‌شناسان قسمت‌هایی از یک مجسمه گرانیتی سه‌هزارساله‌ را کشف کردند که متعلق به «آمن هوتپ سوم»، فرعون قدرتمند مصر باستان بوده است.
«آمن هوتپ سوم» كه تا سال 1325 قبل از میلاد مسیح زندگی می‌كرد فرعونی به نسبت میانه رو بود.دوران فرمانروایی «آمن هوتپ سوم» دوران ثروت و رونق مصر باستان بوده و پروژه‌های ساختمانی عظیمی در آن زمان انجام شده است .
 
او پدر «آمن هوتپ پنجم» معروف به «آخناتون» و پدر بزرگ «توتنخ آمون» بوده است. «زاهی هاواس»، رئیس شورای عالی عتیقه جات مصرمی گوید: «این مجسمه در ورودی شمالی معبد آمن هوتپ سوم کشف شد و فرعون را در حالی که روی تخت سلطنتی همراه با آمون نشسته است، نشان می‌دهد.
 
نیمی از سنگ گرانیت قرمز رنگی که بخش فوقانی مجسمه را تشکیل می‌دهد پیش‌تر در معبد تدفینی آمن هوتپ در شهر جنوبی الاقصر کشف شده بود.»
این نیم‌تنه كه حدود 130 سانتی متر ارتفاع و 95 سانتی متر پهنا دارد و به‌دلیل نمایش جزئیات ظاهری «آمن هوتپ» به صورت واضح، به مجسمه‌ای خارق العاده تبدیل شده است.باستان‌شناسان بر این باورند که اندازه کامل مجسمه آمن هوتپ سوم ارتفاعی نزدیک به سه متر داشته باشد.
 
در چند سال اخیر و در کاوش‌های باستان‌شناسان در نقاط مختلف مصر، مجسمه‌های گوناگونی از این فرعون کشف شد که جدیدترین آن کشف مجسمه‌ای گرانیتی از وی در کرانه باختری «الاقصر» بوده است.