وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عکاسی در سالن تئاتر شهر ممنوع شد!

عکاسی در سالن تئاتر شهر ممنوع شد!
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دی نا، اینکه بعد از سر و صداهای زیادی که نمایش هداگابلر به وجود آورد، که البته تا حدی مربوط به سوتفاهمات و برداشتهای شخصی در مورد این تئاتر بود و منجر به تعطیل شدن اجرای نمایش و احضار عوامل به دادسرا شد، حالا نوبت به این می رسد که تئاتر شهر مجوز عکس برداری از تئاترهای در حال اجرا را طی یکسری مراحل سخت و نه مثل سابق به عکاسها بدهد. طوری که خود عکاسان معتقدند گرفتن مجوز از مرکز نمایشهای هنری برای عکاسی تئاتر انقدر سخت هست که باید تقریبا ممنوع تلقی اش کنند.
 
البته این تنها گفته عکاسان است و وحید لک مدیر روابط عمومی تئاتر شهر چنین عقیده ای را ندارد و حتی ربط دادن موضوع تغییر روند گرفتن مجوز عکاسی به موضوع تئاتر هداگابلر و عکس سازی را تکذیب میکند و می گوید: این تصمیمی است که از حدود 4 ماه پیش گرفته شده و ما این کار را برای سرویس دهی بهتر به رسانه ها اعمال می کنیم. پیش از این اتفاق، عکاسان رسانه ها می توانستند با مراجعه به روابط عمومی تئاتر شهر از مجموعه های نمایش داده شده عکس بگیرند اما حالا این مسیر تغییر و هر کسی که معرفی نامه رسمی از مرکز هنرهای نمایشی داشته باشد ما به آن مجوز می دهیم .

در این مورد حتی اگر تئاتر هداگابلر که در آن برخی از عکاسان عکاسی را تبدیل به یک هنر مخرب کرده اند؛ دخیل نباشند کاملا میتوان حق را به تئاتر شهر داد. چرا که با آمدن دوربین های دیجیتال هر کسی به خود این اجازه را میدهد که به عنوان عکاس در تئاترها حضور پیدا کند و عکسهایی را بیاندازد که به بچه گانه ترین حالت موجب سو تفاهم و وارونه جلوه دادن واقعیتها شود.عکاسی هنری است که در تمام دنیا برای ثبت حقیقی واقعیت ها از آن استفاده میشود اما به دلیل قابلیتهایی که دارد نیز میتواند هنری مخرب در جامعه باشد

روند عکاسی تئاتردر دنیا
در تمام دنیا مرسوم است که برای عکس برداری از تئاتر های در حال اجرا روز اول اجرای نمایش را به عکاسان اختصاص میدهند که تمام عکاسان رسانه فقط حق دارند در همین یک روز عکسهای اختصاصی خود را بگیرند و بعد از آن ورود عکاسها ممنوع میشود.اما در ایران ما خیلی وقتها شاهد هستیم که حتی تا اخرین روز اجرای نمایش عکاسها به طور پراکنده در حال عکس انداختن هستند و با فلاشهای متعدد گاهی موجب از دست دادن تمرکز بازیگران میشوند.

در ایران تنها کسی که از روش photo call (دعوت از عکاسان در روز اول اجرا) استفاده میکند آتیلا پسیانی است. وحید لک در مورد اجرا شدن دائمی این روش در ایران میگوید: ما فعلا قصد اجام چنین کاری را نداریم و همچنان مثل سابق عکاسها با مجوز میتوانند به عکس برداری از نمایشهای در حال اجرا بپردازند.