وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف یک دنیای جدید در کوه رورایما + عکس

کشف یک دنیای جدید در کوه رورایما + عکس

کشف یک دنیای جدید در کوه رورایما + عکس

 

کوه رورایما یکی از جاذبه های گردشگری زیبای جهان است که در ارتفاعات منطقه جنگلی مرزی بین دو کشور برزیل و ونزوئلا واقع شده است.

 

کوه رورایما یکی از کوه های زیبا و عجیب با ظاهری خاص بر فراز منطقه جنگلی مرزی بین دو کشور برزیل و ونزوئلا واقع شده است.

 

این کوه دارای طولی حدود 400 متر است و دارای آبشار های زیبایی می باشد.این کوه یکی از جاذبه های دیدنی جهان است و شبیه به یک میز چهار گوش می باشد.

 

کشف یک دنیای جدید در کوه رورایما + عکس

 

به علت میزان بارندگی فراون بر فراز این کوه همیشه شاهد آبشار های روان در اطراف آن هستیم. آبشار هایی که از بلندترین آبشارها در جهان می باشند.

 

کوه رورایما در کشور ونزوئلا حدود 2810 متر ارتفاع دارد.قدمت این کوه به حدود دو میلیارد سال پیش می رسد و دارای ساختار های طبیعی و انواع جانوران و گیاهان به خصوص می باشد به طوری که نمونه ی آنها در هیچ جای دنیا یافت نمی شود.

 

کشور ونزوئلا یکی از زیباترین کشورهای قاره آمریکای جنوبی است و عمده ترین زیبایی های طبیعی این کشور مربوط به کوه های منحصر به فرد آن می باشد. کوه هایی که همه ساله علاقمندان و گردشگران ماجراجوی زیادی را به خود جذب می کند.

 

کشف یک دنیای جدید در کوه رورایما + عکس

 

کوه رورایما در مرز کشورهای ونزوئلا، برزیل و گویان واقع شده است. ارتفاع این کوه حدود 2810 متر می باشد و تنها راه صعود بر فراز این کوه از طرف گران گرانا در ونزوئلا می باشد.

 

این مسیر شیبدار به صورت پله های طبیعی است و گردشگران از طریق آن می توانند به بالای کوه برسند.

 

این کوه به علت شکل ظاهری به خصوصی که دارد با سایر کوه های معمولی در سراسر جهان متفاوت است. زمان شکل گیری این کوه به دو میلیارد سال پیش می رسد.

 

زمانی که قاره آمریکا از قاره آفریقا جدا شد، آب اقیانوس ها از آفریقا به آمریکا جاری شد. این قاره دارای زمین هایی است که پر از همین آب هاست.

 

این اتفاق به همراه فرسایش خاک های نرم سبب می شود تا ساختار جدیدی پیدا شود. این رویداد های طبیعی باعث شکل گیری سنگ های کوارتز می شوند.

 

کشف یک دنیای جدید در کوه رورایما + عکس

 

این کوه ها دارای ارتفاع کمی می باشند اما کوه رورایما دارای ارتفاعی در حدود 2810 متر است. این کوه از سنگ کوراتز سخت تشکیل شده است. این کوارتز بزرگ به طوری تشکیل شده است که گویا کسی آن را تراشیده باشد.

 

این کوه تنها به علت شکل ظاهری اش منحصر به فرد نیست بلکه از دیگر دلایل این امر وجود آبشاری است که از فراز آن جاری می شود. در مورد نحوه شکل گیری این آبشار ها تا کنون چیزی کشف نشده است به طوری که حتی دانشمندان نیز نتوانسته اند در مورد علت وجود تونل ها و غارها و انواع گونه های جانوری بر روی این کوه به نتیجه برسند.

 

*زمان کشف کوه رورایما

این کوه و منطقه اطراف آن در سال 1884 توسط اورارد تورن کشف شد. در سال 1912 نویسنده اثر معروف شرلوک هولمز یعنی سرآرتور کنان دویل در رمان خود به نام جهان گمشده از این کوه الهام گرفته است.

 

او در این رمان می نویسد: “انسان های غار نشین و حیوانات ماقبل تاریخ مانند دایناسورها بر روی این کوه زندگی می کردند.”

 

کوه رورایما در سال 1935 به طور رسمی توسط یک خلبان و کاوشگر آمریکایی به نام جیمز آنجل و کاملا اتفاقی کشف شد. او در یک پرواز به علت مواجه شدن با کمبود سوخت مجبور به فرود اضطراری می شود و بر فراز این کوه فرود می آید. چرخ های هواپیما در زمین های گل آلود گیر می کند.

 

او به اتفاق همراهانش مجبور می شوند مدتی را در آنجا سپری کنند و در این مدت شروع به کاوش در این منطقه می کنند و آبشار آنجل را کشف می کنند. این آبشار به افتخار جیمی به نام او نام گذاری شد.

 

*آبشار آنجل

کشف یک دنیای جدید در کوه رورایما + عکس

 

این آبشار دارای ارتفاعی حدود 979 متر است و بلند ترین آبشار جهان است. میزان بارش باران در این منطقه بسیار فراوان است و آب های حاصل از بارندگی بر روی فلات بلندی به نام ایونتیو جاری می شوند و از گوشه و کنار مجراهای این فلات سرازیر می شوند و آبشار زیبای آنجل را تشکیل می دهند.

 

این آبشار دارای شیب تندی می باشد و از دور شبیه تنها یک آبشار می باشد در حالی که اگر از فاصله نزدیک به آن نگاه کنید متوجه وجود غارها و مجراهای کوچک و بزرگی می شوید که میان صخره ها وجود دارند و از آنها آب جاری است.

 

*بد نیست پوشش گیاهی و حیوانی در کوه رورایما را بشناسید:

بر فراز کوه رورایما انواع گونه های گیاهی و جانوری وجود دارد که منحصر به فرد بوده و در نقاط دیگر دنیا نمونه آنها یافت نمی شود.

موقعیت مکانی و اقلیمی این منطقه باعث شده تا در آن یک سوم از گیاهان تکامل یافته شوند و بیشتر آنها گوشتخوار هستند. این مکان همچنین محل زندگی حیوانات گوشتخوار و سمی می باشد که در صورت سفر به این منطقه باید بسیار مراقب باشید.

 

سطح این کوه به قدری صاف است که گویا با کاغذ سنباده آن را صیقل داده اند. این کوه و منطقه اطراف آن مملو از رمز و راز است و به همین علت نیز به جهان گمشده معروف شده است.

 

*مسیر دسترسی به منطقه و کوه رورایما

از آنجایی که هیچ مسیری برای ماشین ها در این منطقه وجود ندارد بهترین راه برای رسیدن به آن از طریق پرواز با هواپیماهای کوچک می باشد که قیمت آنها در حدود 50 دلار است.

 

کشف یک دنیای جدید در کوه رورایما + عکس

*اگر قصد سفر به این نقطه را دارید،بهترین زمان سفر به کوه رورایما:

اگر برای رفتن به این منطقه زیبا برنامه ریزی می کنید توصیه می شود زمانی که بیشترین بارندگی در این منطقه وجود دارد را انتخاب کنید.

 

هر چه بارندگی بیشتر باشد جریان آب تراکم بیتشری دارد و آبشار ها به اوج زیبایی خود می رسند.

 

می توانید سفر خود را برای ماه های بین ژوئن تا نوامبر برنامه ریزی کنید. البته بستگی به علاقه شما به آب و هوای بارانی و مرطوب دارد زیرا این منطقه به طور کلی دارای آب و هوایی بارانی و خنک و دلپذیر است.