وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حذف اینترنت دایل آپ (dial up) از کشور

حذف اینترنت دایل آپ (dial up) از کشور
معاون صدور پروانه رگولاتوری از حذف دایل‌آپ و تولد اپراتورهای مجازی با راه‌اندازی اپراتور چهارم خبر داد و گفت: گام بعدی پس از تصویب رومینگ شبكه‌ها در كمیسیون تنظیم مقررات و راه‌اندازی اپراتور سوم، تعریف اپراتورهای مجازی است.

موضوعاتی از جمله امكان انحصار بازار از سوی اپراتور چهارم، ضرورت ورود اپراتورهای مجازی تلفن‌همراه از محورهای گفت‌وگوی تفصیلی فارس با لطف‌الله سبوحی معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است كه وی با تاكید بر اینكه شبكه فیبر نوری باعث حذف دیگر فعالان این بازار نخواهد شد، گفت:‌ با این شبكه دیگر كسی به اینترنت دایل آپ نیاز نخواهد داشت.

لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینكه تدوین پروانه اپراتور چهارم در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: مصوبه اپراتور چهارم از هیئت دولت رسیده و در كمیسیون تنظیم مقررات در حال طرح است.

وی افزود: كلیات پروانه در كمیسیون تنظیم مقررات مطرح شده است و ان‌شاء‌الله پس از نهایی شدن و تصوب آن در كمیسیون، باقی كارها انجام می‌شود.

* كمترین مزیت اپراتور چهارم حذف اینترنت دایل آپ است

سبوحی اظهار داشت: البته اگر فكر كنیم این شبكه به خانه‌ها می‌آید و پس از آن دیگر كسی نیاز نخواهد داشت به روش دایل آپ سرویس اینترنت بگیرد، درست است.

وی ادامه داد: منطقی نیست كه بگویم همه روی دایل آپ (dial up) بمانند، زیرا یك ISP ور شكست می‌شود و این دلیل منطقی‌ای برای اینكه ما كار توسعه‌ای انجام ندهیم، نیست.

وی در رابطه با اینكه "وقتی یك شبكه تمام آنچه افراد یك خانواده نیاز داشتند باشند، از جمله فیلم، بازی، اینترنت و غیره را به صورت یكجا داشته باشد، دلیلی وجود ندارد كه یك مشترك برای دریافت تك تك این موارد به صورت جداگانه اقدام كند "، گفت: برای مثال در سرویس ADSL، بستر انتقال خط تلفن است و مشتری سرویس دهنده را انتخاب می‌كند؛ در شبكه فیبر نوری، خط تلفن جایگزین فیبر نوری می‌شود، اما باز هم مشترك سرویس دهنده را انتخاب می‌كند.

سبوحی ادامه داد: به این ترتیب قدرت انتخاب مشترك بیشتر خواهد شد و این شبكه نیز باعث حذف كسی نخواهد شد.

معاون رگولاتوری تصریح كرد: همچنین ممكن است شبكه فیبر نوری آنقدر نیاز به اطلاعات را در مبنای داخلی تأمین كند كه نیاز كاربر به اینترنت بسیار كم شود.

وی توضیح داد: كاربران در اینترنت عمدتا قصد استفاده از منابع داخلی را دارند و اگر از بستر‌های مختلف دسترسی به منابع داخلی ایجاد شود، نیاز به اینترنت كم خواهد شد.