وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فساد اخلاقی همسر ، دلیل استعفای آقای وزیر

فساد اخلاقی همسر ، دلیل استعفای آقای وزیر
رسانه های انگلیس روز جمعه با انتشار گزارش هایی، دلیل اصلی استعفای ‘آلن جانسون’ از كابینه سایه حزب كارگر را فساد اخلاقی همسر وی اعلام كردند.
   
به گزارش ایرنا، تلویزیون اسكای نیوز گفت: همسر آقای جانسون با یكی از افسرانی كه وظیفه حفاظت از وی و خانواده اش را برعهده داشته روابط نامشروع برقرار كرده بود.

تلویزیون انگلیسی افزود: این افسر پلیس ‘پل رایس’ نام دارد و زمانی كه آلن جانسون وزیر كشور انگلیس بود در تیم حفاظت وی حضور داشت.

آلن جانسون 60 ساله شب گذشته استعفای ناگهانی خود را از پست وزیر دارایی در كابینه سایه حزب كارگر انگلیس اعلام كرد و ‘اد میلیبند’ رهبر این حزب ضمن پذیرش این استعفا تغییرات مهمی را در كابینه سایه این كشور به عمل آورد.

پلیس متروپلیتن لندن بدون اشاره به جزییات، اعلام كرد كه یكی از محافظان سابق آقای جانسون از كار معلق شده و تحقیقات درباره اتهامات مطرح شده علیه وی جریان دارد.

جانسون كه در دولت قبلی حزب كارگر سمت های مهمی همچون وزارت بهداشت و كشور را برعهده داشت، پس از شكست حزب كارگر در انتخابات پارلمانی اردیبهشت ماه و تغییرات به عمل آمده در رهبری این حزب، حدود چهار ماه قبل به عنوان وزیر دارایی سایه این كشور منصوب شد.

وی دیروز در نامه ای به رهبر حزب كارگر اعلام كرد كه به دلیل مسائل و مشكلات شخصی و خانوادگی، قادر نیست مسئولیت های خود را به عنوان وزیر سایه دارایی انجام دهد.

رهبر حزب كارگر نیز پس از پذیرش استعفای آلن جانسون، ‘اد بالز’ وزیر سایه كشور را به عنوان وزیر سایه دارایی منصوب نمود. همچنین خانم ‘ایوت كوپر’ همسر آقای بالز كه پیشتر وزیرخارجه سایه انگلیس بود به عنوان وزیر سایه كشور مشغول به كار شد.

همچنین ‘داگلاس الكساندر’ به عنوان وزیر خارجه سایه جانشین خانم كوپر شد و ‘لیام بیرن’ و ‘تسا جویل’ نیز به ترتیب به عنوان وزیر سایه كار و امور بازنشستگی و وزیر امور كابینه مصوب شدند.

كابینه سایه انگلیس توسط اعضای حزب مخالف دولت حاكم تشكیل می شود تا بر عملكرد و فعالیت های وزیران دولتی از نزدیك نظارت كند. اگر حزب مخالفت دولت در انتخابات بعدی پیروز شود، وزیران سایه بلافاصله مسئولیت اداره وزارتخانه ها را به عنوان وزیران اصلی دولت برعهده می گیرند.