وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عوامل موثر در ابتلا به بیماری تپش قلب

عوامل موثر در ابتلا به بیماری تپش قلب
تپش قلب احساس آگاهی انسان از ضربات قلب خودش است زیرا به طور معمول انسان قلب خودش را احساس نمی کند.

دکتر قارونی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت : در فرد مبتلا قلب به صورت نامنظمی می تپد که بیمار احساس می کند که قلبش ریپ می زند و هر چند یک بار نا به جا می تپدو احساسی شبیه پایین آمدن یکباره از بلندی را پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: افراد معمولا در اثر خوردن چای، قهوه، نوشابه های گازدار، نخوابیدن، اضطراب و هیجان دچار تپش قلب می شوند.

برخی بیماری ها نیز در بوجود آمدن تپش قلب در افراد دخالت دارند از جمله بیماری pvc که در فرد ایجاد تپش قلب می کند و در برخی بیماری های دیگر مانند روماتیسم قلبی و یا فشارخون بالا افراد دچار تپش قلب می شوند و ضربان قلب آنها به صورت نامرتب می باشد.

بیماری فیبریلاسیون دهلیزی نیز نوع دیگری از بیماری هایی است که تپش قلب در فرد را تشدید می کند که بیشتر خانم های جوان به این بیماری مبتلا می شوند و گاهی این بیماری در مردان هم دیده شده است که در این بیماری تندی ضربان قلب فرد ناگهان به بیش از 140 بار در دقیقه می رسد و به صورت ناگهانی هم این مشکل آنها برطرف می شود.

 
بیماری psvt هم به حملات ناگهانی تپش قلب اطلاق می شود که در اثر نخوابیدن و یا چای خوردن زیاد ممکن است بوجود آید که این بیماری خطرناک نیست ولی باید در افراد کنترل شود و اگر در فرد مبتلا بیش از 10 الی 12 ساعت ادامه داشته باشد ناچار با دستگاهی قسمتی از قلب که دچار تپش قلب شده را می سوزانند .

دکتر قارونی در آخر توصیه کرد  فردی که به تپش قلب دچار می شود، باید به پزشک مراجعه كند و پس از انجام معاینه های لازم، نوار قلب از بیمار گرفته می شود که تا حدی می تواند علت تپش قلب را مشخص كند.