وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاثیر گوجه فرنگی بر زیبایی پوست (+ ماسک ویژه)

تاثیر گوجه فرنگی بر زیبایی پوست (+ ماسک ویژه)
گوجه فرنگی به علت داشتن ویتامین C و پتاسیم زیاد در تنگ كردن منافذ پوست مؤثر است و این ماسک ویژه مخصوص پوستهای چرب دارای منافذ باز است.
گوجه فرنگی به علت دارا بودن ویتامینهای K , A ,B ,C  و مواد معدنی مانند کلسیم ، فسفر و آهن در تامین انرژی و تقویت بدن نقش موثری ایفامی کند.
همچنین این سبزی مفید یکی از مهم ترین منابع ویتامین A می ‌باشد. لذا در تقویت بینایی،  تقویت و سلامتی پوست و رشد و نمو استخوان‌ها ضروری است.
 گوجه ‌فرنگی سرشار از ویتامین‌های B1  و B2  می ‌باشد؛ از این جهت در تسکین دردهای عصبی  تجویز می ‌شود.
مصرف گوجه ‌فرنگی نیرو و نشاط می ‌بخشد .
برای تمیز کردن خون باید از آب گوجه فرنگی و کرفس به نسبت مساوی و به مقدار 3 فنجان در روز، قبل از غذا و به مدت 3 هفته استفاده کرد و این خود تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و شفافیت پوست خواهد داشت.
 گوجه ‌فرنگی بعد از لیموترش بیش از سایرمیوه‌ها ویتامین C داشته و مقدار زیادی فسفر،آهن، سیلیس و کلسیم دارد.گوجه فرنگی گرچه دارای اسید سیتریک است، اما بدن را قلیایی می‌‌کند.
این گیاه، درمانی برای پوستهای کک و مکی است و اگر پوست شما کک و مک  دارد، هر روز آن رابا آب گوجه فرنگی  تمیز کنید. کم کم کک و مک ‌ها را از بین خواهد ‌برد.
از آنجایی که خوردن آن ضد افسردگی و آرام بخش درد های عصبی است در نتیجه به زیبایی و شفاف ساختن پوست نیز کمک خواهد کرد.
گوجه فرنگی بر روی بعضی از انواع پوستها آلرژی زا بوده و ممکن است استفاده ی موضعی از آن ایجاد حساسیت در پوستهای حساس  و خشک کند بنابر این ماسک ویژه ای که در اینجا ارائه می شود مخصوص پوستهای چربی است که نسبت به گوجه فرنگی حساسیت نداشته و استفاده ی موضعی از آن آنها را دچار مشکل نسازد.
 
ماسک ویژه گوجه فرنگی مخصوص پوستهای چرب :
یك قاشق غذاخوری عرق نعناع + نصف قاشق غذاخوری خمیر ترش خشك + ۲ عدد گوجه فرنگی + یك قاشق غذاخوری آبلیمو ی تازه

ابتدا گوجه فرنگی را با رنده ی ریز رنده كنید تا پوست آن کاملا جداشود، سپس عرق نعناع و خمیر ترش را به آن اضافه كرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید . در پایان آبلیموی تازه را به آنها اضافه كرده و خوب به هم بزنید،  ازاین مخلوط یك لایه نازك روی صورت قرار  دهید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر كنید، سپس ماسك را با پنبه برداشته و پوست را با آب سرد و خنک شستشو دهید.

گوجه فرنگی به علت داشتن ویتامین C و پتاسیم زیاد در تنگ كردن منافذ پوست نیز مؤثر است. این ماسک برای کسانی که منافذ پوستی باز دارند یسیار مناسب است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره