وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انگشت عشق‏ و حلقه ازدواج

انگشت عشق‏ و حلقه ازدواج
قدمت حلقه ازدواج به زمان های خیلی دور باز می گردد. مصریان باستان سومین سلسله از پادشاهی قدیم در ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد، نزدیک به ۵ هزار سال قبل، از حلقه در جشن ازدواج خود استفاده می کردند. از آن زمان حلقه های ازدواج توسط بسیاری از جوامع مختلف استفاده شده است. معمولا حلقه ازدواج در انگشت چهارم قرار می گیرد، نزدیک ترین انگشت به انگشت کوچک. خوب ممکن است تصادفی باشد،‌ اما طول انگشت چهارم شما می تواند چیزهای زیادی به شما درباره یزان هورمون های جنسی تان بگوید.
اکنون دست راست خود را بالا بیاورید و نگاهی به انگشت دوم یا انگشت سبابه خود بیندازید- انگشتی که با آن اشاره می کنید. سپس آن را با انگشت چهارم خود مقایسه کنید در اینجا یک سوال پیش می آید- کدام انگشت بلندتر است، انگشت چهارم یا انگشت دوم؟
اگر انگشت چهارم دست راست شما از انگشت دوم تان بلندتر است دراین صورت احتمالا شما یک فرد جسور، باسطح تستوسترون بالا و فعالیت جنسی شدید هستید. اما برای زنان حالات دیگری وجود دارد. زنانی که انگشت چهارم کوتاه تری از انگشت دوم را دارا هستند هورمون های گوناگون زنانه همچون استروژن، پرولاکتین و هورمون لوتئین در آنها در سطح بالایی قرار دارد.
این مطالعات توسط تیمی به رهبری دکتر مانینگ (Manning) از گروه تحقیقاتی زیست شناسی جمعیت دپارتمان علوم زیستی دانشگاه لیورپول انجام شده است. این گروه از محققین ارتباط بین طول انگشت چهارم و سطوح مختلف هورمون های جنسی مردانه و زنانه را جست و جو کرده اند. آنها تعداد ۸۰۰ نفر شامل ۴۰۰ نر و ۴۰۰ ماده را در ناحیه مرسی ساید زیر نظر گرفتند که این افراد از کودکان ۲ ساله تا بالغین ۲۵ ساله را شامل می شدند.
 
به طور متوسط مردان بیشتر انگشت چهارم بلندتر و زنان به احتمال زیادتر انگشت دوم بلندتری را دارا هستند.
دانشمندان مدت ها ارتباط بین میزان هورمون های جنسی و طول انگشت را جست و جو می کردند و اخیرا پی برده اند که در واقع این ارتباط منشا DNAای دارد و علی الخصوص به کنترل چگونگی ساخت بخش های مختلف بدن توسطDNAبستگی دارد.
در سال ۱۹۸۴ زیست شناسانی که با مگس سرکه کار می کردند بعضی ژن ها را درDNAآنها یافتند که آنها را هومئوباکس (Homeobox) نامیدند. این بخش چگونگی تبدیل یک مگس سرکه از یک سلول منفرد به یک مگس سرکه بالغ با یک سر در یک سر در انتها، تنه و توده ای از پاها و بال در انتهای دیگر را کنترل می کند. این ژن ها در یک سکانس مرتبت شده اند که تعیین می کنند چگونه بخش های بدن در یک مگس بالغ مرتب شوند. برای مثال،DNAای که در یک انتهای از این ژن قرار دارد ساخت سر مگس و قسمت بالایی قفسه سینه را به عهده دارد وDNAانتهای دیگر قسمت پایینی قفسه سینه و شکم را کنترل می کند.
دانشمندان هنوز در حال مطالعه ژن های هومئوباکس هستند- اما به خوبی به این نکته واقفند که این ژن درهر موجودی وجود دارد. هر یک از این موجودات زنده یک سازمان بندی سرتادم را دارا هستند در مورد انسان ها هم وجود این وضعیت بدیهی است.
بخش کوچکی از این ژن که ساخت دست شما را کنترل می کند ساخت ژنیتال شما را نیز کنترل می کند. به خصوص انتهای دست ها و انتهای تنه شما توسط بخش کوچک مشابه ای ازDNAکنترل می شود. بدین ترتیب ارتباط بین بلندی انگشت دست و میزان هورمون های جنسی روشن شد.
دانشمندان دانشگاه لیورپول با استفاده از مطالعات جنین شناسی و بررسی های آماری متوجه شدند که انگشت چهارم بلندتر، مرد را به یک فرد با فعالیت جنسی شدید تبدیل می کند، در حالی که انگشت دوم بلند زن را تبدیل به یک ابرمکار یا ابر عشوه گر می کند. بنابراین تنها سرنوشت نیست که آینده ما را رقم خواهد زد،DNAما نقش بزرگی را در آینده ما داراست.
در حال حاضر سنت کاسموس و سنت دامیان خدایان جراحی هستند. آنها این جایگاه والا را از یک تصویر مشهور که توسط آلونسو دسدانو نقاش اسپانیایی قرن پانزدهم نقاشی شده است، کسب کرده اند، کسی که اولین جراحی پیوند اعضا را نقاشی کرده بود. دکتر کاسموس و دکتر دامیان یک پای سفید سرطانی ( متعلق به یک سفید پوست ) را برداشته و آن را با یک سیاه از یک عرب شمال آفریقایی مرده جایگزین کردند این یک کار شگفت انگیز بود. ولی آیا ساده تر و امن تر نیست که به جای پای مستعمل به درد نخور یک پای جدید رشد کند.
ممکن است روزی بتوانیم این کار را انجام دهیم، با توجه به جایزه نوبلی که در سال ۱۹۹۵ در پزشکی و فیزیولوژی داده شد. این جایزه به سه زیست شناس برا تحقیقاتشان درباره هومئولویس از دهه ۴۰ روی مگس سرکه کار می کند و دوتای دیگر کریستین ناشلن فولهارد و اریک وایشهاوس کارشان را از دهه ۷۰ شروع کرده اند.
بدن مگس سرکه از سگمنت های تکراری ساخته شده که برای انجام وظیفه ویژه ای سفارش شده اند. سه سگمنت که یال ها از آن جوانه زده اند و سگمنت دیگر برای آنتن روی سر به کار می رود. اما گاه گاهی خطاهایی دیده می شوند. جهش های تصادفی در مگس سرکه رخ داده که در آن پاها روی سرجایی که باید آنتن باشد، رشد میکند. این خطا مربوط به هومئوباکس است.
سه زیست شناس فوق جایزه نوبل را برای پروژه ای دریافت کردند که نشان داد ژن های ویژه ای درDNAمگس سرکه تغییرات قابل توجهی را از تخم لقاح یافته منفرد تا یک مگس سرکه بالغ کنترل می کند. این سه زیست شناس کشف کردند که این سه ژن در هومئوباکس قرار دارند. به نظر می رسد که این ژن در ایجاد بعضی از نقص عضوها در انسان ها هم دخیل است.
برای مثال بیشتر ما انسان ها ۱۲ دنده در یک طرف قفسه سینه و ۱۲ دنده در طرف دیگر داریم ولی برخی ۱۳ دنده در یک طرف و ۱۲ دنده در طرف دیگر خود دارند- که احتمالا کار هومئوباکس است.
زمانی که پروژه نقشه برداری کلDNAانسانی تمام، شود به طور دقیق منطقه هومئوباکس را درDNAپیدا خواهند کرد. آن هنگام نقش حیاتی این ژن بیشتر مشخص شده و شاید روزی قادر شویم به جای استفاده از پای مصنوعی، پاهایی راکه در یک حادثه از دست داده ایم با یک پای دوباره رشد کرده جایگزین کنیم.
در هر حال بیشتر مردم به آنچه که پیرامونشان اتفاق می افتد نگاهی سطحی دارند و هیچ گاه به این مسئله توجه ندارند که ممکن است خیلی از نکات مبهم زندگی شان ریشه ژنتیکی داشته و به ژن های آنها مرتبط باشد.
به دست کردن حلقه ازدواج یکی از قدیمی ترین و جهانی ترین رسوم است . این رسم مربوط به زمان های خیلی قدیم است . در واقع کسی نمی تواند زمان درست آن را بگوید ؛ اما استفاده از انگشتری در مراسم ازدواج به شکل "حلقه" ، علامت کمال و ارتباط آن با وصلت دو فرد ، مؤید کمال زندگی انسانی به شمار می رفت .
 
اولین مردمی که در تاریخ ، حلقه ازدواج را به کار بردند مصریان بوده اند . گویا در نوشته های هیروگلیف که نوشته های تصویری مصریان است حلقه ، علامت ابدیت بود . یعنی حلقه ازدواج به انگشت زوجین کردن ، به نوعی رمز زناشویی پایدار و ابدی بوده است و پس از مصریان ، مسیحیان نیز در حدود سال ۹۰۰ میلادی شروع به دست کردن و استفاده انگشتر و حلقه در مراسم ازدواج خود نمودند .
 
شاید برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که چرا حلقه ازدواج در انگشت چهارم دست چپ می اندازند ؟ تحقیقات نشان داده است که یونانیان قدیم عقیده داشتند که رگ مخصوصی از این انگشت می گذرد و مستقیماً به قلب وارد می گردد و برخی ها نیز بر این معتقدند که چون این انگشت را کمتر از سایر انگشتان دست خود مورد استفاده قرار می دهیم حلقه درآن قرار می گیرد و به طور کلی برای به دست کردن یک وسیله زینتی مناسب تر از سایر انگشتان دست است .

● چرا حلقه ازدواج باید در انگشت چهارم قرار بگیرد؟
مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید . تا معجزه ای شگفت انگیز را متوجه شوید.(این مطلب برگرفته از اساطیر چینی است)
۱) ابتدا کف دو دستتان را روبروی هم قرار دهید و دو انگشت میانی دست های چپ و راستتان را پشت به پشت هم بچسبانید.

۲) چهار انگشت باقی مانده را از نوک آنها به هم متصل کنید.
۳) به این ترتیب تمامی پنج انگشت به قرینه شان در دست دیگر متصل هستند.
۴) سعی کنید انگشتان شست را از هم جدا کنید. انگشت شست نمایانگر والدین است. انگشت های شست می توانند از هم جدا شوند زیرا تمام انسان ها روزی می میرند . به این صورت والدین ما روزی ما را ترک خواهند کرد.
۵) لطفا مجددا انگشت های شست را به هم متصل کنید . سپس سعی کنید انگشت های دوم را از هم جدا نمائید. انگشت دوم (انگشت اشاره ) نمایانگر خواهران و برادران هستند. آنها هم برای خودشان همسر و فرزندانی دارند. این هم دلیلی است که انها ما را ترک کنند.
۶) اکنون انگشت های اشاره را روی هم بگذارید و انگشت های کوچک را از هم جدا کنید. انگشت کوچک نماد فرزندان شما است. دیر یا زود آنها ما را ترک می کنند تا به دنبال زندگی خودشان بروند.
۷) انگشت های کوچک را هم به روی هم بگذارید. سعی کنید انگشت های چهارم (همان ها که در آن حلقه ازدواج را قرار می دهیم) را از هم باز کنید. احتمالا متعجب خواهید شد که می بینید به هیچ عنوان نمی توانید آنها را از هم باز کنید. به این دلیل که آنها نماد زن و شوهری هستند که برای تمام عمر به هم متصل باقی می مانند.