وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

7 ابزاری که بدون آنها نمیتوانید زندگی کرد !!

7 ابزاری که بدون آنها نمیتوانید زندگی کرد !!
با اشاره به تمامی تجهیزات الکترونیکی که به تازگی به جهان معرفی شده اند به ویژه iPad اپل، هفت ابزار بنیادین که به اندازه ای با روزمرگی انسانها گره خورده اند و ادامه زندگی بدون آنها غیرممکن خواهد بود معرفی شدند.

تنها زمان می تواند از میان انبوهی از نوآوری ها و تجهیزات جدیدی که وارد زندگی انسان شده اند، انواع گوشی های هوشمند، سیستمهای موقعیت یاب، فناوری های ارتباطاتی و تصویری و … تاثیرگذارترین ها را انتخاب کند، اما در اصل نوآوری هایی که به صورت بنیادین شیوه زندگی، شیوه کار و بازی بشر را متحول ساخته اند اساسی ترین این تجهیزات و نوآوری ها به شمار می روند.

با در نظر گرفتن تمامی ابداعات جدید عصر حاضر که جدیدترین و جنجالی ترین آنها تبلت iPad شرکت اپل بوده است به هفت ابزار مهم که پس از ابداع تحولی عظیم را در زندگی انسان به وجود آورده اند به شکلی که اکنون زندگی بدون آنها امکان پذیر نخواهد بود، اشاره خواهد شد.

چاپ:

نسخه آغازین دستگاه چاپ بسیار عظیم بود اما توانست تحولی عظیم تر را در تکنیکهای آموزشی و تحصیلی به وجود آورد. در حدود سال 1450 یوهانس گوتنبرگ طلاساز آلمانی با وارد آوردن فشار به سطح با کمک دستهای خود توانست صنعت چاپ را متحول سازد. وی با الهام از دستگاهی که در آن زمان برای گرفتن آب انگور مورد استفاده قرار می گرفت، ماشینی در ابعاد یک میز بزرگ ساخت که به هزاران حروف متحرک فلزی مجهز بود تا بتوان با سرعتی بالا و هزینه ای کم متنهای مختلف را کپی کرد.

دوربین عکاسی:

"جورج ایستمن" در سال 1888 با ساختن دوربینهای کداک عکاسی را در اختیار عموم قرار داد. در ابتدا با استفاده از این دوربینها افراد می توانستند واقعیت را در قاب عکسها ثابت کنند اما 100 سال بعد با پیشرفت دوربینهای دیجیتال عکاسی بیشتر از همیشه در دسترس همه قرار گرفت. اکنون تقریبا تمامی تلفنهای همراه به یک دوربین مجهزند و دوربینهای ارزان قیمت فیلمبرداری امکان ثبت تصاویر متحرک را نیز برای همه فراهم آورده است.

رادیو:

زمانی که "گوگلیلمو مارکونی" در سال 1901 سیستم رادیو تلگراف خود را به ثبت رساند، امیدوار بود روزی بتواند از آن در ارائه سیستم وایرلسی برای ارتباطات استفاده کند اما در دهه 1920 پخش رادیویی موسیقی و اخبار عصر جدیدی را زمینه رسانه های ارتباط جمعی به جهان معرفی کرد به صورتی که اکنون نبود رادیو و امواج آن می تواند زندگی بشر را فلج سازد.

تلویزیون:

تقریبا 20 سال پس از رادیو، تلویزیون در دهه 1930 و 40 تحولی دیگر را در زندگی بشر القا کرد و توانست تمامی جنبه های زندگی را تغییر دهد. با وجود انتقاداتی که برای بی تحرکی و القای خشونت به زندگی به این ابزار وارد شده است، جایگاه تلویزیون در زندگی انسانها هیچ تغییری نکرده و مستحکم تر نیز شده است.

رایانه:

در روزگاران قدیم، رایانه ها در ابعاد یک اتاق بزرگ بودند و در واقع اولین رایانه خانگی در سال 1981 با قیمت هزار و 600 دلار توسط آی بی ام ارائه شد. از آن زمان به بعد فرایند کوچکتر شدن و قدرتمندتر شدن رایانه ها آغاز و منجر به تولید لپ تاپها، تبلتها، لوحها و تلفنهای هوشمند شد. آمارها نشان می دهند تا سال 2007 در سرتاسر جهان 230 میلیون رایانه خانگی مورد استفاده قرار می گرفته است.

تلفن‌های هوشمند:

در ادامه روند کوچک تر و قابل حمل تر ساختن ریانه ها و تلفنهای همراه، آی بی ام در سال 1993 اولین تلفن هوشمند جهان را با نام "سیمون" ارائه کرد که از صفحه کلیدی لمسی و توانایی ارسال و دریافت فکس و نامه های الکترونیک برخوردار بود. پس از آن در دهه اول قرن 21 نامهایی مانند بلک بری و آی فن ظهور کردند و به تدریج وارد شدن امکاناتی مانند دسترسی آسان به اینترنت، سایتهای اجتماعی، ارسال و دریافت پیامهای الکترونیکی و دیگر کاربردها باعث شد تلفنهای همراه عادی به آرامی به تجهیزاتی قدیمی تبدیل شده و به دست فراموشی سپرده شوند.

کتاب‌خوان‌های الکترونیکی:

این تجهیزات نو ظهور توانسته اند بار دیگر توجه بسیاری از افراد را به مطالعه متمرکز کنند زیرا آمارها نشان می دهد امکانات اتصال به اینترنت این تجهیزات باعث شده است نیمی از کاربران کتابخوانهای الکترونیکی بیشتر به مطالعه روزنامه، کتاب و مجلات بپردازند. در حال حاضر بیش از 10 درصد از افراد در جهان از کتابخوانهای الکترونیکی استفاده می کنند، تجهیزاتی که دیدگاه انسان را نسبت به استفاده از رسانه ها متحول ساخته اند.