وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جاسوسی جدید و پیشرفته از حجاج بیت الله الحرام

جاسوسی جدید و پیشرفته از حجاج بیت الله الحرام
همزمان با موسم حج سرویس های امنیتی عربستان سعودی با کمک واحدهای امر به معروف و نهی ز منکر روحانیون وهابی و برخی از واحدهای بازرسی ادارات این کشور، رفتارها و واکنش های سیاسی حجاج بیت الله الحرام را مخفیانه زیر نظر گرفته اند.
به گزارش جهان، به نقل از منابع رسانه ای کویت، جاسوسی از حجاج که از چند سال قبل در عربستان سعودی بصورت کنترل شده آغاز شده، در سال های اخیر با بکارگیری شیوه های جدید جاسوسی شکل تازه ای به خود گرفته است.
این گزارش می افزاید: عمده توجهات نیروهای امنیتی عربستان متوجه زائران شیعه است که در این بین کنترل و جاسوسی از حاجیان شیعه لبنانی با خواست کشورهایی همچون آمریکا شدت بیشتری دارد.
سازمان استخبارات عربستان برای کنترل بیشتر حجاج و جلوگیری از نشر معارف حقیقی اسلام با سازمان های امنیتی مصر، بحرین، امارات متحده عربی، کویت و پاکستان همکاری بیشتری دارد.
منابع رسانه ای در کویت گزارش می دهند آمریکا از عربستان سعودی خواسته است در مراسم حج امسال نیروهای تندرو سنی و سلفی که با القاعده در ارتباط هستن را بیش از پیش زیر نظر بگیرند.

این گزارش می افزاید: آمریکا بشدت بدنبال حلقه معنوی و آمران روحانی وهابی تشکیلات القاعده در شبه جزیره عربستان بویژه در یمن است.

از سوی دیگر دامنه جاسوسی ها حتی متوجه زنان حاجیه نیز گردیده است و آنها نیز از شنود مأموران عربستان مصون نیستند.
بنابراین گزارش زائران ایرانی همچنان یکی از کانون های توجه سرویس های امنیتی عربستان هستند، همچنین عربستان نگران جمع آوری کمکهای مالی در موسم حج برای القاعده هستند.
آمریکا از عربستان خواسته است در حج  سال جاری کنترل بیشتری بر روی حجاج کشورهای مغرب  عربی و شمال و شرق آفریقا بویژه حاجیان جوان و روحانی آنها داشته باشد. اتباع آمریکایی و اروپایی که اصالت عربی و پاکستانی دارند نیز از حلقه دید مأموران سعودی به ور نمانده اند که دلیل عمده آن به حساسیت های آمریکا برمی گردد.