وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خطر انقراض نسل اسب های آبی

خطر انقراض نسل اسب های آبی
اسب‌های دریایی،‌ موجودات دوست‌داشتنی هستند که متاسفانه خیلی هم نادرند. در آسیا از اسب‌های دریایی به عنوان حیوان خانگی، سوغات و دارو استفاده می‌کنند. در نتیجه شکار بی‌رویه، اسب‌های دریایی به شدت در معرض انقراض قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، وقتی بچه اسب دریایی متولد می‌شود، تمام مسئولیت زندگی بر عهده خودش است. اغلب نوزادان به بزرگسالی نمی‌رسند. بسیاری از آن‌ها شکار می‌شوند. به گفته محققین، از هر هزار نوزاد اسب دریایی، تنها یکی شانس رسیدن به بزرگسالی را دارد.

با این حال بر اساس گزارشی که وایرد منتشر کرده، محققین موسسه اسب دریایی تراست بالاخره موفق شدند بعد از مدت‌ها تلاش و جستجو،‌ یک نوزاد اسب دریایی 4 سانتی‌متری را در حالی که به علف‌های دریایی چسبیده بود پیدا کنند. آن‌ها فقط فرصت کردند که این موجود کوچک را اندازه بگیرند و این عکس را هم از او بگیرند، ‌قبل از این که نوزاد در میان آب‌ها ناپدید شود.

معمولا اولین هفته‌های زندگی نوزادان اسب آبی در لایه پلانکتونی روی سطح آب دریا می‌گذرد.

چنان که گفته شد،‌ اسب‌های دریایی به شدت در خطر انقراض هستند. هر ساله در آسیا در حدود 20 میلیون از این موجود دوست‌داشتنی شکار می‌شود و در درمان بیماری‌های مختلفی مانند آسم، ناتوانی جنسی، بیماری‌های تیروئید، استخوان‌های شکسته و بیماری‌های قلبی به کار می‌رود.