وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مهمترین و بدترین اشتباهات هنگام مسواک زدن

مهمترین و بدترین اشتباهات هنگام مسواک زدن

مهمترین و بدترین اشتباهات هنگام مسواک زدن

 

به گزارش گروه پزشکی و سلامت ایران ناز بیشتر از یک میلیون باکتری در مسواک زدن وجود دارد که بیشتر آنها مضر هستند و به دندان آسیب می زنند.

 

درست است که مسواک زدن روزانه برای سلامت دندان ها ضروری است اما اشتباهاتی که ممکن است ناآگاهانه انجام دهید باعث آسیب بیشتر به دندان ها می شود.

 

در این پست قصد داریم مهمترین و بدترین اشتباهات رایج در هنگام مسواک زدن را برای شما همراهان همیشگی ایران ناز توضیح دهیم.

 

1. دهانتان را بعد از مسواک زدن می شویید

 

دهانتان را بعد از مسواک زدن می شویید، اشتباهات مسواک زدن

 

اگرچه باید دهانتان را بعد از مسواک زدن بشویید اما انجام این کار باعث می شود تاثیر مسواک بر دندان ها کمتر شود.

 

زیرا آب، تاثیرفلوراید موجود در خمیردندان را ضعیف می کند. اگر احساس می کنید که نیاز است دهانتان را بشویید، از دهانشویه استفاده کنید تا از مینای دندان محافظت کند.

 

2. زبانتان را نمی شویید

 

زبانتان را نمی شویید، اشتباهات مسواک زدن

 

اگر متوجه بوی بد نفس تان شدید، موقع مسواک زدن، زبانتان را هم مسواک کنید. طعم بد دهانتان محیط را برای رشد باکتری ها فراهم می کند و باعث بوی بد دهان می شود.

 

3. زیاد از نخ دندان استفاده می کنید

 

زیاد از نخ دندان استفاده می کنید، اشتباهات مسواک زدن

 

اگرچه نخ دندان یک بخش ضروری در بهداشت دهان و دندان است و برای لثه ها ضروری است اما ممکن است شما این کار را زیاد انجام دهید.

 

نیاز نیست بیشتر از یک بار در روز این کار را انجام دهید. استفاده درست از نخ دندان باعث پیشگیری از بیماری های لثه می شود و استفاده نادرست از آن باعث آسیب به لثه می شود.

 

4. از مسواک کهنه استفاده می کنید

 

از مسواک کهنه استفاده می کنید، اشتباهات مسواک زدن

 

استفاده طولانی مدت از مسواک باعث آسیب به لثه و کرم خوردگی آن می شود. ممکن است ذرات غذا بین موهای مسواک بماند و اگر شما این مسواک را استفاده کنید، دهان و دندانتان را در معرض باکتری قرار داده اید.

 

همچنین اگر مسواک را در محیط مرطوب مثل حمام بگذارید باعث رشد کپک ها می شود. اگر متوجه لکه های سیاه روی موهای مسواکتان شدید سریع باید مسواک تان را با یک مسواک جدید جایگزین کنید.

 

5. خمیردندان تان را عوض نمی کنید

 

خمیردندان تان را عوض نمی کنید، اشتباهات مسواک زدن

 

وقتی که می بینید یک خمیردندان با دندان هایتان سازگار است ممکن است همان خمیردندان را انتخاب کنید و بخرید اما ممکن است این خمیردندان برای باکتری های که در دهانتان هستند موثر نباشد.

 

بهتر است که هر 2 الی 3 ماه یکبار خمیردندانتان را عوض کنید. بعضی از دندانپزشکان استفاده از انواع مختلف خمیردندان در صبح و شب را توصیه می کنند.

 

6. بعد از غذا خوردن مسواک می زنید

 

بعد از غذا خوردن مسواک می زنید، اشتباهات مسواک زدن

 

اگرچه مسواک زدن بعد از خوردن باعث دور کردن باکتری ها می شود اما اگر فورا این کار را انجام دهید مینای دندانتان را ضعیف می کند. بهتر است 30 تا 60 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید و بعد مسواک بزنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره