وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا برخی از دختر‌ها فرار می‌کنند؟

چرا برخی از دختر‌ها فرار می‌کنند؟
دخترانی که از خانه می‌گریزند در نهایت به توزیع مواد مخدر، دزدی، فساد و فحشا رو می‌آورند و در برخی موارد برای خارج کردن اعضای بدنشان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

فرار کودکان و نوجوانان از خانه یکی از معضلات فعلی جوامع مختلف از جمله کشور ما می‌باشد.

دختر فراری، دختری است که به دلایل مختلف از قبیل دلایل فردی (اختلالات شخصیتی و روانی)، خانوادگی (طلاق، جدایی، اختلاف خانوادگی)، فقر و دلایل اجتماعی برای رهایی از وضع موجود و بدون پیش‌بینی وضع آینده از خانه فرار کند و با احساس بیگانگی میان خود و خانواده در پی محرم و همدلی می‌گردد تا او را بفهمد.

این پدیده در واقع نوعی واکنش نسبت به شرایط است که از نظر فرد، نامساعد،غیر قابل تحمل و بعضاً تغییر ناپذیر است. دختران فراری اقدام شان را نوعی اعتراض دانسته و خود را قربانی روابط ناسالم در خانواده‌ها و فراموش شده جامعه می‌دانند. فرار دختران از خانه اگرچه در نگاه اول پدیده‌ای فردی است اما با توجه به پیامدهای سوء آن که در نظم اجتماعی اختلال و آشفتگی ایجاد می‌کند، منشأ بسیاری از رفتارهای ضد اجتماعی و انحرافی می‌شود.

دختران فراری به دلیل شرایط خاص خود مورد انواع سوء‌استفاده و آزارها قرار می‌گیرند و در نتیجه زمینه را برای پیدایش و افزایش باندهای جنایتکاری که این دختران را مورد استثمار و بهره کشی قرار می‌دهند، فراهم می‌سازند. بررسی‌ها نشان می‌دهد متأسفانه حدود 90 درصد دختران فراری به فحشا آلوده می‌شوند. این در حالی است که روابط سرد خانوادگی بویژه میان مادر و دختر نقش جدی و مهم در فرار دختران دارد. یکی از مهمترین علل ترک خانه به ویژه از سوی دختران نیز به خانواده‌های نابسامان باز می‌گردد.

اعتیاد والدین، انحراف آنها یا ازدواج مجدد و زندگی با نامادری یا ناپدری، بی توجهی والدین به دوران حساس بلوغ، مخالفت آنها با ازدواج دختر با فرد مورد علاقه اش،ناامنی و خطر تجاوز از سوی نزدیکان در خانواده نیز از دیگر علل ترک خانه توسط دختران است. تأخیر در سن ازدواج، مهاجرت از شهرهای کوچک به بزرگ، اختلالات روانی، رفتاری یا شخصیتی، دوستی با افراد ناباب، بی‌سرپرستی و تنهایی دختر، بدسرپرستی (‌دخترانی که والدین آنها مشکل اخلاقی دارند)، خودباختگی فرهنگی و غیره نیز از دیگر عوامل فرار دختران از خانواده است.

دخترانی که از خانه می‌گریزند در نهایت به توزیع مواد مخدر، دزدی، فساد و فحشا رو می‌آورند و در برخی موارد برای خارج کردن اعضای بدنشان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. در این میان استفاده از توان صدا و سیما و رسانه‌های ارتباطی برای بهینه‌سازی هنجارهای ارزشی و مبارزه با ناهنجاری‌ها، از راهکارهای مهم مبارزه با این معضل است.