وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

موهایی جذاب و خیره‌کننده با این سه محصول

موهایی جذاب و خیره‌کننده با این سه محصول

موهایی جذاب و خیره‌کننده با این سه محصول

 

موها تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد و این موضوع به خصوص در مورد زنان بیش از پیش حائز اهمیت است.

 

برای اینکه همواره در هر سنی از موهای درخشان و سالم برخوردار باشید باید در روتین‌های مراقبت از مو خود بازنگری کرده و نواقص موجود در آن را برطرف کنید.

 

موهایی جذاب و خیره‌کننده با این سه محصول

 

علاوه بر این حتما بارها و بارها در خصوص اهمیت داشتن یک رژیم غذایی اصولی و سبک زندگی سالم برای حفظ و بهبود سلامتی و شادابی پوست و مو توصیه‌هایی را خوانده یا شنیده‌اید.

 

امروزه محصولات مراقبت از موی بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که هر فرد با توجه به شرایط موهای سر و همچنین نیازهایی که دارد می‌تواند یک یا چند مورد از آنها را به کار ببرد.

 

بسیاری از خانم‌ها برای ایجاد تنوع در ظاهرشان و همچنین افزایش جذابیت موهای خود به سراغ رنگ مو می‌رود. اما باید بدانید که برای داشتن موهایی زیبا ابتدا باید سلامتی آنها را حفظ کنید.

 

در این زمینه محصولات کاربردی مختلفی نظیر سرم مو و ماسک مو نیز در بازار وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها آسیب‌های وارد شده به موهایتان را کاهش دهید.

 

آیا استفاده از ماسک مو لازم است؟

اکثر خانم‌ها به خصوص جوان‌تر به خوبی با ماسک صورت و خواص آن آشنایی دارند اما متاسفانه وقتی صحبت از ماسک مو می‌شود بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند دقیقا با چه محصولی طرف هستند و یا اصلا استفاده از این محصول دردی از دردهای آنها دوا خواهد کرد یا نه!

 

خب برای این دسته از خانم‌ها باید بگوییم که ماسک مو در واقع شباهت زیادی به نرم کننده‌ها و ترمیم کننده‌ها مو داشته و تفاوت اصلی آنها در این است که ماسک‌های مو عموما محصولاتی درمانی محسوب می‌شوند.

 

این محصول علاوه بر خواص نرم کنندگی باعث تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده نیز می‌شود.

 

ماسک مو نرم کننده‌های عمیقی هستند که حاوی تمامی مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌های ضروری برای تارهای مو بوده و با استفاده از آنها می‌توانید شاهد رشد سریع‌تر موها و همچنین بهبود مشکلاتی نظیر نازکی، شکنندگی، مو خوره، بد حالتی و شوره باشید.

 

ماسک‌های مو برای درمان موهای رنگ شده، متعادل سازی چربی کف سر و جلوگیری از ایجاد شوره موثر بوده و معمولا توصیه می‌شود هفته‌ای 1 الی 2 بار پس از شامپو از آنها استفاده کنید.

 

انواع ماسک مو

 

موهایی جذاب و خیره‌کننده با این سه محصول

 

برندهای مختلف انواع ماسک‌های مو با خواص درمانی مختلف را به بازار عرضه می‌کنند. ماسک‌های مو داخل حمام، بیرون حمام، ماسک‌های مو با مواد موثر و عصاره گیاهان و میوه‌ها از جمله مواردی هستند که می‌توانید در بازار پیدا کنید.

 

بسیاری از متخصصین پوست و مو سنین جوانی را بهترین زمان برای آغاز روند مراقبت سفت و سخت از موها می‌دانند.

 

به لطف وجود ویتامین‌های E، A و C که معمولا در اکثر ماسک‌های مو تولید شده توسط برندهای معتبر وجود دارند، فرد با استفاده از این محصولات می‌تواند خشکی، کدری، بد حالتی و نازک شدن موهایش را کاهش داده و به افزایش سلامت و درخشندگی موهای خود کمک کند.

 

چه ماسک‌های مخصوص حمام و چه آنهایی که خارج از حمام نیز قابل استفاده هستند عملکرد بسیار خوبی داشته و طرز استفاده از آنها نیز بسیار ساده است.

 

با رنگ مو و انواع آن آشنا شوید

در هر سنی که باشید بدون شک هر از گاهی وسوسه می‌شوید تا در رنگ موهای خود مقداری تنوع ایجاد کنید! در واقع رنگ مو یکی از جذاب‌ترین کارهاییست که خانم‌ها می‌توانند برای تغییر ظاهر و افزایش زیبایی خود به سراغ آن بروند.

 

رنگ مو فرآورده‌ای شیمیایی است که نخستین بار در سال 1909 توسط یک شیمیدان فرانسوی تولید و به بازار عرضه شد. امروزه رنگ مو توسط بیش از 75 درصد زنان جهان مورد استفاده قرار گرفته و جالب اینکه حتی آقایان نیز رفته رفته گرایش بیشتری به رنگ کردن موهای خود پیدا کرده‌اند.

 

بخش عمده‌ای از ساختار موها را کراتین تشکیل می‌دهد. این پروتئین در سایر قسمت‌های بدن از جمله پوست و ناخن انگشتان نیز یافت می‌شود.

 

اما رنگ طبیعی تارهای مو که هر روز شاهدش هستید بستگی به نسبت و مقدار دو پروتئین دیگر تحت یوملانین و فئوملانین خواهد داشت. رنگ‌های شیمیایی مو با نفوذ به درون ساقه موها باعث ایجاد تغییراتی در رنگ مو می‌شود.

 

چند نوع رنگ مو داریم؟

رنگ‌های مو اساسا به سه دسته موقت، نیمه دائمی و دائمی تقسیم می‌شوند. رنگ‌های گیاهی نظیر حنا که از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته و هنوز هم در بسیاری از خانواده‌ها به عنوان یک تقویت کننده عالی مو به کار می‌رود جزو رنگ‌های نیمه موقتی محسوب می‌شوند.

 

علاوه بر این، رنگ‌‌های موقتی امروزه در قالب انواع شامپو به بازار عرضه شده و نحوه استفاده از آنها بسیار ساده است. اثر این محصولات معمولا طی چند روز و یا با چند بار شستشو از بین خواهد رفت.

 

برخی خانم‌ها صرفا تمایل دارند موهایشان را یک یا دو درجه روشن‌تر کنند و به همین دلیل به سراغ روشن‌ کننده‌های مو می‌روند.

 

در نهایت رنگ‌های مو دائمی که حرفه‌ای‌ترین نوع رنگ موها نیز محسوب می‌شوند با ایجاد تغییراتی بر روی لایه خارجی کوتیکول ساقه مو، به درون مو نفوذ کرده و رنگ آن را به رنگ دلخواه فرد تغییر می‌دهند.

 

تا زمانی که موهای جدید در نیایند و یا موهای فعلی بلندتر نشوند شما می‌توانید رنگ موی جدید را بر روی سر خود شاهد باشید! علاوه بر این محصولات جانبی دیگری وجود دارند که آرایشگران برای رنگساژ کردن، رنگ کردن ابروها، مش و هایلایت و یا روشن کردن رنگ ریشه مو از آنها استفاده می‌کنند.

 

سرم مو؛ محصولی مراقبتی با اثری جادویی

 

موهایی جذاب و خیره‌کننده با این سه محصول

 

سرم‌های مو محصولات مراقبتی با خواص بسیار کاربردی و مهم هستند که معمولا در دو حالت محلول یا جامد تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

 

سیلیکون در واقع اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده سرم مو است که بسیاری از آن به عنوان ترکیب جادویی برای مراقبت از موهای سر یاد می‌کنند. این ماده باعث افزایش نرمی، درخشندگی و ترمیم موهای آسیب دیده شده و از وز شدن و خشکی موهایتان جلوگیری می‌کند.

 

اما آیا با خواص سرم مو آشنایی دارید؟ بسیاری از مشاوران با تجربه و حرفه‌ای و همچنین متخصصین زیبایی به خانم‌هایی که به دنبال افزایش نرمی و درخشندگی موهایشان هستند، استفاده از سرم‌های مو را توصیه می‌کنند.

 

سرم‌های مو به خوبی قادرند از آسیب‌هایی که در اثر عوامل محیطی و شیمیایی نظیر آلودگی هوا، اشعه ماورابنفش خورشید، کمبود رطوبت و خشکی مو، رنگ کردن، سشوار و اتو کشیدن برای موها ایجاد می‌شوند جلوگیری نموده و به حفظ لطافت و زیبایی و افزایش درخشندگی کمک شایانی می‌کند.

 

سرم مو چه تفاوتی با ماسک مو دارد؟

از آنجایی که سرم مو معمولا بعد از حمام و آبکشی موها مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند این تفاوت اصلی سرم‌های مو با ماسک مو است.

 

باید بگوییم که این باور غلط بوده و امروزه تعداد زیادی از برندها ماسک‌های مو فاقد مواد شیمیایی مضر را به بازار عرضه کرده‌اند که نیازی به آبکشی نداشته و به راحتی می‌توانید پس از حمام از آنها استفاده کنید.

 

ماسک مو معمولا برای ترمیم و تقویت‌ موهای آسیب دیده و خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند و خاصیت درمانی دارند. اما سرم مو اغلب به عنوان یک محصولا زینتی و آرایشی محسوب شده و بسیاری از خانم‌ها برای افزایش شفافیت و درخشندگی و همچنین محافظت از موهایشان به سراغ این محصول می‌روند.

 

در واقع سرم مو اگرچه تا حدودی می‌تواند خشکی و آسیب‌های مو را کاهش دهد اما این اثرات بدون شک در ماسک‌های مو با کیفیت و مرغوب بیشتر قابل لمس خواهد بود.