وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زنان قانون آفساید را نمی فهمند !!!

زنان قانون آفساید را نمی فهمند !!!
در آلمان و انگلستان چندین سال است که در بالاترین سطح فوتبال حرفه‌ای مردان از داوران زن هم استفاده می‌شود.

پارسینه: هر چند هنوز خیلی رایج نیست که داور وسط زن باشد، اما فصل به فصل تعداد داوران  زن زیادتر می‌شود. به تنهایی  در انگلستان هم‌اکنون بیش از 850 داور زن مشعول به کارند. اما حالا اظهارات ضدزن دو کارشناس معروف فوتبال انگلیس جنجال بزرگی به راه انداخته، تا حدی که کار را به صفحه‌ی اول شماره‌ی دیروز تایمز هم کشانده است.

ماجرا این بود که اندی گری و ریچارد کیز، دو گزارشگر مشهور شبکه‌ی اسکای اسپورتس، در بازی شنبه شب میان لیورپول و ولورهمپتون که یک کمک‌داورش شیان مسی، زنی 25 ساله بود، موقعی که فکر می‌کردند میکروفونشان خاموش است، با اتفاق نظر داشتند درباره‌ی این حرف می‌زدند که گل آفساید بوده و اینکه کلاً زن‌ها قانون آفساید را نمی‌فهمند.

 
کل این مکالمه از تلویزیون پخش می‌شود و نه تنها به خاطر اظهارات ضدزن کار دستِ این دو گزارشگر قدیمی  می‌دهد، بلکه تازه بعداً کاشف به عمل می‌آید که حق با خانم مسی بوده و او در یک موقعیت دشوار، تصمیم درستی گرفته و گل فرناندو تورس درست بوده است.

انتقادها و واکنش‌های اعتراض‌آمیز رسانه‌ها و فعالان زن، مثل خانم سو تیبالز رییس بنیاد ورزش زنان بریتانیا که اظهارات آنها را «منسوخ» خوانده، باعث شده که شبکه‌ی اسکای هم تحت فشار قرار بگیرد و مجبور شود موضع بگیرد. این شبکه در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد که برای هر دو روشن شد که اظهارات‌شان «غیرقابل‌قبول» بوده است.

 
در بازی دیشب میان چلسی و بولتون هم که قرار بود کیز و گری گزارش کنند، خبری ازشان نبود. هر چند شبکه‌ی اسکای اعلام کرده که این دو را اخراج نکرده، اما از اعلام زمان دقیق بازگشت‌شان هم خودداری کرده است.