وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

5 فیلتر برای ورود نمایندگان به مجلس

5 فیلتر برای ورود نمایندگان به مجلس
جاسم ساعدی نماینده شوش با بیان اینکه برای ورود کاندیداهای نمایندگی مجلس، حداقل پنج فیلتر وجود دارد، به ایسنا گفت:‌ معمولا افرادی برای نمایندگی مجلس کاندیدا می‌شوند که این لیاقت را در خود می‌بینند؛ هیات‌های نظارت‌ شهرستان و استان و هیات‌های اجرایی از میان آنها افرادی را که صلاحیت لازم را داشته باشند، گزینش می‌کنند. سپس انتخابات به طور دقیق برگزار می‌شود و همچنین شورای نگهبان بر موضوع صلاحیت افراد و نیز انتخابات نظر خود را اعلام می‌کند.

وی افزود:‌ پس از ورود منتخبان مردم به مجلس، مجلس نیز باید به اعتبارنامه‌ی آنها رای دهد، یعنی بدین ترتیب حداقل پنج عقبه برای ورود نمایندگان به مجلس وجود دارد در نتیجه تمام کسانی که در همه دوره‌ها وارد مجلس شده‌اند از همه این فیلترها گذشته و مورد بررسی دقیق قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، البته ممکن است در کار برخی از افراد ایرادی وجود داشته باشد ولی نمی‌توان عنوان نامحرم را به چنین فرد یا افرادی اطلاق کرد.

ساعدی با بیان اینکه انسان جایزالخطا است، به طرح نظارت مجلس بر مجلس و لزوم اجرای آن اشاره کرد و گفت:‌ هیات رییسه مجلس اصرار دارد که نظارت دقیقی بر عملکرد نمایندگان باشد، البته این به معنای محدود کردن نماینده نیست بلکه معتقد هستیم علاوه بر نظارت دقیق باید امکانات بیشتری برای ایفای وظایف نمایندگی در اختیار نماینده قرار دهیم تا همین موضوع باعث جلوگیری از لغزش نمایندگان شود.

این عضو هیات رییسه مجلس خاطر نشان کرد:‌ می‌خواهیم به همه بگوییم که اگر مجلس در راس امور است خود لیاقت دارد که خود را اداره کند و اگر در برخی افراد لغزش کوچکی وجود داشته باشد می‌توان به او تذکر داده و آن را اصلاح کنیم.