وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رابطه دود سیگار و سن انسان

رابطه دود سیگار و سن انسان
دود سیگار روی سن بلوغ موثر است
زنانی که در طی دوره بارداری خود شدیدا سیگار می‌کشند صاحب دخترانی می‌شوند که زودتر بالغ می‌شوند.

راسخون:  دکتر گیل ویندهام از دپارتمان سلامت عمومی کالیفرنیا در این باره گفت: دختران مادرانی که هر روز حداقل 10 سیگار در طی دوره بارداری می‌کشند 3 تا 4 ماه زودتر از مادران غیر سیگاری بلوغ را تجربه می‌کنند. البته شاید این چند ماه چندان مهم به نظر نرسد اما در مقیاس بزرگ و زمانی که این حالت روی تعداد زیادی از دختران اتفاق بیفتد می‌تواند مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کند.

مطالعات قبلی هم نشان داده بود دخترانی که زودتر از موعد طبیعی خود بلوغ را تجربه می‌کنند مشکلات سلامت بیش‌تری در زندگی آینده خود خواهند داشت. برای مثال نروژی‌ها متوجه شدند دخترانی که قبل از سن 12 سالگی به سن بلوغ می‌رسند با احتمال بیش‌تری نسبت به دخترانی که در 14 سالگی بلوغ را تجربه کرده‌‌اند مرگ زودرس را تجربه می‌کنند.

بلوغ زودرس می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به بیماری‌های قلبی، سرطان سینه و حتی مشکلات تنفسی مانند آسم اشاره کرد.
 دکتر آنشو شرستا از دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت: بلوغ زودرس باعث می‌شود فعالیت جنسی زودتر آغاز شود و علاوه بر آن احتمال کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی نیز افزایش پیدا می‌کند.

در حین این تحقیقات دانشمندان مطالعاتی را روی 13 هزار و 815 زن باردار در بین سال‌های 1984 تا 1987 انجام دادند و میزان سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی را بررسی کردند. در سال 2005 دانشمندان تحقیقات دیگری روی فرزندان این مادران انجام دادند و زمان رسیدن به بلوغ را در آن‌ها بررسی کردند. در این مطالعات مشخص شد زنانی که بیش از 10 سیگار در طول دوره بارداری می‌کشند باعث می‌شوند دخترانشان زودتر به سن بلوغ برسند.

سیگار کشیدن می‌تواند تعادل هورمونی را در نوزادان دچار تغییر کند که این عامل در نهایت می‌تواند سن بلوغ دختران را تغییر دهد.

نوشیدن مشروبات الکلی در طول دوره بارداری می‌تواند مشکلات دیگری برای نوزادان به همراه داشته باشد که نواقص مادرزادی و مشکلات ذهنی می‌تواند به عنوان بخشی از آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.