وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مصرف پوست مرغ باعث موهای زائد می شود؟!

مصرف پوست مرغ باعث موهای زائد می شود؟!
گفته می شود پوست مرغ را قبل از مصرف حتما جدا کنید،آیا پوست مرغ باعث موی زائد می شود؟
یك فوق تخصص بیماری‌های غدد گفت: مصرف پوست مرغ موجب افزایش موهای زائد نمی‌شود به دلیل اینكه امروزه در طیور از هورمون‌های مشابه تستسترون كمتر استفاده می‌شود. محسن خوش‌نیت افزود: كندن مو و تراشیدن مو در افزایش مو و زبری آنها تأثیری ندارد. وی گفت: با روش‌های مختلف امروزه موها را می‌زدایند و تعداد موها و ضخامت آنها افزایش پیدا نمی‌كند.

این فوق تخصص غدد افزود: ممكن است به مرور زمان موها ازدیاد پیدا كند كه علت این امر می‌تواند اختلالات هورمونی باشد كه در بدن وجود دارد و موجب می‌شود تعداد این موها به تدریج زیاد، خشن و زبر شود. خوش‌نیت گفت:‌ در چنین حالتی اگر فرد موها را از بین نبرد این اتفاق می‌افتد چون در هر حال این اختلال هورمونی در بدن آغاز شده است و در حال پیشرفت است.

وی اضافه كرد:‌ یك باور دیگر در بین بسیاری از افراد وجود دارد كه مصرف پوست مرغ موجب افزایش موهای زائد می‌شود كه این باور صحیح نیست و هنوز اثبات نشده است. امروزه در طیور از هورمون‌های مشابه تستسترن كمتر استفاده می‌كنند. این فوق‌ تخصص غدد در پاسخ به این سؤال آیا مصرف كورتون‌ها می‌تواند موجب بروز موهای زائد شود، افزود: مصرف كورتون بیشتر موجب افزایش موهای نرم و كركی می‌شود ولی گاهی ممكن است همین موهای كركی را هم زبر كند.