وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بدترین دختران سران کشورهای مختلف جهان!

بدترین دختران سران کشورهای مختلف جهان!
یک مجله معتبر بین المللی به معرفی بدترین دختران سران کشورهای جهان پرداخته است.
 نشریه بین المللی فارن پالسی در گزارشی، تعدادی از دختران سران جهان را که بدلایل مختلفی همچون فساد مالی و غیره دچار سوء شهرت شده اند را نام برده است.
 
گلنارا کریموا
در این فهرست گلنارا کریموا دختر اسلام کریموف رئیس‌جمهور ازبکستان در اول این لیست قرار دارد.
 
گلنارا در اروپا به عنوان یک شخصیت فعال در امور اجتماعی و بشر دوستانه معروف است و در محافلی که افرادی همچون شارون استون، التون جان، و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بیل‌کلینتون حضور داشته، دیده شده است. اما در وطن، وی را بعنوان شخص حامی پدر دیکتاتورش معرفی می‌نمایند و از نفوذش برای ذخیره سهام و اوراق قرضه جهت مصارف شخصی استفاده کرد.
 
نتیجه ازدواج وی در سال 2001 طلاق از همسر تاجر آمریکایی – افغانی‌اش، بود. وی سرمایه زیادی در ازبکستان داشت و برخلاف رای دادگاه خانواده کودکان خود را از آمریکا خارج کرد. همسر وی صاحب کارخانه کوکا کولا در ازبکستان بود که بلافاصله تعطیل شد و سه تن از اعضای خانواده‌اش زندانی‌شدند، هم چنین 24 نفرشان نیز به افغانستا ن مسترد شدند.
 
گلنارا به صنعت چای ازبکستان علاقه دارد و در سال 2006 اشخاصی با کلاه خود و سلاح های اتوماتیک را به نزد شرکت رقیب اش فرستاد تا اموال و انبار آن را نابود کند!وی در عرصه موسیقی نیز فعال است.

رقد حسین
فارن پالسی، رقد حسین دختر 41 ساله صدام حسین را در ردیف بعدی این لیست قرار داده است. رقد و پدرش در زندگی فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌اند. در سال 1995، همسر او حسین کامل که یکی از وزیران ارشد صدام بود مرتکب خطایی شد به همین علت به همراه وی به اردن گریخت.

 
در سال 1996 صدام حسین از آنها خواست که به کشورشان بازگردند، و پس از بازگشت آنها را مجبور به طلاق کرد و پس از آن بود که صدام، کامل را اعدام کرد. به نظر می‌رسید رقد از این قضیه کینه‌ای به دل نداشت باشد و سال‌ها بعد در این رابطه گفت: همه خانوداه‌ها سوءتفاهم دارند!

پس از حمله آمریکا به عراق، وی به اردن گریخت و از سوی خاندان سلطنتی اردن مورد مهمان‌نوازی قرار گرفت. برخلاف هزاران عراقی که به خارج از محدوده خاورمیانه تبعید شده‌بودند، اردنی‌ها از رقد حسین با یک آپارتمان لوکس به همراه خدمه و تقبل هزینه اقامت وی و حتی هزینه جراحی زیبایی اش، میزبان وی بودند. وی با ارسال نامه خطاب به اشکرافت، قاضی عالی وقت دادگاه آمریکا از وی خواست تا جواهرات به دست‌آمده از کاخ صدام و سرمایه های پدرش را به او بازگردانند.

در سال 2007، وزیر کشور عراق خانم رقد حسین را به حمایت مالی اغتشاش‌طلبان سنی متهم کرد، که این ادعا منجر به مرگ خودش شد. نام رقد در لیست قرمز پلیس بین‌الملل قرار گرفته اما دولت اردن از تسلیم کردن او خودداری می‌کند. آخرین باری که چهره او در میان عموم دیده‌ شده‌ سال 2006 کمی پس از اعدام صدام حسین بود. وی از صدام حسین با عنوان یک پدر دوست‌داشتنی و قهرمان جهان عرب یاد کرد.

ساندرا وین
نام بعدی این لیست ساندرا وین، دختر نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور برمه، نی وین، است.

پیش از اینکه جریان نظامی جونتا در سال 1988 قدرت را به‌دست بگیرد،‌ برمه توسط نخست‌وزیر و پس از آن رئیس‌جمهور نی‌وین اداره می‌شد، وی از سال 1962 تا 1988 کشور را به صورت دیکتاتوری تک حزبی مارکسیستی اداره می‌کرد. با پا به سن گذاشتن نی وین که در 54 سالگی به قدرت رسیده بود، با گذشت زمان آهسته آهسته دختر محبوبش یعنی ساندار را درگیر مسائل می‌کرد و در اداره امور از او کمک می‌گرفت.
 
در طول دهه 1980 قدرت ساندرا افزایش یافت طوری‌که هر روز بیشتر از پیش احساس می‌کرد مسئول نظام رو به افول کشور است. وی، دسترسی سران حزب به پدرش محدود کرد و سپس انتصاب کلنل کین نیهوت را به عنوان رئیس‌اطلاعات منصوب کرد تا قدرت بیشتری کسب کند.
 
در سال 1988 هنگام سقوط پدرش، ساندارا نقش کلیدی در سرکوبی فعالیت گروه‌های حامی دمکراسی که توسط آنگ سان سو کی رهبری می‌شد، ایفا کرد. پس از اینکه شاخه نظامی جونتا بر کشور مسلط شد وی قدرت پدرش را در دهه 1990 در پشت پرده حفظ کرد در حالی که از ارتباطاتش برای ادامه تجارت و مشارکت اقتصادی خانوداه‌اش استفاده می‌کرد.
 
بسیاری ساندرا را به عنوان رقیب اصلی آنگ سان سو کی در صورت سقوط جونتا می‌پنداشتند. پس از پایان دهه 90 همسر و سه فرزندش به جرم طراحی براندازی جونتا دستگیر شدند. علی‌رغم اینکه بسیاری دست او را در این برنامه می‌دیدند، اما نهایتا نفوذ خانوادگی وی به پایان رسید. مانند رقیبش آنگ سان سو کیی او نیز تحت بازداشت خانگی درآمد. اما گزارشها حاکی از آن است که وی در دسامبر آزاد شد.
 
پینتونگتا شیناواترا
پینتونگتا شیناواترا 27 ساله، نام دختر دیگری است که در این لیست خودنمایی می‌کند، دختر نخست‌وزیر اسبق تایلند، تاکسین شیناواترا.
 
هنگامی که پینتونگتا شیناواترا در سال 2004 تبدیل به یکی از پولدارترین سهام‌داران تایلند شد، بسیاری از ناظران را متعجب کرد. پیش از اینکه تاکسین در سال 2006 بر اثر یک کودتای نظامی عزل گردد، در طول مدت نخست‌وزیری او، خانواده‌ و فرزندش از شبکه نفوذی که در دستگاه حکوتی ساخته بودند سود هنگفتی به دست‌آوردند.
 
وی به همراه برادرش از طریق خرید 329.2 میلیون سهام در یک شرکت مخابراتی در تایلند و فروش آن با سود 50 برابری به یک شرکت سنگاپوری، پول خوبی به جیب زدند. این معامله که از سوی پدر وی از دیدگان ماموران مالیات تایلند پنهان ماند درآمدی معادل 464 میلیون دلار را به همراه داشت.
 
از زمانی که پدرش مقام نخست‌وزیری را از دست داد وی درگیر حفظ درآمدهای پدر و خودش شد. در سال 2007، دادگاهی در تایلند او و برادرش را به پرداخت 293.6 میلیون دلار بابت مالیات محکوم کرد،‌ و بلافاصله در ماه فوریه یک دادگاه دیگر از تصمیم دادگاه پیشین حمایت کرد و دستور داد 350 میلیون دلار از دارایی‌های هر دو مصادره شود.
 
در این میان پینتانگتون از شهادت دادن علیه پدرش در فرار از مالیات توسط پدرش خودداری کرد به حمایت از اموال پدرش پرداخت در حالی که همه اموال خانواده هنوز دست‌نخورده باقی‌مانده بود. و باتوجه به ثروتمندی خانوادگی وی در کنار پشتیبانی شان، مقامات تایلندی جهت مقابله با خوش گذرانی های وی کار سختی دارند؛ بویِژه که این خاندان از حساب های پنهانی بسیاری در کشورهای همجوار بهره می‌برد.
 
اولسون اوباسانجو
اولسون اوباسانجو دختر 42 ساله رئیس‌جمهور سابق نیجریه، نام پایانی این لیست است.
ممکن است پدرش برای فساد سیاسی بدنام باشد اما دخترش به خوبی آغاز کرد؛ وی مدرک اپیدمیولوژی از دانشگاه یو سی دیویس، کرنل و ویک فارست است و تعدادی مقاله در مجلات پزشکی آمریکایی به چاپ رسانده است.
به نظر می‌رسد وی در زمینه تحقیقات دارویی بسیار موفق باشد تازمانی که در سال 2004 به نیجریه بازگشت، گرچه وی به همراه پسرش که در آمریکا به دنیا آمده بود گریخت. و همسرش در دادگاهی در آمریکا از وی به اتهام ربودن کودکشان شکایت کرده است که پرونده هنوز در جریان است. اوبسانجو همچنین به پرداخت 35000 دلار به همسرش بابت هزینه نگهداری کودک محکوم شده و به دلیل عدم پرداخت آن تحت تعقیب پلیس اینترپل است.
 
پس از اینکه به خانه بازگشت تصمیم گرفت وارد مشغله خانوادگی‌اش شود که همان سوء‌استفاده از قدرت و کار بر اساس ارتباطات بود. پس از اینکه سرپرستی کمسیون سلامتی در دولت پدرش را بعهده گرفت در انخابات مجلس سنا در نیجریه در سال 2006 انتخاب شد، جایگاهی که قدرت زیادی داشت.
در همان سال او بارها هزاران دلار به عنوان رشوه دریافت کرد که شامل یک تویوتا لندکروز از یک شرکت اتریشی بود و در عوض آن از ارتباطاتش استفاده کرد تا به این شرکت کمک کند تا در مناقصه با دولت پدرش برنده شود. او همچنین به برداشت شخصی به مبلغ 85000 دلار از بودجه ناچیزخدمات درمانی و سلامت نیجریه متهم شد. اوبسانجو این اتهامات را "باج‌خواهی" عنوان کرد.