وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ضدآفتابی طبیعی اما فوق العاده مؤثر

ضدآفتابی طبیعی اما فوق العاده مؤثر
عصاره زعفران، ضدآفتاب طبیعی است
 نتایج مطالعات نشان داده است که SPF نانو لیپوزوم های حاوی عصاره زعفران به صورت معنی داری بیشتر از SPF ماده ضدآفتاب است و بر این اساس زعفران می‌تواند به عنوان یک عامل ضد آفتاب طبیعی عمل کند.
 یافته‌های تحقیقات دکتر محمود رضا جعفری، متخصص پوست و زیبایی از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان می‌دهد سافرانال موجود در زعفران دارای اثر ضدآفتابی بسیار بیشتر از ماده استاندارد هموسالات است.

این مطالعه همچنین حاكیست PF جزء سافرانال موجود در زعفران با غلظت نیم درصد و یک درصد به صورت معنی داری بزرگتر از SPF ماده ضد آفتاب استاندارد هموسالات با غلظت 8 درصد است.

همچنین با استفاده از نانو لیپوزوم های حاوی سافرانال موجود در زعفران می‌توان با غلظت‌های بسیار کم به SPF بالایی دست یافت. در ضمن برای افزایش اثر فراورده‌های ضد آفتاب می‌توان از این ترکیب طبیعی، با غلظت های کم استفاده کرد.

زعفران در طب سنتی به عنوان آنتی اسپاسموریک، ضد زکام، مسکن عصبی و ضد نفخ و بادشکن، عرق آور، خلط آور، محرک شادی بخش، اشتها آور مقوی استفاده می‌شود. عصاره تام کلاله‌های زعفران و هم چنین اجزای اصلی آن کروسین و سافرانال هم به صورت درون تن و برون تن دارای آثار آنتی توموری هستند.

کلاله زعفران دارای آثار ضدسرطان در مدل‌های مختلف برون تنی و درون تنی بوده و هم چنین سبب مهار سرطان پوست در مدلهای حیوانی شده است. از طرفی زعفران دارای ظرفیت جذب اشعه فرابنفش است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره