وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ختم دعوای عشقی به اسیدپاشی

ختم دعوای عشقی به اسیدپاشی
درگیری انتقام جویانه 2 خواستگار جوان با اشیدپاشی از سوی یكی از آنها به صورت دیگری ختم شد.

به گزارش فارس، ساعت 8 بامداد 17 شهریور مأموران كلانتری 106 نامجو از طریق مركز فوریت های پلیسی 110 در جریان خبر اسیدپاشی به صورت یك پسر جوان در سه راه طالقانی قرار گرفتند.

مأموران كلانتری پس از حضور در محل وقوع حادثه اطلاع یافتند كه جوان مصدوم بلافاصله توسط شهروندان به بیمارستان انتقال پیدا كرده است؛ با حضور مأموران در محل و بررسی های مقدماتی مشخص شد كه مصدوم توسط سرنشین یك دستگاه موتورسیكلت طرح هوندا 125 قرمز رنگ مورد اسیدپاشی قرار گرفته است.

با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور عموزاد، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات كارآگاهان اداره شانزدهم از مسعود قربانی اسیدپاشی وی درباره زمان وقوع این حادثه به كارآگاهان گفت: صبح روز حادثه به قصد عزیمت به محل كار، از منزل خارج شدم؛ ناگهان فردی از پشت سر مرا صدا زد و به محض برگشتن اقدام به پاشیدن اسید روی صورتم كرد و به سرعت از محل متواری شد.

وی با اشاره به آشنایی خود با خانم جوانی به نام اكرم به كارآگاهان گفت: از فرودین امسال با زن جوانی به نام اكرم آشنا شدم؛ در ابتدا آشنایی ما بسیار محدود بود اما پس از مدتی اطلاع پیدا كردم كه اكرم ضمن ارتباط با مادرم، او را راضی كرده تا به خواستگاری اش برود و مادرم نیز اصرار داشت كه این دختر همان دختری است كه می تواند مرا خوشبخت كند.

مسعود مدعی شد تمامی این موضوعات در شرایطی پیش آمده بود كه من به هیچ عنوان قصد نداشتم تا اكرم را به عنوان همسر آینده انتخاب كنم اما علیرغم میل باطنی به خواستگاری رفته و در آنجا بود كه متوجه تفاوت سطح فرهنگی و اجتماعی خود با خانواده اكرم شدم و اطمینان پیدا كردم كه این ازدواج یك اشتباه است و به همین علت بود كه تصمیم گرفتم تا حرف آخر را به اكرم زده و به او گفتم: هیچ علاقه ای برای ازدواج با تو ندارم.

پس از به هم خوردن موضوع ازدواج و برای باز پس دادن وسایل اهدایی و گرفتن برخی مدارك هویتی ام كه در اختیار اكرم قرار داشت با او تماس گرفتم و در شهرری با او قرار ملاقات گذاشتم اما ناگهان در داخل پارك محل ملاقات با اكرم چند جوان قوی هیكل به سراغم آمده و مرا به زیر مشت و لگد گرفتند؛ پس از این حادثه از این سه جوان شكایت كردم و حتی در این باره پرونده ای نیز تشكیل شد اما با گذشت مدتی تصمیم گرفتم تا شكایت خود را باز پس گرفته و به همین علت دیگر پیگیر شكایت خود درباره این سه جوان نشدم.

وی افزود: با این وجود پس از مدتی تماس های تهدید آمیز از سوی افراد ناشناس آغاز شد تا اینكه در روز حادثه سرنشین یك دستگاه موتورسیكلت اقدام به پاشیدن اسید به صورتم كرد.

با توجه به اظهارات شاكی پرونده كه نشان از وجود انگیزه انتقام گیری داشت، اكرم 23 ساله در تاریخ 3 مهر به پلیس آگاهی احضار شد؛ در اظهارات اولیه، اكرم منكر هرگونه قصد و نیت خود جهت انتقام گیری از مسعود شد و خود را از موضوع اسیدپاشی به صورت مسعود بی اطلاع نشان داد با این وجود كارآگاهان اداره شانزدهم كه اطمینان داشتند این زن جوان در این حادثه نقش اصلی دارد تحقیقات خود را همچنان ادامه داده و در طول تحقیقات اطلاع پیدا كردند كه جوان 27 ساله ای به نام محمد قصد ازدواج با اكرم را دارد.

كارآگاهان در ادامه تحقیقات فنی اقدام به چهره نگاری چهره جوان اسیدپاش كردند ؛ با توجه به چهره اولیه بدست آمده از متهم تحت تعقیب و مطابقت داشتن چهره متهم با مشخصات ظاهری محمد، كارآگاهان با شناسایی محل سكونت محمد در جاده ساوه وی را عصر 11 دی دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل كردند.

محمد پس از دستگیری منكر هرگونه نقش خود در اسیدپاشی شد اما پس از مواجهه حضوری با شاكی پرونده، به طور كامل مورد شناسایی قرار گرفت و به ناچار لب به اعتراف گشود.

متهم در اعتراف خود، علاوه بر معرفی اكرم به عنوان دیگر متهم این پرونده، درباره زمان حادثه نیز گفت: به درخواست اكرم مقداری اسید تهیه كردم و با مراقبت از محل سكونت مسعود، در فرصت بدست آمده اقدام به پاشیدن اسید به صورت مسعود كردم.

اكرم هم پس از دستگیری مجدد با توجه به شواهد و مستندات ارائه شده از سوی كارآگاهان، به ناچار لب به اعتراف گشود و به كارآگاهان گفت: چندی قبل با محمد آشنا شدم و او نیز به شدت خواستار ازدواج با من بود؛ من نیز مشكلات پیش آمده با مسعود را با او در میان گذاشتم و سرانجام با تحریك من، محمد قبول كرد تا اقدام به پاشیدن اسید به صورت مسعود كند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر با توجه به اعترافات صریح متهمان، هر 2 متهم با صدور قرارهای صادره به ندامتگاه معرفی شده اند.